2022-09-06, 23:28
Medlem
[quote=Heretic77|81528993]Jag undrar om C kom på sin sista historia efter ha tagit del av FUP. Där han kunde läsa Angelas vittnesmål som hört två mansröster vid grusvägen ner till Käglinge Cementgjuteri.

Angela ombeds att berätta fritt om händelsen som inträffade vid Käglinge cementgjuteri den 24:e september mellan kl. 22-23.
Jag bor på Mårten Krigs väg 9 i Oxie. Min trädgård angränsar till Käglinge cementgjuteri som min svärfar samt min sambo arbetar på. På kvällen den 24:e september gick jag ut på vår uteplats för att röka och jag hörde då två mansröster från grusvägen som leder ner mot cementgjuteriet.
Jag är ganska säker på att det var mansröster, men jag kunde inte höra vad de sa eller vilket språk de pratade på.
Det lät som att de var irriterade och tjafsade om något, men det var inget bråk i vilket de skrek på varandra.
Det lät som att de stannade halvvägs ner på grusvägen som leder mot cementgjuteriet.
Därefter gick de upp mot Källstorpsvägen igen. Eftersom de inte fortsatte ner mot cementgjuteriet så gick jag in i huset igen efter det att jag rökt färdigt.[/QUOTE

Logisk att vara där med tanke på C-s tidigare arbete.
Citera
2022-09-07, 00:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Logisk att vara där med tanke på C-s tidigare arbete.
Varför är det logiskt med ex-fru och barn i bilen?
Citera
2022-09-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Nej det var inte så jag menade. Det där med att befinna sig vid en cementfabrik var det jag avsåg som jag kopplade till C-s arbeten.
Citera
2022-09-07, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nej det var inte så jag menade. Det där med att befinna sig vid en cementfabrik var det jag avsåg som jag kopplade till C-s arbeten.

OM det är C, är det konstigt för han hörs prata med någon. Det öppnar dörren för medhjälpare.
Citera
2022-09-07, 08:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
OM det är C, är det konstigt för han hörs prata med någon. Det öppnar dörren för medhjälpare.
Kan C ha varit där vid den tiden? Jag minns inte riktigt hans ruttider.
Citera
2022-09-07, 08:21
Medlem
Citat:
Kan C ha varit där vid den tiden? Jag minns inte riktigt hans ruttider.

Ja, han återvänder till Proffessorsgatan 22:45. Detta tillsammans det mer specifika vittnet som tror sig sett hans silvriga Suzuki vid Skabersjö slott runt samma tid med ev en medpassagerare, får en att undra om han verkligen var helt själv.
Citera
2022-09-07, 09:09
Medlem
sybels avatar
Citat:

Citat:
Ja, han återvänder till Proffessorsgatan 22:45. Detta tillsammans det mer specifika vittnet som tror sig sett hans silvriga Suzuki vid Skabersjö slott runt samma tid med ev en medpassagerare, får en att undra om han verkligen var helt själv.
Nu gör jag visst som C, blandar och ger med personer, tider och platser. Det är lite rörigt.
Uppgav inte C att de (C, B och O) var vid Tegelbruket men bara stannade en kort stund för att det kom en annan bil? De gick väl inte ens av bilen? Och O sade ingenting om att C träffat någon.
Den bilen blev väl uppkollad och avfärdad?
Men OM C körde dit igen vid 22, verkar det skumt. Ett udda ställe att återvända till.
Citera
2022-09-07, 10:31
Medlem
Citat:
Jag undrar om C kom på sin sista historia efter ha tagit del av FUP. Där han kunde läsa Angelas vittnesmål som hört två mansröster vid grusvägen ner till Käglinge Cementgjuteri.

Angela ombeds att berätta fritt om händelsen som inträffade vid Käglinge cementgjuteri den 24:e september mellan kl. 22-23.
Jag bor på Mårten Krigs väg 9 i Oxie. Min trädgård angränsar till Käglinge cementgjuteri som min svärfar samt min sambo arbetar på. På kvällen den 24:e september gick jag ut på vår uteplats för att röka och jag hörde då två mansröster från grusvägen som leder ner mot cementgjuteriet.
Jag är ganska säker på att det var mansröster, men jag kunde inte höra vad de sa eller vilket språk de pratade på.
Det lät som att de var irriterade och tjafsade om något, men det var inget bråk i vilket de skrek på varandra.
Det lät som att de stannade halvvägs ner på grusvägen som leder mot cementgjuteriet.
Därefter gick de upp mot Källstorpsvägen igen. Eftersom de inte fortsatte ner mot cementgjuteriet så gick jag in i huset igen efter det att jag rökt färdigt.

Hur långt är det mellan där B hittades och Cementgjuteriet? Kan det ha varit prat om var de skulle göra sig av med kroppen?
Hur ligger det här Cementgjuteriet till... är det ofta några befinner sig på den grusvägen så sent på kvällen, är det avsides?

Jag har lite svårt att släppa C.s resa till Ystad, hade han bestämt träff med någon där (med egen bil eller någon som följde med i C.s bil)? Någon som hjälpte honom på slutet, någon som tog hand om mordkniven?

Ps Ligger det i närheten av där C ev (passade på) gjorde sig av med luvan? Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-09-07 kl. 11:16.
Citera
2022-09-07, 11:18
Medlem
Citat:
Nu gör jag visst som C, blandar och ger med personer, tider och platser. Det är lite rörigt.
Uppgav inte C att de (C, B och O) var vid Tegelbruket men bara stannade en kort stund för att det kom en annan bil? De gick väl inte ens av bilen? Och O sade ingenting om att C träffat någon.
Den bilen blev väl uppkollad och avfärdad?
Men OM C körde dit igen vid 22, verkar det skumt. Ett udda ställe att återvända till.

Han har ändrat sin historia så många gånger så sätter ingen tilltro till den. Men enligt mobilpositioneringen har dom varit i området och C pekade ut Källtorpsvägen, alldeles intill cementgjuteriet. Polisen gjorde undersökning utan att hitta några spår.
Citera
2022-09-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur långt är det mellan där B hittades och Cementgjuteriet? Kan det ha varit prat om var de skulle göra sig av med kroppen?
Hur ligger det här Cementgjuteriet till... är det ofta några befinner sig på den grusvägen så sent på kvällen, är det avsides?

Jag har lite svårt att släppa C.s resa till Ystad, hade han bestämt träff med någon där (med egen bil eller någon som följde med i C.s bil)? Någon som hjälpte honom på slutet, någon som tog hand om mordkniven?

Ps Ligger det i närheten av där C ev (passade på) gjorde sig av med luvan? Ds

Det är 17 km bilvägen mellan fyndplats av kroppen och cementgjuteriet och tar 16 min snabbaste vägen att köra.

Det ligger ett par villor i anslutning till cementgjuteriet. Men vittnet bör ha koll på dessa. Varför jag lägger notis på detta är att hon inte kände igen rösterna och kunde inte urskilja vilket språk dom pratade på.

Det är några hundra meter till dammen där luvan hittades.
Citera
2022-09-07, 12:04
Medlem
Citat:
Det är 17 km bilvägen mellan fyndplats av kroppen och cementgjuteriet och tar 16 min snabbaste vägen att köra.

Det ligger ett par villor i anslutning till cementgjuteriet. Men vittnet bör ha koll på dessa. Varför jag lägger notis på detta är att hon inte kände igen rösterna och kunde inte urskilja vilket språk dom pratade på.

Det är några hundra meter till dammen där luvan hittades.

Tack!

Eftersom jag inte kan släppa att C ev hade någon med sig till platsen där B blev "begravd" spekulerar jag vidare.

Det är två som hjälps åt vid mordplatsen efter Ystadsresan. C berättar att de blivit osams och att något olyckligt har hänt. De utgår från att B har tagit sin sista suck... men hon låter och då kommer kniven fram.

Funderade på var de skulle göra sig av med liket (innan "begravningen"), kanske vid cementgjuteriet (tiden från vittnet ang röster stämmer bra i tid 22-23) men kom på att det inte var någon bra tanke... vände men passade på att göra sig av med luvan av någon anledning.

C åkte "hem" och den som var med "begravde" B vid ett senare tillfälle (C kan peka ut platsen).
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-09-07 kl. 12:07.
Citera
2022-09-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack!

Eftersom jag inte kan släppa att C ev hade någon med sig till platsen där B blev "begravd" spekulerar jag vidare.

Det är två som hjälps åt vid mordplatsen efter Ystadsresan. C berättar att de blivit osams och att något olyckligt har hänt. De utgår från att B har tagit sin sista suck... men hon låter och då kommer kniven fram.

Funderade på var de skulle göra sig av med liket (innan "begravningen"), kanske vid cementgjuteriet (tiden från vittnet ang röster stämmer bra i tid 22-23) men kom på att det inte var någon bra tanke... vände men passade på att göra sig av med luvan av någon anledning.

C åkte "hem" och den som var med "begravde" B vid ett senare tillfälle (C kan peka ut platsen).

Mm, man kan faktiskt inte komma ifrån att det finns ett par indicier i from av vittnesmål som talar för medhjälpare. Men kan det inte styrkas på andra sätt att det var Cezary dom såg, tror jag rätten bortser från dessa vittnesmål.

Tidigt i utredningen eftersökte polisen vittnen som sett hans silvriga bil för att kartlägga hans rörelsemönster. Enda vittnet jag kan hitta som tror sig sett den, är kvinnan som promenerade med sin hund vid Skabersjö slott mellan 22-23.

En till telefon som kan bindas till C hade kunnat kartlägga hans rörelsemönster efter Ystad.

Hade det hittats mer blod i bilen och framförallt ratten hade jag varit säker på att han själv utfört allting. Men det för lite för att jag ska vara helt övertygad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in