Citat:
Ursprungligen postat av
estet10
Hej! Båda mina föräldrar är döda och har märkt att många tjejer blir nyfikna och vill veta vad som hänt när man dejtar. Kan bli riktigt irriterad när tjejer frågar sånt när man typ träffats 2 gånger.
Funderar nästa gång på att svara " Det har inte du med att göra" / "Angår väl inte dig"
Hur tror ni tjejer kommer reagera då?
Ta illa upp förmodligen, eftersom det är rätt otrevligt formulerat. Överväg "jag vill helst inte gå in på det", "jag tycker inte om att prata om det", eller "det är privat, hoppas du förstår". Eller bara ett kort " sjukdom"/"olycka"/"ålderdom" och sedan något av föregående om du får följdfrågor.
Citat:
Har också märkt att säger man tex. Jag vill inte prata om det.
Så desto mer man lärt känna varandra så kommer alltid tjejer tillbaka till detta och vill veta vad som hänt med mina föräldrar.
De tolkar det väl som "jag vill inte prata om det just nu" eller "jag vill inte prata om det på första dejten". När man blir närmre bekanta är det ju naturligt att man får veta mer och mer om varandra och de tycker kanske ni kommit till ett stadie där det känns naturligt att veta sånt. De kan också fått frågor från sin familj eller vänner om de träffat dina föräldrar än, sagt att de är döda och själva fått frågor om hur.
Då får du väl förtydliga att du inte vill prata om det alls, någonsin. Fast det kan ju verka lite mysko, som om du har psykiska problem eller att det är något skumt, typ att du mördade dem.