2021-09-26, 23:46
Medlem
Hej! Båda mina föräldrar är döda och har märkt att många tjejer blir nyfikna och vill veta vad som hänt när man dejtar. Kan bli riktigt irriterad när tjejer frågar sånt när man typ träffats 2 gånger.
Funderar nästa gång på att svara " Det har inte du med att göra" / "Angår väl inte dig"

Hur tror ni tjejer kommer reagera då?

Har också märkt att säger man tex. Jag vill inte prata om det.
Så desto mer man lärt känna varandra så kommer alltid tjejer tillbaka till detta och vill veta vad som hänt med mina föräldrar.
Citera
2021-09-26, 23:49
Medlem
Stenballes avatar
Skulle tro att de tänker att du har en del att bearbeta vad gäller dina föräldrars död.
Citera
2021-09-26, 23:50
Medlem
Fialisans avatar
Jag skulle också vilja veta i deras skor. Vad är anledningen till att du inte kan dela med dig?
Gör det ont att prata om? Dog de på ett sätt som på något sätt skulle sätta dig i dålig dager? (psykisk ohälsa som kanske är ärftligt eller så).

Fick jag ett sånt svar av någon jag försökte inleda en relation med skulle jag dra. Sjukt otrevligt och jag skulle inte förstå varför du inte kan dela med dig av det.
Citera
2021-09-26, 23:55
Medlem
franges avatar
Då kommer de säga "hej då" och du kommer fortsätta ditt misslyckade liv och fortsätta spamma R&S-forumet med trådar om hur socialt misslyckad du är utan att kunna landa tjejer.

(FB) Kan inte prata med tjejer jag tycker är snygga. Varför?
(FB) En tjej stoppade mig på gatan och frågade efter en bar ? Hjälp mig förstå
(FB) Gå fram till tjej på krogen och va på direkt och börja hångla, är det bra strategi?
(FB) Tror ni jag kommer få mer tjejer om ja fixar ett hollywood leende?
(FB) Säga till en tjej det första man säger att hon är snygg är det bra eller dåligt?
(FB) Vad tror ni möjligheterna är att lyckas få en tjejs snap/nummer på gatan och sen dejt
(FB) Träffade en tjej på krogen igår och fick hennes snapchat. Igår tog hon bort mig
(FB) Jobba som städare på gymnasie. Finns de chans jag kan få ligga med tjejerna?
(FB) Om jag klär mig som en stekare och köper helrör på krogen. Tror ni jag får ligga då?
(FB) Tjejer! Hur gör jag för att bli vän med er? Hur ska jag bete mig?
(FB) Hur ska jag göra för att få ligga med henne?
(FB) Får man ha samlag när man bor i en hyresrätt?
(FB) Hur mycket fler mathcningar/ vilka tjejer kommer bli sugna . Av massa muskler bilder?
(FB) Varför anses det så oattraktivt att ha ett dåligt jobb? Och samtidigt festa mycket
(FB) Om man är 26 år och inte får ligga/förhållande me tjejer . Hur kommer framtiden se ut
(FB) Är 25 år kille och vet inte vart klitoris sitter. Är det normalt?
(FB) Om man är 26 år och inte får ligga/förhållande me tjejer . Hur kommer framtiden se ut
(FB) Tycker det är roligt att lura tjejer att jag är oskuld
(FB) Gå utan flickvän o sex , är jag Incels?
(FB) Hur länge kommer jag kunna ljuga om yrket och kan ja få flickvän?

Och det där axplocket är bara från första utav nio sidor liknande trådstarter...
Citera
2021-09-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Båda mina föräldrar är döda och har märkt att många tjejer blir nyfikna och vill veta vad som hänt när man dejtar. Kan bli riktigt irriterad när tjejer frågar sånt när man typ träffats 2 gånger.
Funderar nästa gång på att svara " Det har inte du med att göra" / "Angår väl inte dig"

Ta illa upp förmodligen, eftersom det är rätt otrevligt formulerat. Överväg "jag vill helst inte gå in på det", "jag tycker inte om att prata om det", eller "det är privat, hoppas du förstår". Eller bara ett kort " sjukdom"/"olycka"/"ålderdom" och sedan något av föregående om du får följdfrågor.

Citat:
Så desto mer man lärt känna varandra så kommer alltid tjejer tillbaka till detta och vill veta vad som hänt med mina föräldrar.
De tolkar det väl som "jag vill inte prata om det just nu" eller "jag vill inte prata om det på första dejten". När man blir närmre bekanta är det ju naturligt att man får veta mer och mer om varandra och de tycker kanske ni kommit till ett stadie där det känns naturligt att veta sånt. De kan också fått frågor från sin familj eller vänner om de träffat dina föräldrar än, sagt att de är döda och själva fått frågor om hur.

Då får du väl förtydliga att du inte vill prata om det alls, någonsin. Fast det kan ju verka lite mysko, som om du har psykiska problem eller att det är något skumt, typ att du mördade dem.
Citera
2021-09-27, 00:46
Medlem
Citat:

Beklagar att dina föräldrar inte finns längre!

Angår väl inte dig! Är för arrogant - och du verkar ta illa upp, du får alltså svaga känslor av den frågan och det visar du till henne - riktig beta beteende.

Jag hade inte sagt något direkt på den frågan - utan bytt ämne, hon kommer förstå.
Om hon sen frågar igen, bytt ämne igen. Så hon känner sig dummare nu. Om hon frågar andra gången, next her. Hon är inte den rätta om hon inte kan skanna av dina känslor. Hon kommer bli pain in the ass i längden om hon är så retard att inte fatta det. Det är dåligt uppfostrad att fråga något sånt om ni inte känner varandra djupt.
Citera
2021-09-27, 00:50
Medlem
Citat:

De kommer störa sig på det eller fortsätta ställa frågor. Att du gör det till en sådan hallabalo är ju ett tecken på att du ''döljer'' något.

Det kommer inte gynna dig. Det bästa svaret om du har kemi med personen och det är lite flirtigt är ett typiskt lekfullt svar med glimten i ögat, kör lite ''bantering''.

Du kan säga något i stil med:

''Oj, värst vad du verkar intresserad ?'' Sedan spinner du bara vidare på det...

Viktigt att inte ta saker på så stort allvar . Bara att flirta och köra på. Funkar ofta.
Citera
2021-09-27, 05:43
Medlem
Merwinnas avatar
Om du säger så kommer hon att bli antingen ledsen eller arg, beroende på läggning. Man ska akta sig för sådant under dejtingstadiet. Det är inget konstigt för övrigt att tjejerna blir nyfikna. Det är ju inte så vanligt i Västvärlden, att båda föräldrarna är döda när man har med en ung människa att göra. Samtidigt kan det förstås vara känsligt för dig att prata om det med en helt ny bekantskap.

Jag skulle nog försöka undvika frågan helt. Du är väl en vuxen människa och tjejerna du träffar också, eller? Varför ska ni överhuvudtaget prata om era föräldrar? Det brukar komma senare, när man börjar prata om att träffa varandras familjer.

Så ta inte upp ämnet föräldrar och familj själv, undvik ämnet om hon drar upp det, går det inte för att hon är väldigt insisterande - så ljug! Säg bara att dina föräldrar bor där och där, lite kort i tonen, och byt ämne. Vita lögner är tillåtna, och det kan du förklara senare när du verkligen lärt känna en tjej, och då förhoppningsvis även känner dig redo att berätta vad som hände med dina föräldrar. För ska du vara tillsammans med en tjej, så blir du förr eller senare tvungen att berätta det.
Citera
2021-09-27, 06:01
Medlem
Är det pga sjukdom/smitta så tycker jag att du skall säga detta.
Citera
2021-09-27, 07:07
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad från: Om jag säger detta till en tjej. Hur tror ni hon reagerar?

/mod
Citera
2021-09-27, 07:42
Medlem
Du skulle också kunna säga såhär "Det är något jag gärna berättar om när vi lär känna varandra lite bättre, men jag känner att det är lite för dystert att prata om såhär på vår första dejt. Hur är det med dina föräldrar?"
Citera
2021-09-27, 07:48
Medlem
CC75s avatar
Du har uppenbarligen en del sociala problem som frange ovan räknar upp där han visade ett axplock av dina tidigare trådar. Jag börjar också undra om du inte medvetet spammar R&S forumet eller så mår du inte bra och sitter i din ensamhet och hittar på historier, vilket i så fall är tragiskt och det är kanske det du ska koncentrera dig på.

Vad gäller det du skriver. Om du blir så lätt irriterad över en fråga, då får du jobba med det. Det handlar inte om frågan utan om hur du väljer att svara. Folk frågar generellt inte för att de vill vara elaka eller ohövliga och då behöver du inte heller svara ohövligt. Svara bara "Pass, vi kan ta det någon annan gång". Lee lite och byt samtalsämne eller ställ en motfråga där hon får berätta lite om sig själv

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in