2006-06-12, 21:00
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Brofsteel:

Citat:
Via skattesedeln?

Ja, eftersom de flesta antingen har socbidrag eller pension (från vad kan man ju undra?).
Personligen så anser jag att pension ska ges till dem som har jobbat ett långt liv eller som är sjuka på riktigt. Socialbidrag ska gå till människor som vill jobba, som söker jobb men som av olika anledningar inte kommer till skott. Fyllon och knarkare som inte vill eller ens har ambitioner till att ens söka som tidningsbud ska enbart ha matkuponger, det är vad jag anser.
Och gör de det minsta ofog, stjäl de så mycket som en kapsyl så ska de jävlar i mig in på kåken, en riktig kåk! Där ska det vankas stenhårt straffarbete tillsammans med storkukade våldbenägna rövpojkar och sadistiska vakter.
2006-06-12, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare

Ja, eftersom de flesta antingen har socbidrag eller pension (från vad kan man ju undra?).
Personligen så anser jag att pension ska ges till dem som har jobbat ett långt liv eller som är sjuka på riktigt.

Ok...Det finns förmodligen en anledning till att man börjar missbruka, t ex i mitt eget fall berodde det dels på diverse bajsproblem med hela min omgivning, tänker inte sitta här och dra en massa snyfthistorier för det är inte interessant, dels på att jag hade andra mindre roliga problem med min personlighet, psykiska problem och problem med min identitet. I efterhand har jag fått diagnoserna ADHD, borderline, paranoid personlighetsstörning, emotionell instabil personlighetstörning, depression samt panikångestsyndrom.

Så att då säga att bara de som har jobbat eller är sjuka på riktigt ska ha pension/förtidspension eller sjukbidrag och inte missbrukare är väl samma sak som att säga att alla som missbrukar inte har någon patologisk orsak i grunden som orsak till sitt missbrukande, vilket inte har någon sanningshalt överhuvudtaget.

Citat:
Socialbidrag ska gå till människor som vill jobba, som söker jobb men som av olika anledningar inte kommer till skott. Fyllon och knarkare som inte vill eller ens har ambitioner till att ens söka som tidningsbud ska enbart ha matkuponger, det är vad jag anser.

Ja, eller också så kan man ju ge de som vill en chans att bli kvitt sitt missbruk, som mig själv och dig själv för att nämna några, genom att ge dem en plats på behandlingshem osv...därmed inte sagt att man ska pyssla med evigt daltande...

Citat:
Och gör de det minsta ofog, stjäl de så mycket som en kapsyl så ska de jävlar i mig in på kåken, en riktig kåk! Där ska det vankas stenhårt straffarbete tillsammans med storkukade våldbenägna rövpojkar och sadistiska vakter.

haha, humorn är det ju inga fel på iaf
2006-06-12, 21:19
Medlem
Brofsteel:

Citat:
, eller också så kan man ju ge de som vill en chans att bli kvitt sitt missbruk, som mig själv och dig själv för att nämna några, genom att ge dem en plats på behandlingshem osv...därmed inte sagt att man ska pyssla med evigt daltande...

Naturligtvis ska alla ha rätt till hjälp och en ny chans i livet, här är vi helt överrens.
2006-06-13, 00:36
Bannlyst
Snart så kommer du väl tracka fel knarkare och då får du ditt straff
2006-06-13, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå

Hahaha! Ja, eller så börjar nån åka omkring och "terra och knäcka" gamla hårdrockare. Flottiga hårdrockare förtjänar fan ingen respekt i min bok.
2006-06-13, 14:26
Medlem
Man kan ju även undra hur rockmusikers liv ser ut, inge knark å whiskey där?

Citat:
Ursprungligen postat av stornäsa
Hahaha! Ja, eller så börjar nån åka omkring och "terra och knäcka" gamla hårdrockare. Flottiga hårdrockare förtjänar fan ingen respekt i min bok.
2006-06-13, 15:14
Medlem
MastaH666s avatar
Citat:
Brofsteel:

Naturligtvis ska alla ha rätt till hjälp och en ny chans i livet, här är vi helt överrens.

Precis som du GH.
Från gammal avdankad alkis till forumit, kan det bli bättre?
2006-06-13, 15:30
Medlem
Un Perros avatar
Tja, vet inte om någon redan skrivit det jag tänker skriva, men eftersom det är GH som startat tråden så har jag faktiskt inte orkat läsa de sex sidorna, trots att de tvivelsutan är proppfulla av knivskarpa analyser av forumets knivskarpaste användare: Gammal Hårdrockare.

Det är en sak om man är så missnöjd med sitt liv att man måste hemfalla åt trakasserier av samhällets utstötta - naturligtvis med backup av en 10-15 kompisar - för att själv inte må så dåligt att man tar sitt eget liv.

Det är en annan sak om man är så miserabelt patetisk att man tillochmed måste skryta om det.

Jag vet att du får uppmärksamhet här och kidsen tycker du är råball, men i själva verket är du olycklig över att du var för korkad för att göra någonting med ditt liv, och därför kommer sluta lika värdelös som du var när du föddes.

Du vet att det här är sant, och jag vill egentligen inte skriva det till dig.

2006-06-13, 15:38
Medlem
MastaH666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Tja, vet inte om någon redan skrivit det jag tänker skriva, men eftersom det är GH som startat tråden så har jag faktiskt inte orkat läsa de sex sidorna, trots att de tvivelsutan är proppfulla av knivskarpa analyser av forumets knivskarpaste användare: Gammal Hårdrockare.

Det är en sak om man är så missnöjd med sitt liv att man måste hemfalla åt trakasserier av samhällets utstötta - naturligtvis med backup av en 10-15 kompisar - för att själv inte må så dåligt att man tar sitt eget liv.

Det är en annan sak om man är så miserabelt patetisk att man tillochmed måste skryta om det.

Jag vet att du får uppmärksamhet här och kidsen tycker du är råball, men i själva verket är du olycklig över att du var för korkad för att göra någonting med ditt liv, och därför kommer sluta lika värdelös som du var när du föddes.

Du vet att det här är sant, och jag vill egentligen inte skriva det till dig.

Så klockrent inlägg, håller med till 110%.
2006-06-13, 15:47
Bannlyst
exakt, kunde inte sagt det bättre själv! Hoppas att det absorberas nu av vederbörande även om sanningen kanske svider.
2006-06-13, 18:19
Medlem
Un Perro:

Citat:
men i själva verket är du olycklig över att du var för korkad för att göra någonting med ditt liv

Nej lille Un Perro, jag var inte för korkad, snarare tvärtom. Jag var däremot alldeles för ointresserad, det är något helt annat!
Jag ville istället göra det jag själv ville just då helt enkelt vilket jag också gjorde.
Idag kan jag däremot svära ve och förbannelse över att jag ville fel prylar när jag var ung men jag gjorde i alla fall det jag ville och det gör jag idag också. Jag är inte ett dugg misslyckad och har levt ett mycket intressant liv och förhoppningsvis kommer resten av mitt liv att bli lika lyckat.

Kul att du ser upp till spänniga och aggressiva knarkare, anser du att de har gjort något med sitt liv? Jag menar, du tycks ju tillhöra sorten som dömer människor efter deras yrken, karriär och ekonomi. Vad är det som knarkarna attraherar hos dig?

Olletraskarpå:

Citat:

Finns det rätt knarkare?
2006-06-13, 19:14
Medlem
Un Perros avatar
Otroligt att du hävdar att du inte är korkad samtidigt som du skriver såhär baserat på vad jag skrev till dig:

Citat:
Kul att du ser upp till spänniga och aggressiva knarkare, anser du att de har gjort något med sitt liv? Jag menar, du tycks ju tillhöra sorten som dömer människor efter deras yrken, karriär och ekonomi. Vad är det som knarkarna attraherar hos dig?

Du är korkad. Men det är inte ditt fel. Det finns en ganska tydlig korrelation mellan att vara smådum och ha ett stort självhävdelsebehov.

Jag dömer inte människor efter deras yrken, karriär och ekonomi. Speciellt inte det sista. Men det krävs ingen Einstein för att inse att den genomsnittlige forskaren är en mer intressant samtalspartner än den genomsnittlige industriarbetaren. Jag skulle till och med kunna hävda att det är en generell sanning. Om man med intressant menar smart, d.v.s.

Du är socialdemokrat va? Figures

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in