Citat:
Ursprungligen postat av
Lars48.
Det köper jag inte. Utan kropp skulle varit jävligt svårt för åkl att bevisa mord. Det finns fall där gärningsmannen blivit åtalad och dömd för mord utan kropp MEN då har det funnits ett vittne.
För att komma ur häktet pekar han ut som platsen låter inte logiskt. Det måste handlat om annat.
Möjligen advokaten vill trycka på förmildrande omständigheter pga samarbetet.
Alternativt 2: MGM påstår att det var inte alls varit hans avsikt att ta livet av BO och berättar hur det har gått till. Advokaten säger att: jag kan hjälpa dig men vi måste ha kroppen för att bevisa att du talar sanning.
Kroppen hade hittats så småningom och det vet han om eftersom det var han som placerade henne där. Jag är faktiskt förvånad att det tog två månader.
Om polis/åklagare lägger fram teknisk bevisning i form av klädesplagg med både Beata och Cezarys blod och DNA. Spår av en död kropp i hans bil. Hans fingeravtryck på både väska och mobil som hittades i Ystad. Kameror som fångat upp hans silvriga bil i Ystad. Hans tankkort som används på Preem i Ystad. Vittnen som sett dom tillsammans under fredag eftermiddag i Oxie. Mobiltrafik som visar att dom befunnits på samma ställe ett klockslag och därefter försvinner hennes telefon från radarn. Han har skador på sin kropp ex. rivsår på händer, armar och ansikte. Han kanske försökt köpa en biljett till en av Polen färjorna.
Efter två månader i häktet med fulla restriktioner och all denna bevisning hade det känts lönlöst för dom flesta att blåneka. Att då erkänna den betydligt mildare punkten, vållande till annans död för att komma ur häktet hade nog varit lockande för dom flesta.
Vilka fall har gm dömts för mord utan kropp?