2006-06-07, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Man ägnar inte en tanke åt de människor som faktiskt kanske har lurats eller på något annat sätt drivits in i ett missbruk, men som mest bara sitter hemma i sin ensamhet och gör aldrig en fluga förnär...Eller sådana pundare kanske inte existerar?

kan ta ett exempel, skulle ni tycka det var lika kul att slänga den stackars 8årige ryssen som det snackades rätt mkt om ett tag, ner i ån?
Jag hade slängt honom i ån.

Nämen berätta gärna hur man blir lurad att bli beroende av en drog? "Inte mitt fel, de sa att det var Fanta jag drack.....men det var visst råopium"?
2006-06-07, 18:42
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Bruce Hoxton:

Citat:
1. Du är 14-15 år gammal. Under hela ditt liv så har din far utnyttjat dig sexuellt, på helgerna dricker samme fader sig redlöst berusad och slår din mor. Detta har lett till att du blivit något av en enstöring vilket i sin tur har lett till att du blivit mobbad i skolan. Ett helvete med andra ord. Men, en dag blir du erbjuden ett preparat som hjälper dig att fly undan tristessen under några timmar. Det finns ingen människa som sitter och ett sådant liv som skulle tacka nej till ett sådant erbjudande, tro mig!

Sådana exempel finns, det vet jag men de är knappast i majoritet bland knarkarna (och fyllona med för den delen). Flera av mina gamla vänner som började knarka gjorde det för att de tyckte att det var kul, de flesta av dem, med undantag för två, hade en bra uppväxt. Idag är de helt kockobello i skallen. Är medelålders men har stannat mentalt i växten, lever på soc eller en liten pension och lallar på som artonåringar.

Citat:
Jaha, och..?

Ingenting egentligen. Jag blev beskylld för att vara en liten överklasspojk från Lindesberg (Uddevallas svar på Örgryte och Långedrag) och då var jag ju tvungen att försvara mig, eller hur?

Citat:
2. Din fru och dina barn omkommer i någon form av olycka. Genom att dricka någon flaska vodka så kan du komma undan sorgen under några timmar. Ingen människa håller sig borta från alkoholen eller någon annan drog efter en sådan hemsk incident.

Nej, det är nog rätt så vanligt men det handlar om att inte skylla ifrån sig, att ta sitt ansvar över sina egna tillkortakommanden osv.
Jag söp och bar mig åt som en idiot i över tio år av div anledningar, jag var oerhört blyg, stammade, var ful, skämdes över att vi var fattiga osv. När jag söp så blev jag den personen som jag ville vara, jag blev tuff, pratsam, slutade stamma och träffade flickor.
Men det var mitt eget beslut, det var ingen som tvingade mig och jag har aldrig försvarat mitt f.d. missbruk med näbbar och klor. När jag söp som värst så förtjänade jag absolut ingen som helst respekt från någon och allra minst från samhället.
Vad det handlar om innerst inne i de flesta fall är brist på moral och karaktär och jag var banne mig inget undantag. Jag skäms idag och det ska jag göra!

Nu tycker jag förresten att denna tråd håller på att försvinna från huvudämnet, det var ju menat att det skulle vara en rolig tråd!
2006-06-07, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Jag hade slängt honom i ån.

Nämen berätta gärna hur man blir lurad att bli beroende av en drog? "Inte mitt fel, de sa att det var Fanta jag drack.....men det var visst råopium"?

hur man blir lurad att bli Beroende av en drog?

Det blir nog lite svårt men hur man kan bli lurad att testa en drog, för att sedan halka in i ett beroende kan du nog räkna ut själv, det behöver jag väl inte berätta för dig?
2006-06-07, 18:49
Medlem
Brofsteel:

Citat:
Det blir nog lite svårt men hur man kan bli lurad att testa en drog, för att sedan halka in i ett beroende kan du nog räkna ut själv, det behöver jag väl inte berätta för dig?

Man blir inte beroende av att testa en gång, nej. Man gör ett val. Var det skönt så fortsätter man antingen och blir en beroende idiot eller också ger man fan i det och stretar på så gott man kan. Det är bara att välja!
2006-06-07, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Brofsteel:

Man blir inte beroende av att testa en gång, nej. Man gör ett val. Var det skönt så fortsätter man antingen och blir en beroende idiot eller också ger man fan i det och stretar på så gott man kan. Det är bara att välja!

mmm, du har en poäng. Men för vissa människor, dock inte med samma goda karaktär som dig själv, har lite svårare för det där med att "streta emot" speciellt då det kanske är det enda som ger dom den trygghet dom behöver för att stå ut med sig själva och tillvaron.

Tror du att dessa människor mår bättre av eller ändrar attitud gentemot samhället om vi andra ger dom kalla handen eller spottar på dem?

Jag tror inte det, men jag kan ha fel som så många gånger förr...

mvh
2006-06-07, 18:58
Bannlyst
Citat:
hur man blir lurad att bli Beroende av en drog?

Ehm nej, hur blir man lurad att TESTA en drog då? "Jag lovar, det är bara en vanlig cigarett", något i den stilen? Du vet att man inte blir beroende av en drog av EN användning va? Någonstans (om man nu lyckas bli lurad att ta en drog) väljer man ju att göra det igen.
2006-06-07, 18:59
Medlem
Broofsteel:

Citat:
mmm, du har en poäng. Men för vissa människor, dock inte med samma goda karaktär som dig själv, har lite svårare för det där med att "streta emot" speciellt då det kanske är det enda som ger dom den trygghet dom behöver för att stå ut med sig själva och tillvaron.

Jag lovar dig, god karaktär är något som jag kan beskyllas för att ha fått de senaste åren, jag var världens mest karaktärslösa idiot för några år sedan så jag känner till både det ena och det andra.
Knarkat har jag dock aldrig gjort själv, däremot umgåtts med en del knarkare när jag var yngre. Jo förresten! Jag testade brass en gång och tyckte det var rena skiten (+ att man blir dum i huvudet av det och det ville jag inte bli) samt amfetamin en annan gång av ren nyfikenhet. Det var kanonhäfigt! Så häftigt att jag förstod att det var bäst att jag höll mig ifrån det vilket jag också gjorde.
Men spriten som sagt, där trillade jag dit rejält. Eller "trillade" förresten, inte fan var det någon olyckshändelse, jag letade aktivt upp flaskorna och slängde mig med huvudet före rakt in i skiten med ett glatt vrål.

Citat:
Tror du att dessa människor mår bättre av eller ändrar attitud gentemot samhället om vi andra ger dom kalla handen eller spottar på dem?

Nej, och det är ingen som spottar på dem heller. Det är ju de som spottar på oss!
2006-06-07, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Ehm nej, hur blir man lurad att TESTA en drog då? "Jag lovar, det är bara en vanlig cigarett", något i den stilen? Du vet att man inte blir beroende av en drog av EN användning va? Någonstans (om man nu lyckas bli lurad att ta en drog) väljer man ju att göra det igen.

ett exempel kan ju vara att personen ifråga mår jävligt dåligt redan som det är, så kommer den en "polare" med lite tjack lr vad det nu kan vara och säger;
-Här, ta det här så mår du mkt bättre...

Att han sedan förmodligen oxå mår bättre av det gör ju inte problematiken mindre komplex, eller?

Det skulle isf förklara varför han tar det en gång till, och en till...

Kan det bli tydligare?
2006-06-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
ett exempel kan ju vara att personen ifråga mår jävligt dåligt redan som det är, så kommer den en "polare" med lite tjack lr vad det nu kan vara och säger;
-Här, ta det här så mår du mkt bättre...

Att han sedan förmodligen oxå mår bättre av det gör ju inte problematiken mindre komplex, eller?

Det skulle isf förklara varför han tar det en gång till, och en till...

Kan det bli tydligare?
Men jisses. En polare kommer fram och erbjuder något, och för att du mår dåligt ska du kunna skylla på det? Det är inte att bli lurad, det är att bli erbjuden något man var dum nog att tacka ja till. Klart man mår bra på knark, men man gör ändå alltid ett aktivt val om man vill ta det eller inte.
2006-06-07, 19:10
Bannlyst
Jag förstår inte riktigt resonemanget kring att dom "får skylla sig själva"...

Är det relevant i sammanhanget?

Knarkarna har ofta själva satt sig i situationen - visst - men ger det oss andra rätten att förpesta deras liv ännu mer?

Vi som har vårt på det torra - vi klarar oss oftast från den här sortens övergrepp och smädelser. Men de som inte längre har någon värdighet - eller något att stå upp för - dom är det fritt fram att kasta skit på.

Rätt fegt, om ni frågar mig....
2006-06-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nej, och det är ingen som spottar på dem heller. Det är ju de som spottar på oss!

Det är något som får stå för dig, jag har aldrig känt mig kränkt av en missbrukare eller alkis på stan...Kanske har det med att göra att jag varit med på båda sidor och man kan enkelt genom att bara byta blickar förstå varandra och respektera varandra för vad man är... eller som i ditt fall, låtsas vara civilsnut och skrämma dem så de hoppar i älven...

Det blir ju lite av vad man gör det till!
2006-06-07, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Knarkarna har ofta själva satt sig i situationen - visst - men ger det oss andra rätten att förpesta deras liv ännu mer?

Vi som har vårt på det torra - vi klarar oss oftast från den här sortens övergrepp och smädelser. Men de som inte längre har någon värdighet - eller något att stå upp för - dom är det fritt fram att kasta skit på.

Rätt fegt, om ni frågar mig....
Om du syftar på mig uppmuntrar jag inte till att jävlas med folk, det jag diskuterar är deras egna val att befinna sig i situationen de är i, och därför är det inte mer synd än dom än någon annan. Att jävlas med knarkare är inget jag skulle gjort själv, men jag tycker inte det är mer fel än at busringa till någon eller göra någon dolda kameran grej på någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in