2021-11-03, 23:29
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Plats där Beatas mobil sist loggade in den 24.09 tid mellan 19 och 21.

Förklaring av mig: google har inte så exakt loggning av tiden

Tack. Kan även påverkas av svensk sommartid som var då. Har märkt att en del system inte tar hänsyn till det.
Citera
2021-11-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Tror ni det är Bea som skriver…..”delade position med sonen…..”

Fasen Bea har loggat in här, man kan ju notera den otäckt svaga grammatiska kunskapen. Exempel nedan;

” Jag ser pålacken, att det en är polack skriver ja vad kan det på vara bla bla bla”😜

Nej. Jag tror tyvärr att hon är död. Döda kan inte använda internet.
Citera
2021-11-03, 23:40
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Fasen Bea har loggat in här, man kan ju notera den otäckt svaga grammatiska kunskapen. Exempel nedan;

” Jag ser pålacken, att det en är polack skriver ja vad kan det på vara bla bla bla”😜

Nu avsågs nog programvara där man delar sin mobils position med anhöriga, du vet, om det skulle hända något...
Citera
2021-11-03, 23:43
Medlem
ursalunds avatar
Citat:

Jag skrev lokalisation din pajas... för så heter det på google.

Min dålig grammatik är i alla fall inte fejkat hahaha
Senast redigerad av ursalund 2021-11-03 kl. 23:46.
Citera
2021-11-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Nu avsågs nog programvara där man delar sin mobils position med anhöriga, du vet, om det skulle hända något...

Kanon förstår, hoppas de löser case:et
Citera
2021-11-04, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och han har haft 8 timmar på sig. 7 timmar om man räknar bort en Ystadssväng. På 7 timmar hinner man ganska mycket.

Den försvunna kvinnan kan väl också ha hunnit rätt långt på 7 timmar?

Du utgår ju bara ifrån att den stackars häktade maken är inblandad i hennes försvinnande?

Det känns som att du har låst dig fast vid en teori när du betraktar det här fallet.
Citera
2021-11-04, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Inget överraskande för mig att du känner många som har två mobiler varav en är i hemlighet. Det förklarar ju vilket typ av sällskap du rör dig i

Tråden handlar inte om mig utan om den försvunna kvinnan och hennes stackars make som häktad misstänkt för människorov.

Varken du eller jag eller någon annan i den här tråden vet om hon hade två mobiler men om jag får spekulera lite så jag tror att hon dumpade den ena mobilen för att inte kunna bli spårad via GPS och eventuella bilder via metadata.

https://internetkunskap.se/integrite...u-med-mobilen/

Nu är antagligen det här en överkurs i tänkande för dig men du kan väl iallafall överväga hypotesen om två mobiler?
Citera
2021-11-04, 02:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En polsk tidning uppgav att dom hittade hennes mobil i en damm i Oxie samt ett blodigt klädesplagg. Stämmer detta har nånting hänt där.

Hur många mobiler hade hon egentligen? En annan mobil hittades väl med väskan och kreditkortet nära Ystad?

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Var det oplanerat kan jag tänka mig att man slänger telefonen i ren panik för att man tror att den kan spåras.

Hur vet man att det var hennes mobil?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-11-04 kl. 02:50.
Citera
2021-11-04, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Den försvunna kvinnan kan väl också ha hunnit rätt långt på 7 timmar?

Du utgår ju bara ifrån att den stackars häktade maken är inblandad i hennes försvinnande?

Det känns som att du har låst dig fast vid en teori när du betraktar det här fallet.

Utan ett livstecken? Verkar det troligt anser du?

Ja. Det är inte så konstigt mot de fakta som finns i ärendet:

1. B påstår att hon blivit misshandlad och kontrollerad av C och tom. skickat bilder på sitt skadade ansikte till sin mor och påstått för modern att det är C som ligger bakom det.
2. B har ansökt om skilsmässa (den farligaste tiden för en misshandlad kvinna är när hon väljer att gå. Så om detta med misshandeln stämmer, så är detta en farlig tid för B statistiskt sett). Är han en kontrollerande misshandlartyp, så är detta en trigger om något, han är ju på väg att förlora sin "ägodel". Och även om han inte är en misshandlartyp så måste det ju vara oerhört tungt att hans hustru och mor till ett av hans barn vill lämna honom.
3. B har ansökt om kontaktförbud, vilket måste ha varit ytterligare en kränkning för C. Det kan man ju tänka själv, hon är hans fru och mor till ett av hans barn. Så det måste ha känts för jävligt för C minst sagt. Oavsett om han är en misshandlartyp eller inte.
4. C var inne på förhör gällande misshandel en kort tid innan Bs försvinnande. Vare sig han är skyldig till den påstådda misshandeln eller inte, så måste det ha känts oerhört pressande och svårt för honom. Bli anklagad för detta (vare sig det är sant eller inte) av sin fru och sitt ena barns mor.
5. C är den sista person som sett B i livet, vad vi vet.
6. Bs telefon stängs av/batterierna laddar ur i samband med att hon försvinner och alla livstecken från henne upphör.
7. Ett blodigt klädesplagg har hittats.
8. C uppger först för sin barnet och i förhör att B följde med en väninna, men ändrar sedan sin historia och säger att det blev osämja mellan dem och att de därefter skildes åt. Dvs. han ändrar sin historia. Detta är knappast till hans fördel, utan gör iaf. mig misstänksam mot honom.
9. Fortfarande inget livstecken efter B.
10. Mannen har omhäktats två gånger, vilket får mig att tro att man har en del på honom som man inte går ut med.

Sammantaget gör det att jag tror att han har med hennes försvinnande att göra. Och att han har mördat henne. Inte planerat. Utan i stundens hetta. Han försökte få tillbaka henne, hon sa nej på skarpen. Och den redan pressade C gjorde något överilat och det gick över styr och han dödar henne. Alternativt försökte han prata med henne om anklagelserna mot honom och det uppstår osämja och han ser rött och gör något överilat och det går över styr och han dödar henne. Men som sagt, jag har svårt att tro att han hade planerat detta, inte med barnet i bilen. Utan det är något som sker i stundens hetta och som verkligen inte var planerat.

Nejdå. Jag har tänkt över andra scenarion också. Men dessa ter sig osannolika.
Om hon tex. skulle ha suiciderat, så är tillfället väldigt märkligt valt. Varför skulle hon göra det i samband med sitt sista möte med C? Och varför hittar man inte hennes kropp lätt då? Så längt bort från platsen kan hon inte ha tagit sig i så fall, iom. att hennes telefon stängdes av nära platsen där hon senast sågs i liv tillsammans med C.

Att någon annan har mördat henne? Osannolikt. Vem skulle det ha varit i så fall? Och märkligt att denna någon dyker upp så nära inpå att hon nyss har träffat C.

Att hon skulle ha stuckit iväg frivilligt? Osannolikt. Hon lär ju vid detta laget i så fall veta att man letar efter henne och att hennes mor är djupt oroad. Sådant skulle givetvis göra att hon skulle ta kontakt. Och tar hon kontakt lär polisen snart veta detta, då det är ett livstecken. Men ingen har sett ett enda livstecken av henne. Så troligast är att hon är död.

Att hon har behövt gå under jorden för att hon vet något som gör henne till en levande måltavla för kriminella och man "Låtsas" leta efter henne för att kriminella ska tro att hon är död? Osannolikt om detta skulle ha inträffat precis efter att hon senast sågs med C. Och vilken rättsskandal det hade blivit att man häktar en oskyldig man, när man vet om att han är oskyldig. Så nej, som sagt osannolikt.

Det mest sannolika är som sagt att C ligger bakom hennes försvinnande. Och att hon tyvärr är död. Jag hoppas givetvis att jag har fel och att hon kommer tillrätta i livet. Så att Cs barn och Bs barn och deras gemensamma barn och alla andra av deras anhöriga får tillbaka både B och C. Men tyvärr tror jag inte det kommer bli så.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-11-04 kl. 03:38.
Citera
2021-11-04, 06:59
Medlem
Citat:
Om mannen hade sagt tidigare till någon av sina föräldrar att kvinnan misshandlat honom och tom. skickat bilder till denna förälder på sitt misshandlade ansikte. Ansökt om skilsmässa och kontaktförbud. och sedan är det denna kvinna, den sista person han ses med, innan han försvinner spårlöst och utan att det därefter finns ett enda livstecken efter honom. Och kvinnan säger "han träffade en polare", men sedan ändrar sig och säger att de två har bråkat och skiljts som ovänner och hon åker iväg med barnet i bilen. Man hittar blodigt plagg och andra fynd.

Ja, då skulle kvinnan ligga pyrt till som misstänkt för människorov. Var så säker. Varför tvivlar du på detta?
Det tvivlar jag starkt på!
Citera
2021-11-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det tvivlar jag starkt på!

Det tvivlar inte jag på. Det är för mycket som gör att man förmodligen skulle bli misstänksam att kvinnan har med mannens försvinnande att göra, att det vore rent tjänstefel att inte agera på det om omständigheterna hade sett ut som i fallet med B och C. Men könstillhörigheterna varit de omvända.

Du kan ju även se följande artiklar, den första handlar om en försvunnen man, där kvinnan var skäligen misstänkt för mord på den försvunna mannen:

https://sverigesradio.se/artikel/upp...unnen-77-aring

https://www.skd.se/2021/01/15/kvinna...rd-pa-sin-man/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...egangen-inledd
Citera
2021-11-04, 11:51
Medlem
Citat:
Det tvivlar inte jag på. Det är för mycket som gör att man förmodligen skulle bli misstänksam att kvinnan har med mannens försvinnande att göra, att det vore rent tjänstefel att inte agera på det om omständigheterna hade sett ut som i fallet med B och C. Men könstillhörigheterna varit de omvända.

Du kan ju även se följande artiklar, den första handlar om en försvunnen man, där kvinnan var skäligen misstänkt för mord på den försvunna mannen:

https://sverigesradio.se/artikel/upp...unnen-77-aring

https://www.skd.se/2021/01/15/kvinna...rd-pa-sin-man/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...egangen-inledd
Nu har jag inte siffrorna från BRÅ i huvet. Men jag tror att av de 20 mord i närarelationer som begås varje år är bara 2 som GM är kvinnlig.
Det är inte relevant svar till min fråga.
Vi får väl se hur det går med det här fallet. Det blir säkerligen ett tydligt exempel som man kan referera till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in