Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ja, eftersom de flesta antingen har socbidrag eller pension (från vad kan man ju undra?).
Personligen så anser jag att pension ska ges till dem som har jobbat ett långt liv eller som är sjuka på riktigt.
Ok...Det finns förmodligen en anledning till att man börjar missbruka, t ex i mitt eget fall berodde det dels på diverse bajsproblem med hela min omgivning, tänker inte sitta här och dra en massa snyfthistorier för det är inte interessant, dels på att jag hade andra mindre roliga problem med min personlighet, psykiska problem och problem med min identitet. I efterhand har jag fått diagnoserna ADHD, borderline, paranoid personlighetsstörning, emotionell instabil personlighetstörning, depression samt panikångestsyndrom.
Så att då säga att bara de som har jobbat eller är sjuka på riktigt ska ha pension/förtidspension eller sjukbidrag och inte missbrukare är väl samma sak som att säga att alla som missbrukar inte har någon patologisk orsak i grunden som orsak till sitt missbrukande, vilket inte har någon sanningshalt överhuvudtaget.
Citat:
Socialbidrag ska gå till människor som vill jobba, som söker jobb men som av olika anledningar inte kommer till skott. Fyllon och knarkare som inte vill eller ens har ambitioner till att ens söka som tidningsbud ska enbart ha matkuponger, det är vad jag anser.
Ja, eller också så kan man ju ge de som vill en chans att bli kvitt sitt missbruk, som mig själv och dig själv för att nämna några, genom att ge dem en plats på behandlingshem osv...därmed inte sagt att man ska pyssla med evigt daltande...
Citat:
Och gör de det minsta ofog, stjäl de så mycket som en kapsyl så ska de jävlar i mig in på kåken, en riktig kåk! Där ska det vankas stenhårt straffarbete tillsammans med storkukade våldbenägna rövpojkar och sadistiska vakter.
haha, humorn är det ju inga fel på iaf