2006-06-08, 10:51
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Det behövs ingen källa på det. Vet du vad knark kostar och vad en knarkare som vi talar om tjänar? Tycker man synd om knarkare kanske man ska ta och tänka på alla de som drabbas knarkarens missbruk.

*funderar*
Vad hade det med debatten att göra? Vad det kostar har jag koll på ja, vad dom tjänar, beror väl på om dom fortfarande har ett jobb eller hur.
Har du ingen källa på det du säger så slår jag bort det med argumentet "Du har ingen aning om vad du pratar om, men vill så gärna få vara med o debattera att du kastar in nåt du själv tror på"
2006-06-08, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Vem har förespråkat droger i den här tråden? INGEN!!!

Vem har hycklat? det kan du själv avgöra genom att läsa igenom tråden från början!

Så att skriva inlägg i den här tråden där du börjar glida ifrån temat och istället börja tjafsa om hur kassa alla drogförespråkare och deras argument och propaganda är och hur dom skyller ifrån sin missbruk på andra osv tycker jag bara är rent trams, därav den respons du fick, att du sedan säger att du inte förstår ironin föder bara mina tankar om dig som person än mer till det negativa...
Ok. Får väl bemöta dina påståenden.

1. Har jag påstått att någon i den här tråden förespråkat droger? Svar:Nej.
2. Jag har läst igenom alla inlägg.
3. Jag anser att temat har med droger att göra. Eller har jag missat något?
4. Att ha en åsikt anser jag inte vara att "tjafsa".
5. "Föder mina tankar om dig som person"... Tycks som om du har en massa fördomar. Det kan bli jobbigt både för dig själv och omgivningen. Tänk efter före.

För övrigt så tyckte jag att Gammal Hårdrockares inlägg var ganska kul om man tar det på rätt sätt.
2006-06-08, 10:52
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Brofsteel:

Citat:
snälla, förklara för mig hur det kan vara ännu mer idiotiskt att knarka än att supa...

jag måste ha missat något!

Alkohol ger främst skador på inre organ, angriper minnesdelen i hjärnan osv. Knark ger svårare hjärnskador med personlighetsförändringar, psykoser och liknande som resultat. Knark går på och förstör den delen i hjärnan som gör att du är du helt enkelt.
Jag har sett hur det gick med de vänner jag hade som valde knarket (hasch och amfetamin) framför spriten, de är idag helt borta i skallen. De är som artonåringar i huvudet, allmänt konstiga och flummiga och många har ständigt återkommande psykoser.
Jag har många roliga anekdoter att förtälja om dessa men det kanske jag drar i en annan tråd senare om det finns intresse.
Själv är jag trots allt glad för att jag nöjde mig med att förstöra livet och mig själv med spriten. Nu är det över och det gör mig ännu gladare. Jag var en idiot under en lång tid men tydligen så finns det hopp även för idioter.
2006-06-08, 10:55
Medlem
Schaffers avatar
Som sagt gärna fler historer där folk gör livet surt för en knarkare.
2006-06-08, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mördar-Anders
Ok. Får väl bemöta dina påståenden.

1. Har jag påstått att någon förespråkat droger i den här tråden? Svar:Nej.
2. Jag har läst igenom alla inlägg.
3. Jag anser att temat har med droger att göra. Eller har jag missat något?
4. Att ha en åsikt anser jag inte vara att "tjafsa".
5. "Föder mina tankar om dig som person"... Tycks som om du har en massa fördomar. Det kan bli jobbigt både för dig själv och omgivningen. Tänk efter före.

För övrigt så tyckte jag att Gammal Hårdrockares inlägg var ganska kul om man tar det på rätt sätt.

hahaha, *gapflappar*

du kallar oss, som du påstår förespråkar droger, för schizofrena idioter och jävla pack! vad är det om inte fördomar?

Temat har väl mer att göra med huruvida det är rätt eller fel att klanka ner på och spotta på dom som redan ligger ner, i det här fallet missbrukarna, inte om huruvida vi som inte delar dina åsikter är schizofrena idioter? eller har jag missat något?

edit: tänk efter före är nog något som fler än jag borde anamma, t ex du!
2006-06-08, 11:01
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Brofsteel:

Starkt gjort att du tog dig ur träsket, nog med smicker.

Av vilken anledning väljer du att bara tracka narkomaner? Varför inte alkisar också? Eller vore det elakt månne?
Psykoser kan vilken människa som helst få, när som helst, och behöver inte ha något att göra med drogerna. Drogerna kan vara en utlösande faktor, men det kan även alkoholen bli.
2006-06-08, 11:04
Bannlyst
Citat:
hahaha, *gapflappar*

du kallar oss som du påstår förespråkar droger för schizofrena idioter och jävla pack! vad är det om inte fördomar?

Temat har väl mer att göra med huruvida det är rätt eller fel att klanka ner på och spotta på dom som redan ligger ner, i det här fallet missbrukarna, inte om huruvida vi som inte delar dina åsikter är schizofrena idioter? eller har jag missat något?
*småler*

Oss? När påstod jag att just du förespråkar droger? När kallade jag dig för schizofren idiot? Dags att vakna upp grabben.
2006-06-08, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Som sagt gärna fler historer där folk gör livet surt för en knarkare.

det finns en tråd under ämne opiater annars som jag tror du skulle tycka om...

"8-åring som slår i sig heroin" tror jag den hette. Tror jag skulle falla herrn i smaken!
2006-06-08, 11:07
Medlem
Dreamyns avatar
Citat:
*småler*

Oss? När påstod jag att just du förespråkar droger? När kallade jag dig för schizofren idiot? Dags att vakna upp grabben.

Intressant att följa det du skriver måsta jag säga, dina inlägg blir bara kortare och kortare, kan det månne vara så att ditt ordförråd börjar på att tryta? det vore väldigt synd isf..
2006-06-08, 11:12
Bannlyst
Citat:
*småler*

Med tanke på att jag har deltagit i debatten från början när du kommer in halvvägs och kläcker ur dig;

Citat:
Kommer man med minsta kritik mot diverse droger här på FB så blir det ett jävla liv och man blir kallad både för det ena och det andra.
Det bara smäller till med länkar till sidor som visar "trovärdig" statistik på att det mer eller mindre är ofarligt att nyttja narkotika och anabola mm. "Jag brukar, inte missbrukar" är ett av de mest vanliga uttrycken. De som inte tar droger har tydligen inte fattat ett dyft av vad livet går ut på enligt drogförespråkarna.

Men, så i nästa stund så vänder det. Helt plötsligt är det så jävla synd om folk som fastnat i träsket, har sömnrubbningar, psykiska plågor, panikångest etc etc. Sett flera trådar där folk ber om råd & hjälp för de mår så satans dåligt och är rädda som små barn. Då heter det istället att de haft en taskig uppväxt, fått stryk, blivit utsatta för incest, blivit mobbade, inte haft något val mm. En helt annan visa alltså. Och det är ofta samma personer som kommer med råd i en tråd som i andra trådar hånar personer som varnar för att börja med skiten. Är ni schizofrena hela bunten eller? Vilket jävla pack.
Kom inte här och snacka om empati för ni vet inte ens vad det betyder.

så kan man ju fråga sig vem det är som ska vakna till!?
2006-06-08, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamyn
Intressant att följa det du skriver måsta jag säga, dina inlägg blir bara kortare och kortare, kan det månne vara så att ditt ordförråd börjar på att tryta? det vore väldigt synd isf..
Finns inte så mycket mer att tillägga i den här frågan.
Den tråkade ut mig redan efter mitt andra inlägg. Tyvärr.
Dessutom har vi halkat väldigt off topic nu och det har mer utvecklats till en personlig vendetta mellan mig och... ja vad han nu hette.

Sorry Gammal Hårdrockare. Absolut inte min mening att halka så långt från trådens ursprung. Tvärtom. Jag försökte bara bidra med min personliga åsikt i drogdebatten.
2006-06-08, 11:17
Bannlyst
Citat:
Med tanke på att jag har deltagit i debatten från början när du kommer in halvvägs och kläcker ur dig;

så kan man ju fråga sig vem det är som ska vakna till!?
Aha? Så du anser alltså att man inte har lika stor rätt att uttrycka sina åsikter efter... ja låt oss säga 10 inlägg? Eller 12 inlägg kanske?
Ju snabbare man svarar desto större åsiktsfrihet? Tack min lille vän. Nu fick du mig också att gapflabba. Dagen är räddad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in