Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-31, 21:12
  #925
Medlem
Kanelstavs avatar
Vad är det här för reklam som Jeanette har knåpat ihop hemma i stugan idag?
Dåtiden måste ha ringt henne..

Vad har förresten texten med bilden att göra eller vad har bilden med texten att göra?
https://postimg.cc/ZWyc8nnN

Jösses vilken dålig reklambild😂
Citera
2023-06-01, 05:31
  #926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Vad är det här för reklam som Jeanette har knåpat ihop hemma i stugan idag?
Dåtiden måste ha ringt henne..

Vad har förresten texten med bilden att göra eller vad har bilden med texten att göra?
https://postimg.cc/ZWyc8nnN

Jösses vilken dålig reklambild😂
Pinsamt dålig
Citera
2023-06-01, 07:42
  #927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Vad är det här för reklam som Jeanette har knåpat ihop hemma i stugan idag?
Dåtiden måste ha ringt henne..

Vad har förresten texten med bilden att göra eller vad har bilden med texten att göra?
https://postimg.cc/ZWyc8nnN

Jösses vilken dålig reklambild😂

Vad har bilden och texten med hennes produkter att göra 🤦‍♀️🤷‍♀️. Hon kan tydligen fortfarande alldeles för lite om sina produkter så att istället för att berätta mer om varför man ska köpa dem och vad det är som gör att hon tycker hon skapat något unikt så blir det bara en massa annat svammel som inte hör dit. Misstänker skarpt att miss universum och fröken fotomodell är precis som den här bilden köpta reklambilder som hon får använda. SUCK!!! Bara pinsamt och töntigt
Citera
2023-06-01, 16:51
  #928
Medlem
Dopaminas avatar
Oj.. mycket stök i den här tråden.

Jag har botoxats av henne vid ett tillfälle för många år sedan och upplevde inte någon narcissistisk attityd eller knepigt bemötande och då är jag en person av den enklare typen. Helt omärkvärdig liksom. Hon har dock inte heller en ödmjuk och inbjudande varm attityd utan upplevdes aningen tillintetsägande.

Det förekom lite brister i kommunikationen och problem med flexibilitet rörande min behandling. Fick ej konstnadsfritt återbesök och priset blev högre än vad hon hade angett via mejl så jag blev lite överraskad när jag skulle betala. Det diffade någon tusenfoting uppåt när kortet skulle dras. Aningen betungande för mig som dåvarande student. På grund av hennes semester och att hon tyvärr inte befann sig på samma klinik 2 veckor efter min behandling fick jag heller inget återbesök för korrigering som skulle ha ingått i behandlingspriset.

Vet inte om det var avsiktlig girighet innan semestern eller om hon bara saknade förmåga till flexibilitet, improvisation eller förståelse för andra människor. Besöker hennes IG då och då och upptäcker att hon kör på samma spår, samma repetitiva språk osv. irl upplevde jag henne som en lätt introvert som slutat vara intresserad av idén med botox och därav avsaknaden av fortbildning. En sådan som är i för stort behov av att ladda batterierna i ensamhet för att kunna uppgradera sig eller som behöver alkohol som vacation för att orka med alla dessa möten med okända människor.

Före mitt behandlingstillfälle förekom lite (medveten eller omedveten) falsk marknadsföring då hon hävdade att hon hade kunskap att utföra botoxbehandlingar för migränproblematik. Sådana sker utifrån ett protokoll som finns angivet i FASS under botox för vårdpersonal men hon botoxade endast pannan. Att de andra punkterna ej ingick pga bristande kompetens fick jag veta när hon började sticka mig så det var inget som framgick i mejlkonversationen innan bokningen. Resultatet blev en sned pannmuskulatur med en tung panna som ramlade ner så att ögonlocken försvann, ett sk. "eyebrow drop", med migränen kvar inför sommaren. Jag valde att inte ödsla någon tid på att gnälla efter det här utan korrigerade det utomlands hos en australiensk läkare för halva hennes pris.

Är lite tveksam till det här argumentet med att "piffa med stil." För mig låter det som en ursäkt för att kunna underdosera botox och tjäna mer på mellanskillnaden då behandlare oftast tar betalt per område/områden i ansiktet och inte kostnad/botoxenhet (mängd botox). Gällande botox ska ämnet förebygga rörelser helt eller delvis för rynkfrihet så jag anser att kunden bör avgöra vad dennes stil är. Att "piffa med stil" (vilket innebär sparsamt eller snålt i JS fall) bör således inte vara påtvingat. Jag förstår dock behandlare som vägrar spruta fillers i överdrivna mängder men gällande fillers är det vanligare att kunden betalar per mängd fillers och för vilken typ av filler som används.

Får även en känsla av att hon är lite för glad i alkoholen. Det är inte hälsosamt att öppet hitta på utsäkter för att få ta sig ett glas i tid och otid så där ofta som en vuxen ansvarstagande individ på sin instagram. Sedan tycker jag att turtleneck-stilen är repetitiv och uttjatad med ribbstickad klänning eller tröjor. Ett tips är att variera outfitsen där lite i kombination med en nedtrappning av filtret.

Du åldras. Deal with it! Visa att du embrace:ar din antydan till kalkonhaka exempelvis (då jag tyckte mig se antydan till en sådan back in the days). Tona även ner alla överdrivna adjektiv för det låter som någon som står och predikar med en mentalsjukdom i bakgrunden.

Men.. jag creddar dig lite nu på slutet. Är oerhört tacksam över att du som företagare i Sverige för närvarande betalar mitt uppehälle nu när jag är aktiv i min sprutnarkomani. Är även tacksam för att du en gång i tiden bemötte min lätt autistiska aura neutralt när du gjorde ditt bästa för att fixa min huvudvärk med de verktygen du hade.

Peace
__________________
Senast redigerad av Dopamina 2023-06-01 kl. 17:00.
Citera
2023-06-01, 19:22
  #929
Medlem
Kanelstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Oj.. mycket stök i den här tråden.

Jag har botoxats av henne vid ett tillfälle för många år sedan och upplevde inte någon narcissistisk attityd eller knepigt bemötande och då är jag en person av den enklare typen. Helt omärkvärdig liksom. Hon har dock inte heller en ödmjuk och inbjudande varm attityd utan upplevdes aningen tillintetsägande.

Det förekom lite brister i kommunikationen och problem med flexibilitet rörande min behandling. Fick ej konstnadsfritt återbesök och priset blev högre än vad hon hade angett via mejl så jag blev lite överraskad när jag skulle betala. Det diffade någon tusenfoting uppåt när kortet skulle dras. Aningen betungande för mig som dåvarande student. På grund av hennes semester och att hon tyvärr inte befann sig på samma klinik 2 veckor efter min behandling fick jag heller inget återbesök för korrigering som skulle ha ingått i behandlingspriset.

Vet inte om det var avsiktlig girighet innan semestern eller om hon bara saknade förmåga till flexibilitet, improvisation eller förståelse för andra människor. Besöker hennes IG då och då och upptäcker att hon kör på samma spår, samma repetitiva språk osv. irl upplevde jag henne som en lätt introvert som slutat vara intresserad av idén med botox och därav avsaknaden av fortbildning. En sådan som är i för stort behov av att ladda batterierna i ensamhet för att kunna uppgradera sig eller som behöver alkohol som vacation för att orka med alla dessa möten med okända människor.

Före mitt behandlingstillfälle förekom lite (medveten eller omedveten) falsk marknadsföring då hon hävdade att hon hade kunskap att utföra botoxbehandlingar för migränproblematik. Sådana sker utifrån ett protokoll som finns angivet i FASS under botox för vårdpersonal men hon botoxade endast pannan. Att de andra punkterna ej ingick pga bristande kompetens fick jag veta när hon började sticka mig så det var inget som framgick i mejlkonversationen innan bokningen. Resultatet blev en sned pannmuskulatur med en tung panna som ramlade ner så att ögonlocken försvann, ett sk. "eyebrow drop", med migränen kvar inför sommaren. Jag valde att inte ödsla någon tid på att gnälla efter det här utan korrigerade det utomlands hos en australiensk läkare för halva hennes pris.

Är lite tveksam till det här argumentet med att "piffa med stil." För mig låter det som en ursäkt för att kunna underdosera botox och tjäna mer på mellanskillnaden då behandlare oftast tar betalt per område/områden i ansiktet och inte kostnad/botoxenhet (mängd botox). Gällande botox ska ämnet förebygga rörelser helt eller delvis för rynkfrihet så jag anser att kunden bör avgöra vad dennes stil är. Att "piffa med stil" (vilket innebär sparsamt eller snålt i JS fall) bör således inte vara påtvingat. Jag förstår dock behandlare som vägrar spruta fillers i överdrivna mängder men gällande fillers är det vanligare att kunden betalar per mängd fillers och för vilken typ av filler som används.

Får även en känsla av att hon är lite för glad i alkoholen. Det är inte hälsosamt att öppet hitta på utsäkter för att få ta sig ett glas i tid och otid så där ofta som en vuxen ansvarstagande individ på sin instagram. Sedan tycker jag att turtleneck-stilen är repetitiv och uttjatad med ribbstickad klänning eller tröjor. Ett tips är att variera outfitsen där lite i kombination med en nedtrappning av filtret.

Du åldras. Deal with it! Visa att du embrace:ar din antydan till kalkonhaka exempelvis (då jag tyckte mig se antydan till en sådan back in the days). Tona även ner alla överdrivna adjektiv för det låter som någon som står och predikar med en mentalsjukdom i bakgrunden.

Men.. jag creddar dig lite nu på slutet. Är oerhört tacksam över att du som företagare i Sverige för närvarande betalar mitt uppehälle nu när jag är aktiv i min sprutnarkomani. Är även tacksam för att du en gång i tiden bemötte min lätt autistiska aura neutralt när du gjorde ditt bästa för att fixa min huvudvärk med de verktygen du hade.

Peace
Du sammanfattar dina upplevelser och tankar om henne precis som vi har gjort ett antal sidor bakåt.
Kan inte annat än att hålla med dig i det du skriver.
Citera
2023-06-02, 21:57
  #930
Medlem
Kanelstavs avatar
Efter alla år som Jeanette har haft sin webshop och sålt "sina hudvårdsprodukter" så kan hon fortfarande inte berätta vad de olika produkterna innehåller, vad de förväntas att göra för huden och varför de är så bra som hon påstår att de är.
Idag var inget undantag men hon beskrev iallafall rengöringen lite tydligare; att den löser upp smink och smuts samtidigt som den mjukgör. Men de andra två produkterna? 🥴🥴

"Tvätten" (ansiktsrengöringen) - Den tvättar bort smink och tar bort all smuts och är samtidigt mjukgörande. Den är unik och doftar "Spa'it"
Glowserumet - Har sålt slut i lager i många, många omgångar. Väldigt populärt. Det älskar vi ju för att det är så.. a men doftar framförallt fruktansvärt gott. Det är extremt drygt, en sån här flaska räcker nog ett år.
Gröna masken - En riktig ny favorit som inte funnits så länge i sortimentet. Den är helt underbar, den doftar magiskt och den är väldigt skonsam mask som man kan ha nästan varje dag om man skulle vilja det.
https://instanavigation.com/user-pro...anettesvedberg

För den som själv vill ta reda på mer om en specifik produkt kan kopiera ingredienslistan och klistra in den här: https://incidecoder.com/
Citera
2023-06-05, 06:54
  #931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Constanza
Äntligen en som kan framföra sina åsikter på ett samlat ock klokt sätt till skillnad från övriga stackare som måste rapa samma sak om och om igen. Det är skillnad på inlägg och inlägg.

Tänk så olika man kan uppfatta en text. I det här inlägget av Dopamina får JS lite positiv feedback i början och slutet sedan är det en lång detaljerad förklaring som bara egentligen innehåller kritik. Skiljer sig inte heller mycket från vad som skrivits här tidigare, texten mer bekräftar tidigare inlägg. Men det här tycker du alltså är ett bra och klokt sett att framföra kritik på medans andra mobbar. Ändå handlar det om Jeanettes alkoholvanor, hon är inte narcissist men introvert och lurar förmodligen folk på pengar, kritik om hur JS utför sitt jobb den innehåller åsikter om JS klädsel samt att hennes repetitiva sett att uttrycka sig verkar som om JS skulle ha en "mentalsjukdom i bakgrunden" . Skulle det utlåtandet vara bättre och klokare?

Men snälla du "Hittepå namn" har varenda människa som skriver på flashback så även du så kasta inte sten i glashus.
__________________
Senast redigerad av Sawannapanna 2023-06-05 kl. 07:54.
Citera
2023-06-05, 15:28
  #932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Solklart. Bara försvarsinlägg här och vi är mobbare

Men det är precis så det har varit med JS helatiden. Hon har från början inte tagit åt sig av konstruktiv kritik utan allt är bara mobbing, man vill inte att folk ifrågasätter inte ens hur man sköter sin verksamhet. Hennes få försvarare har varit av samma karaktär. Här dyker Constanza upp och tycker att ett långt kritiskt inlägg om JS där personen tar upp allt som redan sagt fast utifrån den personens upplevelse och perspektiv, det inlägget är tydligen bra samtidigt som man vill vara präktig och peka ut alla andra med alias som mobbare trots att man går under ett själv.
Dubbelmoralen personifierad 🤦‍♀️
Citera
2023-06-07, 10:08
  #933
Medlem
Råkade ställa en fråga under ett av hennes inlägg och vips inser jag så här ett tag efteråt är jag blockerad. Undrar hur många vanliga följare som visar någon form av ifrågasättande hon gör så med? Det var inte på något sätt otrevligt, bara en fråga.
Kanske bara köpta och jamsande kompisar kvar.
Får väl hitta på ett nytt konto så jag får min veckovisa dos av skratt. Hon är outstanding😂
Citera
2023-06-07, 12:37
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyboooop
Råkade ställa en fråga under ett av hennes inlägg och vips inser jag så här ett tag efteråt är jag blockerad. Undrar hur många vanliga följare som visar någon form av ifrågasättande hon gör så med? Det var inte på något sätt otrevligt, bara en fråga.
Kanske bara köpta och jamsande kompisar kvar.
Får väl hitta på ett nytt konto så jag får min veckovisa dos av skratt. Hon är outstanding😂

🤣🤣🤣Japp det är så det funkar, våga inte fråga något som hon ens eventuellt uppfattar som negativt. Hon svarar inte eller så svarar hon otroligt otrevligt. Så undrar de varför tråden på Flashback uppstått och varför folk använder alias🤷‍♀️🤦‍♀️. Därför att Jeanette inte kan ta konstruktiv kritik till att börja dagen med. Spela roll om hon vet vilka folk är eller inte, för henne gäller det bara att bli av med alla kritiska röster. Vilket hon aldrig kommer lyckas med. Hon fortsätter ju att klanta sig🤷‍♀️
Citera
2023-06-12, 22:09
  #935
Medlem
Kanelstavs avatar
Det är andra gången inom en vecka som hon har knåpat ihop en text som kan liknas vid någon form av coachning och hur man kan "nå sina mål" och "följa sina drömmar”.
Flummigt värre!

Hon har dock missat några viktiga detaljer;

Hur köper man instagramföljare, vad kostar det och vad ska man tänka på för att ingen ska upptäcka att man köper sin framgång?

Hur lurar man till sig kunder på bästa sätt?
Vad ska man tänka på?

Hur framstår man sig själv som ekonomiskt självständig trots att man lever på sin man?
https://www.youtube.com/watch?v=OEIdQcStS8E&t=22s
Citera
2023-06-13, 00:17
  #936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Det är andra gången inom en vecka som hon har knåpat ihop en text som kan liknas vid någon form av coachning och hur man kan "nå sina mål" och "följa sina drömmar”.
Flummigt värre!

Hon har dock missat några viktiga detaljer;

Hur köper man instagramföljare, vad kostar det och vad ska man tänka på för att ingen ska upptäcka att man köper sin framgång?

Hur lurar man till sig kunder på bästa sätt?
Vad ska man tänka på?

Hur framstår man sig själv som ekonomiskt självständig trots att man lever på sin man?
https://www.youtube.com/watch?v=OEIdQcStS8E&t=22s

Oj 27 visningar på ett år 😬
I år så sjunker antalet följare för varje dag på hennes IG. Kommer ihåg för någora år sedan då följarantalet steg makalöst mycket. Hon gjorde då ett inlägg där hon skrev "wow jag har fått så otroligt mycket nya följare och jag undrar hur ni har hittat hit" så hade hon köpt majoriteten av dem 😆🤷‍♀️🤦‍♀️och nu leker hon framgångsrik guru. Hm tveksamma metoder hon använder sig av.
__________________
Senast redigerad av Sawannapanna 2023-06-13 kl. 01:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback