Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ok, vem har tvingat i dem droger så att ett fysiskt och psykiskt beroende har uppstått? Ge mig ett namn. Är det någon privatperson eller kanske någon... *Beethovens femma*... skum myndighet kanske?
Tänk dig in i någon av följande sitser:
1. Du är 14-15 år gammal. Under hela ditt liv så har din far utnyttjat dig sexuellt, på helgerna dricker samme fader sig redlöst berusad och slår din mor. Detta har lett till att du blivit något av en enstöring vilket i sin tur har lett till att du blivit mobbad i skolan. Ett helvete med andra ord.
Men, en dag blir du erbjuden ett preparat som hjälper dig att fly undan tristessen under några timmar. Det finns
ingen människa som sitter och ett sådant liv som skulle tacka nej till ett sådant erbjudande, tro mig!
2. Din fru och dina barn omkommer i någon form av olycka. Genom att dricka någon flaska vodka så kan du komma undan sorgen under några timmar.
Ingen människa håller sig borta från alkoholen eller någon annan drog efter en sådan hemsk incident.
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
För övrigt så växte jag upp i höghusområde med ensamstående mor, saknar nada utbildning, haft skitjobb i hela mitt liv och söp som en idiot under många år.
Jaha, och..?
Jag har levt ungefär samma liv, undantaget är att jag inte supit som en idiot. Dessutom så bar/bär min mor på en kronisk sjukdom. Trots det så finns det miljarder människor som gärna hade bytt liv med både dig och mig, till och med en del svenskar!