2006-06-07, 16:49
Medlem
Magica-de-hexs avatar
Det är andra gången i dag som du ger mig ett
gott skratt GH! Tack!
2006-06-07, 17:51
Medlem
Bruce Foxtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ok, vem har tvingat i dem droger så att ett fysiskt och psykiskt beroende har uppstått? Ge mig ett namn. Är det någon privatperson eller kanske någon... *Beethovens femma*... skum myndighet kanske?
Tänk dig in i någon av följande sitser:

1. Du är 14-15 år gammal. Under hela ditt liv så har din far utnyttjat dig sexuellt, på helgerna dricker samme fader sig redlöst berusad och slår din mor. Detta har lett till att du blivit något av en enstöring vilket i sin tur har lett till att du blivit mobbad i skolan. Ett helvete med andra ord. Men, en dag blir du erbjuden ett preparat som hjälper dig att fly undan tristessen under några timmar. Det finns ingen människa som sitter och ett sådant liv som skulle tacka nej till ett sådant erbjudande, tro mig!

2. Din fru och dina barn omkommer i någon form av olycka. Genom att dricka någon flaska vodka så kan du komma undan sorgen under några timmar. Ingen människa håller sig borta från alkoholen eller någon annan drog efter en sådan hemsk incident.

Citat:
För övrigt så växte jag upp i höghusområde med ensamstående mor, saknar nada utbildning, haft skitjobb i hela mitt liv och söp som en idiot under många år.
Jaha, och..?

Jag har levt ungefär samma liv, undantaget är att jag inte supit som en idiot. Dessutom så bar/bär min mor på en kronisk sjukdom. Trots det så finns det miljarder människor som gärna hade bytt liv med både dig och mig, till och med en del svenskar!
2006-06-07, 17:54
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Skoj att läsa att du tycker det är kul att driva med de, tyvärr har jag inte fått den äran att själv göra det.
Visst är många missbrukare svin och ska ha det!
Så är det, jag skiter i om de står eller ligger.
Jag skulle betala mycket för att se ett sådant hue hoppa i ån! Hahahaha!
2006-06-07, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Skoj att läsa att du tycker det är kul att driva med de, tyvärr har jag inte fått den äran att själv göra det.

Du är väl förmodligen till större delen kärring och skulle kissa ner dig om dom råkade kolla på dig i en minut för länge...

Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Visst är många missbrukare svin och ska ha det!
Så är det, jag skiter i om de står eller ligger.
Jag skulle betala mycket för att se ett sådant hue hoppa i ån! Hahahaha!

Jag skulle inte betala ett piss för att se en sån som dig hoppa i ån, jag skulle slänga i dig själv!!!
2006-06-07, 17:57
Medlem
Schaffers avatar
Knarkare kan gå över lik för sitt knark. Jag gillar dem inte. De är en säkerhetsrisk.
2006-06-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Knarkare kan gå över lik för sitt knark. Jag gillar dem inte. De är en säkerhetsrisk.

hur är det med spelberoende då? eller kriminella gansters som rånar banker och utövar utpressning? eller politiker?

dessa grupper har du förstås ingenting emot?
2006-06-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Foxton
1. Du är 14-15 år gammal. Under hela ditt liv så har din far utnyttjat dig sexuellt, på helgerna dricker samme fader sig redlöst berusad och slår din mor. Detta har lett till att du blivit något av en enstöring vilket i sin tur har lett till att du blivit mobbad i skolan. Ett helvete med andra ord. Men, en dag blir du erbjuden ett preparat som hjälper dig att fly undan tristessen under några timmar. Det finns ingen människa som sitter och ett sådant liv som skulle tacka nej till ett sådant erbjudande, tro mig!

2. Din fru och dina barn omkommer i någon form av olycka. Genom att dricka någon flaska vodka så kan du komma undan sorgen under några timmar. Ingen människa håller sig borta från alkoholen eller någon annan drog efter en sådan hemsk incident.
Eh what? Jag känner massor av människor som råkat mer illa ut än dina sagor, och ändå aldrig rört droger i hela sitt liv. Vaddå ingen. De väljer ju att ta drogen, du säger ju tillomed att man inte kan tacka nej till ett erbjudande. Det var det sämsta jag hört, det finns faktiskt människor med stark karaktär också, inte bara de svagsinta du listar. Det är hur lätt som helst att inte börja ta droger, det är bara att säga nej så är det klart.
2006-06-07, 18:07
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
hur är det med spelberoende då? eller kriminella gansters som rånar banker och utövar utpressning? eller politiker?

dessa grupper har du förstås ingenting emot?
Jag gillar inte dem heller.
2006-06-07, 18:08
Medlem
Draugs Hargs avatar
Jag håller med GH till fullo i den här. De där jävla typerna gör aldrig något bra som helst för samhället. Jag skiter fullständigt i om det ligger någon jävel i sin kvart och mår skit, de gör i alla fall inget bra för staten.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Foxton

Oavsett om uppväxten varit skit så är det fortfarande ditt val i slutändan om du vill ta emot drogerna eller inte. Om de enda kompisar du har håller på så får du väl offra dem, de är ändå inget att ha om de lever på staten och i samma veva är kiminella, kan det bli sämre?

Blev väldigt inspirerad av GHs historia, skulle gärna vilja göra något liknande Det närmasta KGB-imitation jag kommit var när vi följde efter två typer som var vid en återvinningsstation och hämtade gamla prylar. Vi följde efter dem en bra lång stund innan de övergav allt (inklusive bilen) och sprang för kung och fosterland, det är något av det roligaste jag varit med om
2006-06-07, 18:17
Bannlyst
Tja, enligt många av tidigare skribenter i denna tråd så finns det uppenbarligen bara en typ av pundare, och det är dom som lever rövare, våldtar och skrämmer slag på alla människor dom ser bara för att jävlas...

Alltså, det finns bara en sida av myntet, som det brukar se ut i de trångsyntas verklighetsskildringar...

Man ägnar inte en tanke åt de människor som faktiskt kanske har lurats eller på något annat sätt drivits in i ett missbruk, men som mest bara sitter hemma i sin ensamhet och gör aldrig en fluga förnär...Eller sådana pundare kanske inte existerar?

kan ta ett exempel, skulle ni tycka det var lika kul att slänga den stackars 8årige ryssen som det snackades rätt mkt om ett tag, ner i ån?

Nej, jag tänkte väl det!!!
2006-06-07, 18:21
Bannlyst
Lite halvroligt skrivet, men någonstans tycker jag att skrattet fastnar i halsen när man betänker vilka det är som skall "terras" och "knäckas"; Jo, enligt skribenten, de som trillat ner allra längst i skiten redan. De som kanske lever sin sista sommar i år.

Jag kan också känna visst obehag och går gärna åt sidan när det kommer en stirrig och armfladdrande pundare emot mig - men det handlar mer om självbevarelsedrift än om hat. Innerst inne vet jag ju att den där stackarn har ett liv som ingen vettig person skulle vilja byta ens en minut med.
2006-06-07, 18:29
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Spider Mike:

Det är klart att det inte är, jag var bara så jävla trött på dem och är fortfarande. Under en period så hade jag ett extrajobb som städare på SJ, det ingick i mitt jobb och stänga och låsa centralen och liknande och jag har blivit hotad lite väl många gånger av dem.
Under en period i mitt liv så bodde jag i en stad uppe i Värmland, när jag stod i hissen så klev det in en galen knarkare med kniv och skar upp min vänstra kind och ena armen. Det var helt oprovocerat, jag hade aldrig tidigare sett honom och jag har ärr kvar ännu efter den där händelsen.
Jag tillhör inte dem som kramas med missbrukare, inte med narkomaner och inte med fyllon heller trots att jag själv har varit ett.

.

Aha har själv varit tjackis psyket och allt,men tar bara ibland nu.Men jag blir inte våldsam efter en vecka vaket mer psykotiskt och paranoid,leter efter mikrofoner i böcker och sånt,men det är klart inte kul att jobba med folk som skär en Räcker med Ganja för mig nu då hittar man inte på våldsamheter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in