Jag håller på att läsa än, här än där...just nu kanske lite mer om cementgjuteriet som nyss varit på tal.
Lite tankar runt det (som sagtm har int ehela bilden, bara fragment).
Det som C berättar om i flera förhör är ju att de varit där, och han nämner också en bil som kör förbi dom på vägen.
Kanske är det sant, att det verkligen åkte förbi en bil. Och C är rädd för att de ska se något, för han är nu arg och har mordiska tankar.
Vittnet A*ngela, hon som bor nära, hon som också har hört irriterade mansröster från sin trädgård mot grusvägen som ansluter till cementgjuteriet, hon nämner också en tid som är sen 22- 23.
I förhör säger han: "I bilen var Oskar, jag kunde inte ta med henne." Så var det nog.
A110/1793
"DH: När jag kommer fram dit så ser jag att någon drar henne i halsen.
DH: Sen minns jag att jag var på mina knän.
DH: Jag minns att lilla Beata låg där för att jag lyfte upp henne.
Dialogutskrift av förhör med Cezary 211124, 2021-11-24 09:00 diarienr: 5000-K1149453-21 1793
DH: Jag minns att hon sa Oskar.
FL: Vad är de som händer med hennes hals?
DH: Den var täckt med blod.
FL: Varför var den de?
DH: Jag ville inte detta.
DH: Så att dom, dom for iväg o jag, jag och jag lämnades med lilla Beata.
DH: I bilen var Oskar.
DH: Alltså kunde jag inte ta med henne."
Nu är det så många olika uppgifter han lämnar, så det blir svårt att hänga med i svängarna. Men jag tror också att det finns sanningar. Sanningar som ha verkar ha svårt att stå ut med att han har gjort.
Kanske plockade han upp de här "andra " personerna från att han såg en bil på riktigt som körde efter dom. Kanske är det de personerna sov vittnet A*ngela hör senare på kvällen?
Sedan kan man också konstatera att vittnen som berättar om tidpunkter som är några dagar efter, det kan vara svårt att minnas exakt. Till och med dagen kan bli fel. Här hade vitnet något att hänga upp klockslaget på, men det blir ju ändå en väldigt vag tidpunkt.
Uppkopplingar finns från nära området vid cementgjuteriet och Galgebacken vid 18:30. den tidpunkt som A skriver till B "??" utan svar.
Vid 18:41 får C samtal in, som C inte svarar på. Då kopplar de alla in på mast ovanför E6/E20, ungefär vid Kantyxegatan (A115/81) sedan ca 10 min.
Fattar inte, åker de runt här??
https://imgur.com/a/laCLhNJ
!8:55 få B på nytt ett medd från A (lite längre arga, där han skriver på snap att "du läser mina meddelanden" men inte svarar (ungefär).
Sedan är de på nytt uppkopplade vid området vid 19:02 då Beatas mobil kopplar upp inom Galgebacksområdet, liksom C:s till 19:41.
Nu vet jag att uppkopplingar kan hänga kvar ett tag, och B:s finns kvar i området till 19:52 ca och C:s kopplar även upp lite åt Kantyxegatan igen, vilket får mig att tro att bilen är på väg från området? Det är inte min starka sida det här...
19:56 handlas det på Mc Donalds, och 20:05 tankas det på Shell Lockarp, och sedan bär det iväg hem.
https://kartor.eniro.se/?c=55.538017...2207,null,0]]}
Var blev B strypt och liggandes kvar???
--------------------------------------------------------------
Kan inte släppa detta:
"
DH: Jag minns att hon sa Oskar."
och
"
DH: Jag ville inte detta."
Det får mig att tänka på Stefan Davidsson, som visserligen aldrig erkände det minsta, men som sa i något förhör att Lena var död mot hans vilja.
Motstridiga känslor kan jag tänka.