Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Tack!
Eftersom jag inte kan släppa att C ev hade någon med sig till platsen där B blev "begravd" spekulerar jag vidare.
Det är två som hjälps åt vid mordplatsen efter Ystadsresan. C berättar att de blivit osams och att något olyckligt har hänt. De utgår från att B har tagit sin sista suck... men hon låter och då kommer kniven fram.
Funderade på var de skulle göra sig av med liket (innan "begravningen"), kanske vid cementgjuteriet (tiden från vittnet ang röster stämmer bra i tid 22-23) men kom på att det inte var någon bra tanke... vände men passade på att göra sig av med luvan av någon anledning.
C åkte "hem" och den som var med "begravde" B vid ett senare tillfälle (C kan peka ut platsen).
Mm, man kan faktiskt inte komma ifrån att det finns ett par indicier i from av vittnesmål som talar för medhjälpare. Men kan det inte styrkas på andra sätt att det var Cezary dom såg, tror jag rätten bortser från dessa vittnesmål.
Tidigt i utredningen eftersökte polisen vittnen som sett hans silvriga bil för att kartlägga hans rörelsemönster. Enda vittnet jag kan hitta som tror sig sett den, är kvinnan som promenerade med sin hund vid Skabersjö slott mellan 22-23.
En till telefon som kan bindas till C hade kunnat kartlägga hans rörelsemönster efter Ystad.
Hade det hittats mer blod i bilen och framförallt ratten hade jag varit säker på att han själv utfört allting. Men det för lite för att jag ska vara helt övertygad.