2021-09-19, 09:18
Medlem
Hej! Jag har väldigt svårt att prata med tjejer jag finner attraktiva och de är ännu värre när det är många tjejer i samma rum. Jag uppträder väldigt nervös och blir tyst. Detta gör att jag har väldigt svårt att inleda en relation/ dejta nån som är snygg.
Någon som kan veta vad detta beror på ? Och hur botar man detta problemet ? Nån som har tips?
Citera
2021-09-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! Jag har väldigt svårt att prata med tjejer jag finner attraktiva och de är ännu värre när det är många tjejer i samma rum. Jag uppträder väldigt nervös och blir tyst. Detta gör att jag har väldigt svårt att inleda en relation/ dejta nån som är snygg.
Någon som kan veta vad detta beror på ? Och hur botar man detta problemet ? Nån som har tips?

Det är väl för du är nervös. Du kanske blir så pass nervös (för dom är så snygga) att du inte ens vågar få ur dig nåt.

Du får väl träna på att tala inför andra o så. Vet inte, men kanske gå nån kurs i svenska, som specifik riktar sig på retorik. Då får man lära sig hålla tal inför andra. Vet inte om sånt specifik kurs finns, men gissade bara lite.
Citera
2021-09-19, 09:36
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:

Det beror på att du inte värderar dig själv högt. Du ser dig som mindre värd än dessa tjejer.
Citera
2021-09-19, 10:10
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det beror på att du inte värderar dig själv högt. Du ser dig som mindre värd än dessa tjejer.

Detta är faktiskt lite lustigt. Fenomenet "attraktiv kvinna orsakar osäkerhet" kan hittas hos båda könen. Eftersom kvinnor ofta värderar sig i utseende.

Konsekvenserna blir att dessa "attraktiva" kvinnor tenderar bli rätt odrägliga, eftersom omgivningen känner sig underlägsna dem. Både kvinnor och män. Inte alla förstås men tillräckligt många.

Sedan blir dessa kvinnor gamla och fula(re). Men fortfarande odrägliga. Och oattraktiva pga att omgivningen värderar personlighet högre.

Sedär. Vill du fortfarande ha någon form av kontakt med dessa kvinnor? Eller kanske du kan vara den som ger dem lite motstånd på genpoolsmackan de glidit runt på hela sitt liv
Citera
2021-09-19, 10:16
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Det är naturens sätt att förklara för dig att dessa kvinnor inte är för dig utan för någon annan man.

Håll dig till kvinnor på din egen nivå, acceptera din lott och den naturliga hierarkin så undviker du att må dåligt av att bli dissad senare och i värsta fall få psykiska problem.
Citera
2021-09-19, 10:28
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det är naturens sätt att förklara för dig att dessa kvinnor inte är för dig utan för någon annan man.

Håll dig till kvinnor på din egen nivå, acceptera din lott och den naturliga hierarkin så undviker du att må dåligt av att bli dissad senare och i värsta fall få psykiska problem.

Äsch, han behöver bara ta sig förbi den nervösa känslan, sen lär det flyta på om han inte är socialt inkompetent i övrigt. Finns inget som säger snygga kvinnor inte skulle vara något för honom bara för han är nervös till en start. Tycker det är lite gulligt med annars självsäkra män som blir blyga i en vacker kvinnas närvaro.
Citera
2021-09-19, 23:12
Medlem
Citat:
Har precis samma problem, men med motsatt kön. Har inga problem att prata och ha roligt med killar jag tycker är mindre attraktiva. Men när det är någon snygg kille kan jag knappt prata och blir bara kort och tyst.
Gissar att det ligger mycket i självkänslan, iallafall känner jag att jag inte duger åt de killar som enligt mig är ”snyggare”.
Har också mycket svårare när det är fler personer i samma rum.
Vet tyvärr inte lösningen men känner igen mig i samma, de killar som jag är trevlig mot blir ibland intresserade. Medan de jag finner attraktiva vet inte ens att jag finns när jag inte vågar prata med dom..
Citera
2021-09-20, 22:24
Medlem
Citat:

Innan du börjar snacka med en snygg tjej så in med dig på toan, släpp en riktig vidrig fis & associera det med tjejen & påminn dig själv om att tjejer bara är människor, de sover, äter, och släpper minst lika illuktande vidriga fisar som alla andra. Det receptet har alltid funkat för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in