Citat:
Av det jag fattat hittills om fallet, verkar C mer eller mindre desperat när han tar med sig O till Rättscentrum, där han blir hänvisad (enligt egen utsaga) till att ringa 114 14. Det är ju något av ett panikdrag att tro att man kan få till något genom att ta med sig ett barn (genom at han också bär den 7- årige pojken för att riktigt visa hur sjuk han är?) till polisstationen för att han efter en veckas förkylning får vistas ute.
Att han sedan försöker locka in B i bilen, samtidigt som han upprepar till O att han ska sitta kvar i bilen, är lite av ett utpressningsförsök. Riktigt hemskt för killen att bära med sig detta genom livet. När han blir äldre kan tankar komma upp om att om han bara hade gått ut ur bilen...vilket naturligtvis inte är hans fel på något sätt.
C använder barnet som tillhygge. Han verkar rent av desperat. Vad han har i tankarna där och då, det vet bara han.
Mord i tankarne tror jag att han har haft länge, men nu blir mordet uppkommet ur upprinnelsen av hans upprörda känslor.
När han sedan kommer han tillbaka med O, kommer det hem påsar från Mc Donalds, som han har hanterat. De har inga spår av blod...inte någonstans.
Jag tror (i nuläget, kan absolut ändras när jag läst mer) att det var då C bestämde sig på allvar att avsluta det hela om det nu inte redan hade skett. Nu övergår den tidigare möjligen hastigt planerade kidnappningen som skulle avslutas med död av B om hon inte blidkade sig. Och det gjorde hon inte.
Sårskadan i halsen är något av en gåta för mig ännu.
Kanske B låg medveslös, vad visste C om det? Andades hon trots stypningen? Trodde han att hon var död redan eller visste han att hon levde?
Det är ju nu han lämnar sin egen mobil hemma... Hur mycket batteri hade hans mobil i det läget? Jag tror att han inte ville bli spårad.
Jag tror i nuläget att när han återvände det var då han avslutade hennes liv, alternativt att hon redan var död, men han fick panik över att han tyckte att hon kanske levde. Kanske var det så som någon föreslog (Heretic?), att det gurglade, kom ut luft från lungorna när han flyttade kroppen eller andra kroppsljud.
Så jag tror summa summarum, att C hade planer redan när han lurade in B i bilen, även om planeringen gjordes lite hipp som happ i början, men allteftersom blev det mer srukturerat.
Efterjobbet med spridningen av grejor, är nog troligen som några har föreslagit, försök till att lägga villospår.
Att han sedan försöker locka in B i bilen, samtidigt som han upprepar till O att han ska sitta kvar i bilen, är lite av ett utpressningsförsök. Riktigt hemskt för killen att bära med sig detta genom livet. När han blir äldre kan tankar komma upp om att om han bara hade gått ut ur bilen...vilket naturligtvis inte är hans fel på något sätt.
C använder barnet som tillhygge. Han verkar rent av desperat. Vad han har i tankarna där och då, det vet bara han.
Mord i tankarne tror jag att han har haft länge, men nu blir mordet uppkommet ur upprinnelsen av hans upprörda känslor.
När han sedan kommer han tillbaka med O, kommer det hem påsar från Mc Donalds, som han har hanterat. De har inga spår av blod...inte någonstans.
Jag tror (i nuläget, kan absolut ändras när jag läst mer) att det var då C bestämde sig på allvar att avsluta det hela om det nu inte redan hade skett. Nu övergår den tidigare möjligen hastigt planerade kidnappningen som skulle avslutas med död av B om hon inte blidkade sig. Och det gjorde hon inte.
Sårskadan i halsen är något av en gåta för mig ännu.
Kanske B låg medveslös, vad visste C om det? Andades hon trots stypningen? Trodde han att hon var död redan eller visste han att hon levde?
Det är ju nu han lämnar sin egen mobil hemma... Hur mycket batteri hade hans mobil i det läget? Jag tror att han inte ville bli spårad.
Jag tror i nuläget att när han återvände det var då han avslutade hennes liv, alternativt att hon redan var död, men han fick panik över att han tyckte att hon kanske levde. Kanske var det så som någon föreslog (Heretic?), att det gurglade, kom ut luft från lungorna när han flyttade kroppen eller andra kroppsljud.
Så jag tror summa summarum, att C hade planer redan när han lurade in B i bilen, även om planeringen gjordes lite hipp som happ i början, men allteftersom blev det mer srukturerat.
Efterjobbet med spridningen av grejor, är nog troligen som några har föreslagit, försök till att lägga villospår.
Beata har faktiskt svarat på både samtal och sms från Cezary tidigare. Så han har haft möjlighet att prata ut, utan att åka iväg till folktomt ställe. Han kunde dessutom åkt raka vägen till mcdonalds utan att passera en öde skog om han bara ville prata.
Det var Smurfen som la upp teorin om att han skar av halsen på henne efter att ha lossat remmen och hon då gav ifrån sig ljud vilket är fullt möjligt.
Min teori är att han hade mord i tankarna någon vecka innan han mördade henne. Fram tills en vecka innan mordet la han ut kärleksförklaringar på sin facebook utan resultat. Enligt honom hade hon möjlighet att stoppa detta men tog inte chansen. Jag tror inte heller han planera detaljerna. Men denna eftermiddag var han förbannad och möjligheten dök upp.
Jag tror han körde till Oxie men fortsatte köra då det var ljust och kanske andra bilar i närheten. Han körde då till Bökeberg. Dom går ut och han stryper henne. Han lämnar henne i skogen och kör till mcdonalds för att sen släppa av sonen.
Därefter blir det Ystad fsom tar ca 45 min för att dumpa hennes väska för att det ska se ut som hon åkt till Polen. På vägen får lite tid att tänka och får panik över att någon kan hitta henne i skogen och åker tillbaks. Kroppen ligger öppet i skogen och han hittar gropen. När han släpar kroppen till gropen gör den ifrån sig ljud och han skär då halsen av henne. Det anmärkningsvärda är att han skär henne djupt tre gånger i halsen. Antingen så har han panik över att det gurglar och låter eller så känner han avsky.
Därefter åker han tillbaks till Oxie och på vägen kastar han ut id kortet. Framme i Oxie slänger han den blodiga luvan för han behöver en plan b om kroppen hittas. Därefter till grannarna för att tvätta av sig.
Kroppen hittades och han kör nu på plan B. I förhören pratar han mycket om Oxie men inte Bökeberg där jag tror mordet skedde.
.