2022-08-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Äh... jag misstolkade hela inlägget fel, tänkte att inget blod (torkat eller ej) funnits på skorna.
Nu vet jag bättre iom vad som senare framkommit i tråden... att blod hittats på hans skor.

Kan bara skylla på stopp i "huvet"....

Kan inflikas att Betas blod även hittades i hans bil, på hans byxor och under hans naglar.
Citera
2022-08-31, 08:30
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Något jag reagerar på är att redan inom 17 minuter från att dom lämnar PG börjar telefoner koppla upp i närheten av Bökeberg (fyndplatsen). Dom som satsat på att mordet sker i Bökeberg har nog rätt. Signalerna ligger kvar däromkring i närmare en timme innan dom färdas hemåt via Västra Ingelstad.

Tack så mycket för tidslinje. Det är ett virrvarr med mobiluppkopplingarna när man ej är expert på sådant.
Jag har hela tiden trott att B miste livet i Bökeberg, vilket jag anser stärks av mastuppkopplingar. Det som jag har svårt att koppla ihop är hur hennes ID hittades någon km ifrån väskan på "fel" sida om vägen, samt hur och när hennes huva från jackan hamnade vid Oxie. Jag tycker inte det verkar som att de stannat tillräckligt länge i Oxie för att hennes huva ska ha blivit blodig och tagits av, så har C dumpat den där senare för att förvirra vid eventuell eftersökning? Eller har C slagit B blodig där och sen har de alla satt sig i bilen igen? Borde inte O ha sagt någonting om det i förhör i så fall? O beskriver en golfbana i förhör så klart är att de alla stannat till i/åkt förbi det området.
Citera
2022-08-31, 08:32
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vill ha säkra länkar om jag ska ladda ner och läsa FUP. Är inte road över att få någon av mina enheter förstörda pga av dåliga länkar till FUP. De som har fixat länkarna hade kunnat fixa en docdroid i stället som är mycket säkrare.

Tycker vi ska vara tacksamma för att Droiten gjort sig besväret att hämta ut FUP mm.
Det är inga självklarheter att få det härinne. Att då begära att de ska fixa länkarna till docdroid låter bara för mycket och bättre du hämtar ut dem själv istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Min svenska räcker till mer än väl. Har bott i Sverige i 62 år. Och är född i Sverige av helsvenska föräldrar.

Mycket och åter mycket fruktansvärt.

22 oktober 2021, 07:30

Chockerande uppgifter om en polsk kvinna försvunnen i Sverige. Faktumet nådde BRs första make.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polsk...-polki/1ybjqh5

Kan inte polska som länken hänvisar till.
Den är från okt-21 och har sett den bilden på fd maken och barnen tidigare, då den var uppe i tråden i fjol.
Är det något speciellt du vill säga med att lägga upp den nu när C sitter åtalad?
Senast redigerad av Lilett 2022-08-31 kl. 08:53.
Citera
2022-08-31, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kan inflikas att Betas blod även hittades i hans bil, på hans byxor och under hans naglar.

Jag såg att det framkom i tråden efter att jag skrivit mitt inlägg. Dock missade jag där att det fanns blod under hans naglar... spelar ingen roll, han är så skyldig som någon kan vara (som jag ser det).

Hoppas de får dit eländet till "karl" ordentligt och att han får lååångt straff för vad han gjort med B och utsatt barnen för under lång tid.
Efter det utvisning på livstid, det bästa vore förstås om han får tillbringa sin tid i fängelse i hemlandet.
Citera
2022-08-31, 09:37
Medlem
Citat:
Jag såg att det framkom i tråden efter att jag skrivit mitt inlägg. Dock missade jag där att det fanns blod under hans naglar... spelar ingen roll, han är så skyldig som någon kan vara (som jag ser det).

Hoppas de får dit eländet till "karl" ordentligt och att han får lååångt straff för vad han gjort med B och utsatt barnen för under lång tid.
Efter det utvisning på livstid, det bästa vore förstås om han får tillbringa sin tid i fängelse i hemlandet.

Ja C har förstört mångas liv inte minst O:s. Ingen tvekan att han är skyldig “bortom allt rimligt tvivel” trots hans försök att skylla på andra, inte minnas och plantera hennes ägodelar på villovägar.

Kan finnas en risk för att C kan vilja undvika fängelse i Polen pga rädsla för B:s anhöriga.

Ska bli intressant att följa utvecklingen om åk lyckas bevisa överlagt, vilket jag tror även om inte alltför välplanerat.

Ja det är bara skicka honom över gränsen och stänga för all framtid.
Citera
2022-08-31, 09:53
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Akt bil 110 s 1067

Vittne Natali*a Patrycj*a

”Natali*a minns en händelse när Beata berättade att hon hade haft jätteproblem med njurarna, hon tog sig då bak i ryggen när hon berättade det för Natali*a.

Beata var då hemma och hon hade så ont att hon ringde till en ambulans men de sa att hon får komma in själv. Natali*a reagerade då på att hon inte fick hjälp av sin man oavsett om hon hade behövt ringa hem honom från jobbet.

Natali*s minns också att kollegor reagerad på att när Beata kom tillbaka efter sin sjukskrivning som var hon lite blå under ögat. När de frågade henne om det så svarade Beata snabbt att hon varit i skogen och att hennes son råkat slå henne med en pinne. Det ska Beata ha sagt till flera stycken.

Natali* har en vän som heter Piot*r som jobbar på ett företag som heter Mircon Bygg AB. Där har Cezary tidigare jobbat. Piot*r och Cezary har aldrig jobbat där samtidigt men Piot*r har fått reda på att Cezary varit våldsam på jobbet. Han ska ha kastat någon maskin/ verktyg på eller mot någon anställd.”

Cezary ska tydligen även varit våldsam på arbetet, mot medarbetare.
Undras hur många som fått stå ut med hans aggressivitet.

Även Beatas pojkvän A. blev hotad av Cezary.
FUP s.847
”A berättar även att hennes före detta har hotat honom vid ett tillfälle ute på gården. Han gick fram och ställde sig och stirrade på A och sa passa dig, passa dig. Och sedan gick han därifrån. A säger att han inte är rädd för honom men att han börjar bli orolig för att han ska komma efter honom om han släpps.”

Cezarys äldre son P hade också velat prata med A.
FUP s.852
”Han ville att han skulle komma ut på gården för han skulle prata med honom och sedan ändrade han sig och sa att han skulle invänta Cezary, alltså Beatas före detta. Det framkom också att både han och Cezary har någonting emot A”
Senast redigerad av Lilett 2022-08-31 kl. 10:04.
Citera
2022-08-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett

Även Beatas pojkvän A. blev hotad av Cezary.
FUP s.847
”A berättar även att hennes före detta har hotat honom vid ett tillfälle ute på gården. Han gick fram och ställde sig och stirrade på A och sa passa dig, passa dig. Och sedan gick han därifrån. A säger att han inte är rädd för honom men att han börjar bli orolig för att han ska komma efter honom om han släpps.”

Cezarys äldre son P hade också velat prata med A.
FUP s.852
”Han ville att han skulle komma ut på gården för han skulle prata med honom och sedan ändrade han sig och sa att han skulle invänta Cezary, alltså Beatas före detta. Det framkom också att både han och Cezary har någonting emot A”

Framkommer det är i tid när C.s äldre son P ville prata med A?

Framkommer det var sonens (P) telefon befann sig den olyckliga dagen när B blev dräpt?

Finns möjligheten att C tog med sig äldre sonen (P) i bilen efter att han lämnat av O efter hamburgerköpet? Har för mig att någon skrev att C kört fram och tlllbaks några ggr i området efter att ha släppt av sonen (O). Kan han ha väntat på att sonen (P) skulle dyka upp?
Följde han med på resan till Ystad och därefter till brottsplatsen för att hjälpa till att dölja B?
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-08-31 kl. 10:31.
Citera
2022-08-31, 10:29
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Du nu blir jag osäker. Ur vita bilen, under bilbarnstolen i passagerarsätet fram, beslagtas en Samsung som får beslagsnummer 2021-5000-
BG116053-1. Det numret matchar inte dom tre i tidslinjen ovan. Där har Cs telefon beslagsnummer 2021-5000-BG120622-1. Kan man ha bytt beslagsnummer eller är det en fjärde telefon?

Jag blandade ihop numren men:
AB110 s2138: Mobil Svart Samsung med Brunt skal anträffad i SAK224 får 2021-5000-BG116053-1.
AB110 s2157: Mobil Samsung Galaxy A51 med sprucken skärm anträffas i KRM806 får 2021-5000-BG120622-1. I AB113 s478-478 står att den är bevissäkrad, men det står inte extraherad som på 6053-1 som finns på efterföljande sidor.

I AB 115 anges Cs telefon som den med beslagsnummer 6053-1. Vad sjutton hände med den andra som hittades i arbetsbilen!? Jag hittar inget mer om den än att den är säkrad. Har man kollat vad den haft för kontakter och rörelser!? Vems är den!? Är det Bs gamla/andra mobil som C svamlar om ibland? Eller är det den C har sönder för någon av grabbarna? Eller har C haft två mobiler?

Därmed stämmer inte heller min notering i tidslinjen att Cs mobil beslagstas ur den vita bilen. Den telefon som ses som hans i masttömningarna återfanns med honom i den grå bilen.

Kan tillägga att Bs telefon återfanns i hennes väska och även den hade sprucken skärm.
Citera
2022-08-31, 10:39
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Framkommer det är i tid när C.s äldre son P ville prata med A?

Framkommer det var sonens (P) telefon befann sig den olyckliga dagen när B blev dräpt?

Finns möjligheten att C tog med sig äldre sonen (P) i bilen efter att han lämnat av O efter hamburgerköpet? Har för mig att någon skrev att C kört fram och tlllbaks några ggr i området efter att ha släppt av sonen (O). Kan han ha väntat på att sonen (P) skulle dyka upp?
Följde han med på resan till Ystad och därefter till brottsplatsen för att hjälpa till att dölja B?

Det är Kl@udia som framför till A att P vill träffa honom. I det läget tror hon att P är Bs bror. Något som stör mig med facit i hand är hon inte tycks upplysa A om att hon fattat fel när hon får reda på det. I sammanhanget, och efterklokt, är det ett ganska allvarligt misstag. Det är någon dag efter att B försvunnit.

Jag tycker det framgår otroligt dåligt i FUP om och hur man kunnat stryka P från inblandning. Möjligen finns den informationen i "slasken", eller så har man inget att gå på. Båda försöker åtminstone kontakta varandra under dagen B försvinner.
Citera
2022-08-31, 10:40
Medlem
Citat:
Jag blandade ihop numren men:
AB110 s2138: Mobil Svart Samsung med Brunt skal anträffad i SAK224 får 2021-5000-BG116053-1.
AB110 s2157: Mobil Samsung Galaxy A51 med sprucken skärm anträffas i KRM806 får 2021-5000-BG120622-1. I AB113 s478-478 står att den är bevissäkrad, men det står inte extraherad som på 6053-1 som finns på efterföljande sidor.

I AB 115 anges Cs telefon som den med beslagsnummer 6053-1. Vad sjutton hände med den andra som hittades i arbetsbilen!? Jag hittar inget mer om den än att den är säkrad. Har man kollat vad den haft för kontakter och rörelser!? Vems är den!? Är det Bs gamla/andra mobil som C svamlar om ibland? Eller är det den C har sönder för någon av grabbarna? Eller har C haft två mobiler?

Därmed stämmer inte heller min notering i tidslinjen att Cs mobil beslagstas ur den vita bilen. Den telefon som ses som hans i masttömningarna återfanns med honom i den grå bilen.

Kan tillägga att Bs telefon återfanns i hennes väska och även den hade sprucken skärm.

Utan att ha en aning men fortsätter mina spekulationer...

Kan telefonen tillhöra sonen (den äldre)?
Lämnat den i bilen innan resan till Ystad, insåg allvaret och valde att inte hämta den.
Citera
2022-08-31, 11:11
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Utan att ha en aning men fortsätter mina spekulationer...

Kan telefonen tillhöra sonen (den äldre)?
Lämnat den i bilen innan resan till Ystad, insåg allvaret och valde att inte hämta den.

Jadu. Man blir ju nyfiken...

Hittade lite intressant i Ps förhör:

Fredag 24:e september
Pawel skrev till sin pappa på Messenger i fredags den 24:e september klockan 20:16, Pawel svarade klockan 21:10, de två chattade och Pawel undrade om pappan hade någonstans att bo. Pappan svarade att han kanske fått en lägenhet på måndag. Pawel svarade "ok, ok". Pawel frågade sedan hur det var hos pappan, detta skickade han till pappan kl. 21:11, på detta svarade pappan aldrig. Pawel försökte ringa senare men fick inget svar.
/.../
På frågan om vad Pawel menar med att pappan skulle ta Oskar från Beata svarar Pawel att tanken var att Oskar skulle leva tillsammans med pappan. Pawel säger att pappan hämtade barnet (Oskar) i fredags, 2021-09-24. Oskar var då ute och sprang med bara t-shirt och kortbyxor och de åkte tillsammans till Polisen. Pawel uppger att Beata då var hos Alex eller Allan (hennes nya kille) och Oskar var då ute helt ensam med feber utan kläder. Pawel undrade vad pappan skulle göra med Oskar, kanske
åka till sjukhuset eller till polisen, pappan uppgav att han inte visste vad han skulle göra med Oskar.
Pawel uppger att han tror att pappan åkte med Oskar till polisstationen, Pawel vet inte vad som hände sen. Pawel säger att han fick informationen gällande detta av pappans och Beatas vänner, Ali Quasi och Ivona Shlupska, de här vännerna tycker inte om Beata.

Det är ju ingen dålig redovisning han fått av "vännerna" men mest anmärkningsvärt är väl att den kontakt P här säger sig ha med C den 24/9 kl 21.10 inte syns i Cs telefon och är vid tidpunkten då Cs bil befinner sig vid färjeterminalen i Ystad. C har i förhör uppgett att han kan ha kört till Ystad för att han trodde att han skulle plocka upp P...
Citera
2022-08-31, 11:32
Medlem
Citat:
Jadu. Man blir ju nyfiken...

Hittade lite intressant i Ps förhör:

Fredag 24:e september
Pawel skrev till sin pappa på Messenger i fredags den 24:e september klockan 20:16, Pawel svarade klockan 21:10, de två chattade och Pawel undrade om pappan hade någonstans att bo. Pappan svarade att han kanske fått en lägenhet på måndag. Pawel svarade "ok, ok". Pawel frågade sedan hur det var hos pappan, detta skickade han till pappan kl. 21:11, på detta svarade pappan aldrig. Pawel försökte ringa senare men fick inget svar.
/.../
På frågan om vad Pawel menar med att pappan skulle ta Oskar från Beata svarar Pawel att tanken var att Oskar skulle leva tillsammans med pappan. Pawel säger att pappan hämtade barnet (Oskar) i fredags, 2021-09-24. Oskar var då ute och sprang med bara t-shirt och kortbyxor och de åkte tillsammans till Polisen. Pawel uppger att Beata då var hos Alex eller Allan (hennes nya kille) och Oskar var då ute helt ensam med feber utan kläder. Pawel undrade vad pappan skulle göra med Oskar, kanske
åka till sjukhuset eller till polisen, pappan uppgav att han inte visste vad han skulle göra med Oskar.
Pawel uppger att han tror att pappan åkte med Oskar till polisstationen, Pawel vet inte vad som hände sen. Pawel säger att han fick informationen gällande detta av pappans och Beatas vänner, Ali Quasi och Ivona Shlupska, de här vännerna tycker inte om Beata.

Det är ju ingen dålig redovisning han fått av "vännerna" men mest anmärkningsvärt är väl att den kontakt P här säger sig ha med C den 24/9 kl 21.10 inte syns i Cs telefon och är vid tidpunkten då Cs bil befinner sig vid färjeterminalen i Ystad. C har i förhör uppgett att han kan ha kört till Ystad för att han trodde att han skulle plocka upp P...

Då kan spekulationerna fortsätta...

Jag tänker på vittnet som sett bilen med helljus på, vilken tid var det nu igen?

Kan sonen ha tagit över ratten från Ystad (ev kommit med någon blond kvinna) och haft en ljus jacka på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in