2006-06-07, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Men jisses. En polare kommer fram och erbjuder något, och för att du mår dåligt ska du kunna skylla på det? Det är inte att bli lurad, det är att bli erbjuden något man var dum nog att tacka ja till. Klart man mår bra på knark, men man gör ändå alltid ett aktivt val om man vill ta det eller inte.

Ok, du kör på din sida av myntet, fortsätt med det om du tycker att det gagnar dig, jag klandrar dig inte.

Men du kan ju iaf ägna en tanke åt att det faktiskt finns två sidor av allting, allting är inte bara det som det ser ut att vara...
2006-06-07, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Ok, du kör på din sida av myntet, fortsätt med det om du tycker att det gagnar dig, jag klandrar dig inte.

Men du kan ju iaf ägna en tanke åt att det faktiskt finns två sidor av allting, allting är inte bara det som det ser ut att vara...
Men det kanske är du själv som ska göra det? Att gnälla för att det är så synd om missbrukare för att de KAN ju faktiskt ha blivit LURADE att ta knark är så naivt att jag inte ens vet var jag ska börja. Ute i verkligheten gör alla människor ett val. Lyckas du bli lurad att ta knark så är du så dum att du inte förtjänar att bli kallad människa. Gör du ett val att ta det är det fine, men det är inte mer synd om dig än någon annan och det är ingen annans fel än ditt eget.

Men om du bara vill se det från den sidan av myntet så.
2006-06-07, 19:20
Medlem
Hitmans avatar
Ja detta var ju sannerligen samma slags humor som att ta tjocka killen i klassen på tuttarna och skratta högt för att "imponera" på tjejerna.

Hursomhelst är väl pundare generellt den dummaste typ av människor man kan välja att göra sig rolig över, se upp nästa gång då det kanske är ni som jagas istället, då tror jag det är slut med att trissa upp varann och fnittra som busgrabbar!
2006-06-07, 19:22
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
!
Ha! Ha! Ja, man kan ha mycket kul här i livet. Det är ofta i vardagen man hittar de största källorna till glädje.

Om det är din åsikt på vad som är kul och inte, så kan jag inte säga så mkt annat än att du är otroligt omogen och saknar emapti för medmänniskor. Och mig veterligen, folk som saknar empati, fick inte tillräcklingt med empati när dom var små (ett barn måste få lära sig empati innan dom blir ca 4 år för att kunna visa empati)
Så min fråga till dig blir självklart, visade din mamma dig kärlek när du var liten?
2006-06-07, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hitman
Ja detta var ju sannerligen samma slags humor som att ta tjocka killen i klassen på tuttarna och skratta högt för att "imponera" på tjejerna.
Mja, i den åldern man gör så har man inte så jättemycket kontroll över sin kropp, och man kan faktiskt vara ofrivilligt överviktig genom sjukdom eller hormonobalans.
2006-06-07, 19:31
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Lyckas du bli lurad att ta knark så är du så dum att du inte förtjänar att bli kallad människa.

Så helt plötsligt ansåg du dig stå över människor och det ger dig rätten att avgöra vem som ska få kallas människa och inte?
2006-06-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamyn
Så helt plötsligt ansåg du dig stå över människor och det ger dig rätten att avgöra vem som ska få kallas människa och inte?
Ta det bokstavligt, det främjar säkert resonemanget.
2006-06-07, 19:36
Bannlyst
Citat:
Men det kanske är du själv som ska göra det? Att gnälla för att det är så synd om missbrukare för att de KAN ju faktiskt ha blivit LURADE att ta knark är så naivt att jag inte ens vet var jag ska börja. Ute i verkligheten gör alla människor ett val. Lyckas du bli lurad att ta knark så är du så dum att du inte förtjänar att bli kallad människa. Gör du ett val att ta det är det fine, men det är inte mer synd om dig än någon annan och det är ingen annans fel än ditt eget.

Men om du bara vill se det från den sidan av myntet så.

din diskussionsteknik är ungefär av samma standard som en åsnas!

Färdigdiskuterat med dig nu, det var ungefär lika givande som att prata med en vägg!

Tack.
2006-06-07, 19:36
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ta det bokstavligt, det främjar säkert resonemanget.

Ja, för det var ju att vettigt inlägg i diskutionen från början, så det du uttalar dig om ska man inte ta bokstavligt då eller?
Spelar ingen roll att just det inlägget inte var så ärligt menat, men du uttalar dig fortfarande onödigt nerlåtande om dina medmänniskor.
2006-06-07, 19:41
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamyn
Om det är din åsikt på vad som är kul och inte, så kan jag inte säga så mkt annat än att du är otroligt omogen och saknar emapti för medmänniskor. Och mig veterligen, folk som saknar empati, fick inte tillräcklingt med empati när dom var små (ett barn måste få lära sig empati innan dom blir ca 4 år för att kunna visa empati)
Så min fråga till dig blir självklart, visade din mamma dig kärlek när du var liten?
Saknar empati? Du menar alltså att om man inte går omkring och har empati för alla människor så saknar man empati? Jag, likt många andra, väljer att lägga ned empati och energi på dem som står oss nära, folk som betyder något för oss. Jag har ingen anledning att känna empati för folk som inte har med mig, mitt liv eller med mina annhöriga att göra.
2006-06-07, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
din diskussionsteknik är ungefär av samma standard som en åsnas!

Färdigdiskuterat med dig nu, det var ungefär lika givande som att prata med en vägg!

Tack.
Ja argumentationstekniken där man väljer att ignorera vad den andre säger för att de inte delar ens åsikt är lätt mycket mer intelligent. Man kan inte bli lurad av att ta droger, men antagligen är du väl en sån som går runt och skyller ditt missbruk på allt utom dig själv. Skulle inte förvåna mig om du blivit "lurad" till att ta en drog heller.

"Ååååh jag mår så dåligt, min katt/mamma/dator dog!"
"Men du vill inte ha lite black tar heroin då?"
"Tja varför inte *meckar och injicerar*"
"LURAD!!! Hahahahahaa"

Pinsamt.
2006-06-07, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ja argumentationstekniken där man väljer att ignorera vad den andre säger för att de inte delar ens åsikt är lätt mycket mer intelligent. Man kan inte bli lurad av att ta droger, men antagligen är du väl en sån som går runt och skyller ditt missbruk på allt utom dig själv. Skulle inte förvåna mig om du blivit "lurad" till att ta en drog heller.

"Ååååh jag mår så dåligt, min katt/mamma/dator dog!"
"Men du vill inte ha lite black tar heroin då?"
"Tja varför inte *meckar och injicerar*"
"LURAD!!! Hahahahahaa"

Pinsamt.

haha, jag är för det första ex-missbrukare, har varit ren i över ett år!

och nej, jag blev inte lurad jag valde att knarka själv för att jag tyckte det var gött och coolt!

Frågan är ju vad livet kan ha spelat dig för spratt, min gissning är att dina föräldrar knarkade och agade dig när du var liten pojke så att du kissade i sängen tills du var 13 och hamnade i fosterfamilj, därav detta förakt mot missbrukare och annat slödder! hehehe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in