2021-11-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt. En sån fin make så är det ju inte konstigt att hon lämnade barnen hos honom.
Jag vet inte om jag personligen skulle hänvisa till Polens motsvarighet till stoppa pressarna som gräsklipparen, men vi ser nog inte lika på ordet källkritik heller 😉

Nej, om hon var trygg med att barnen hade det tryggt och bra hos deras far, medans hon åker iväg till Sverige och försöker ordna ett bättre liv för sig och deras barn, så hade hon kanske en god plan med det hela. Även om barn givetvis behöver både far och mor. Vi vet inte hennes motiv och får någonstans vara ödmjuka i att hon kanske hade barnens bästa i åtanke.
Citera
2021-11-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt inlägg är riktat till en annan skribent men jag vill ändå tillfoga att det finns helt klart en smutskastningskampanj mot den stackars häktade maken här och det är den dubbelt försvunna kvinnan som glorifieras.

Om vi sammanfattar vad vi vet så har hon redan tidigare genomfört en lyckad rymning i Polen 2013, det är ingalunda en orimlig tanke att hon rymt tillbaka när det blev för jobbigt att bråka med den nuvarande maken.

På andra plats kommer hypotesen om suicid, att kroppen inte hittats än kan bero på att den ligger i havet.

Först på tredje plats kommer teorin om ett bråk med dödlig utgång i den destruktiva relation paret trots allt haft.

Jag måste ändå ge dig kred för att du iaf kan tänka dig att maken kan vara delaktig till hennes död! Själv tror jag att maken är ansvarig för hennes död. Men att helt utesluta andra andra öden än döden har jag inte gjort.

Men jag måste fråga dig en sak. Ca 12 000 kvinnor anmäls försvunna varje år. Endast en bråkdel av makarna till dessa blir häktade för människorov. Gissar på -1%.
Varför tror du åklagaren valt att anhålla just denna man?

Polisen vet ju allting vi på flashback vet plus mycket mer. Varför tror du domstolen bestämde sig för att häkta maken efter häktningsförhandlingen?
Senast redigerad av Heretic77 2021-11-04 kl. 22:17.
Citera
2021-11-04, 22:07
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nu kastar jag bensin på branden, men. Det finns rykten i tråden om att hon skulle ha länsat makens företagskonton. OM det är sant och OM det avser make #2 så har vi ju antingen ännu ett motiv till mord, eller (håll i gräsklipparen nu) en reskassa. Fast polisen lär ju rimligtvis vid det här laget ha koll på om det varit konstiga transaktioner på hennes konton.

Först skvallrades på nätet att hon länsade sin exmakes "alla" konton och försvann till Sverige. De länsade konton visade sig vara barnbidrag.
I det polska TVP reportaget son till C berättade at hon länsade Cs alla konto: svenska , polska, privata och företags. Han sa andra saker som att C skämde bort B och köpte åt henne jämt nya bilar. Enligt honom så C hade mycket framgångsrik företag
Han framförde också en annan version om den 24 september. Enligt honom så de brakade i bilen så han stannade, kastade ut henne och körde i väg bara med sonen.
Citera
2021-11-04, 22:17
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart har du fått den informationen ifrån? Skvallerblaskan? Skvallerblaskan kan ha förvrängt exmakens ord å det grövsta för att tjäna pengar på hans olycka. En sådan media skulle då inte jag lita på.

Och varför fetade du bara "kvinnor" och inte "män"? Finns gott om män och kvinnor som drar utomlands för att tjäna pengar så att deras barn ska få ett bättre liv. Jag morsar ofta på en (manlig) tiggare som dragit till Sverige från Rumänien för att tigga ihop pengar till sin 9-barnsfamilj och sin hustru. Han gör det för att ge sin familj en bättre levnadsstandard. Visst, självfallet saknar barnen sin far, men de svälter iaf. inte. Och de har sin mor hos sig. Man måste nog sätta sig in i hur andra folk har det för att fullt kunna förstå deras val. Och vi vet inte hur B och hennes barn hade det där i Polen. Hon hade kanske en rejäl plan om ett bättre liv för sina barn. Vi vet inte. och är hon död så lär vi aldrig få veta hennes motiv att dra. Utan bara höra penningkåta skvallerblaskors snyfthistorier.

Du har absolut rätt i det. Man förstår inte hur folk i andra länder har det och trots att Polen eller Rumänien finns i EU så finns det mängd av folk, framför allt på landsbygden som lever i misär och har inga perspektiv. Så kommer en Beata eller Klaudia till Sverige och de är lyckliga att de kan leva på städerskans lön.
Citera
2021-11-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Först skvallrades på nätet att hon länsade sin exmakes "alla" konton och försvann till Sverige. De länsade konton visade sig vara barnbidrag.
I det polska TVP reportaget son till C berättade at hon länsade Cs alla konto: svenska , polska, privata och företags. Han sa andra saker som att C skämde bort B och köpte åt henne jämt nya bilar. Enligt honom så C hade mycket framgångsrik företag
Han framförde också en annan version om den 24 september. Enligt honom så de brakade i bilen så han stannade, kastade ut henne och körde i väg bara med sonen.
Läste jag rätt?? Länsade hon ett konto där barnbidragen var insatta? Då är det ju mycket illa om hon sticker och tar barnbidragspengarna som ska användas just till barnens behov. Det säger mycket om henne om hon stal barnbidragen.
Citera
2021-11-04, 22:31
Medlem
Citat:
Och hur vet du att det endast var konto med barnbidragen hon länsade och inte alla konton?? Du är mycket insatt i detta fall ser jag. Åter igen.. hur kommer det sig???
Citera
2021-11-04, 22:43
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Och hur vet du att det endast var konto med barnbidragen hon länsade och inte alla konton?? Du är mycket insatt i detta fall ser jag. Åter igen.. hur kommer det sig???
Det var en artikel i polsk skvallerblaskan där han berättade om henne. Det var inte konto hon länsade. Det kom ett avi och hon skulle hämta pengar från posten, som jag förstod.
Det är mycket snack i polska grupper på FB. Tom pajkastning mellan familjerna som är mycket frikostiga med infon.
Citera
2021-11-04, 22:45
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tänk att t o m det hjärtskärande sveket av barnen negligeras i det oemotståndliga begäret att framställa B (kvinnor) som offer..fy fan så lågt.

Dom tokor som med gojors envishet rapar och och om igen att hon blivit mördad för att hon ville lämna honom gör det för att dölja hennes påverkan på skeendet.

Jag tror du och gräset avsiktligt missuppfattar vad vi andra säger. Det är ingen här som tycker det är okej om en mamma sticker och låter sina barn tro att hon är död. Det vi ifrågasätter är om det verkligen har hänt. Du och gräsis vägrar tro på Bs släkt och vänner med hänvisning till att dom är partiska, men sväljer allt skvallerpressen skriver att exmaken sagt. Ni måste ju kunna acceptera att även han kan vara partisk.
Citera
2021-11-04, 22:46
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart har du fått den informationen ifrån? Skvallerblaskan? Skvallerblaskan kan ha förvrängt exmakens ord å det grövsta för att tjäna pengar på hans olycka. En sådan media skulle då inte jag lita på.

Och varför fetade du bara "kvinnor" och inte "män"? Finns gott om män och kvinnor som drar utomlands för att tjäna pengar så att deras barn ska få ett bättre liv. Jag morsar ofta på en (manlig) tiggare som dragit till Sverige från Rumänien för att tigga ihop pengar till sin 9-barnsfamilj och sin hustru. Han gör det för att ge sin familj en bättre levnadsstandard. Visst, självfallet saknar barnen sin far, men de svälter iaf. inte. Och de har sin mor hos sig. Man måste nog sätta sig in i hur andra folk har det för att fullt kunna förstå deras val. Och vi vet inte hur B och hennes barn hade det där i Polen. Hon hade kanske en rejäl plan om ett bättre liv för sina barn. Vi vet inte. och är hon död så lär vi aldrig få veta hennes motiv att dra. Utan bara höra penningkåta skvallerblaskors snyfthistorier.
Usch vilket lögnaktigt pladder.
Källan är Piotr som har levt med Beata i 7 års tid. Så sluta ljug om att hon övergav barnen för deras egen skull. Att hon ville förverkliga sig själv med CR och hans ekonomin som egenföretagare utan dom fyra klängande bromsklossarna till barn är ovädersägligt, tjafsmaja.
Citera
2021-11-04, 23:04
Medlem
Citat:
Det var en artikel i polsk skvallerblaskan där han berättade om henne. Det var inte konto hon länsade. Det kom ett avi och hon skulle hämta pengar från posten, som jag förstod.
Det är mycket snack i polska grupper på FB. Tom pajkastning mellan familjerna som är mycket frikostiga med infon.
Ok men jag litar varken på skvallerpressen eller vad folk skriver i grupper på FB. Jag undrade mest för att jag själv pratar direkt med källan/källorna. Bättre med förstahands info och inte bara från den ena sidan utan från den andra också. Alla ska få komma till tals!!
Citera
2021-11-04, 23:07
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag tror du och gräset avsiktligt missuppfattar vad vi andra säger. Det är ingen här som tycker det är okej om en mamma sticker och låter sina barn tro att hon är död. Det vi ifrågasätter är om det verkligen har hänt. Du och gräsis vägrar tro på Bs släkt och vänner med hänvisning till att dom är partiska, men sväljer allt skvallerpressen skriver att exmaken sagt. Ni måste ju kunna acceptera att även han kan vara partisk.
Du tycker ändå så pass mycket "inte okey" att hon övergav dom fyra småbarnen så att du måste fibbla ihop rövarhistorier om att det inte hänt
Senast redigerad av Taggad 2021-11-04 kl. 23:11.
Citera
2021-11-04, 23:13
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Usch vilket lögnaktigt pladder.
Källan är Piotr som har levt med Beata i 7 års tid. Så sluta ljug om att hon övergav barnen för deras egen skull. Att hon ville förverkliga sig själv med CR och hans ekonomin som egenföretagare utan dom fyra klängande bromsklossarna till barn är ovädersägligt, tjafsmaja.

Du å din grneräsklipparkompis här . Lägg ner gmn. Och ditt lävla svamrilägg för nerfan bata när, han Cecary å med kompisar har planerat detta noga å , han har cash att folk , så kroppen är nog tyvärr nergrävd i polen, Över and out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in