Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Den är fortfarande sekretess belagd.
Såg det. Inget annat var att vänta. Jag ställde mest en retorisk fråga. Nå, inget är som väntans tider. Och den som väntar på ngt gott....
Citera
2022-01-24, 20:00
Medlem
LeBronThurmans avatar
Min teori är att envåldshärskaren Julius Caesary Råttzman bestämde sig för att:
- Om inte jag får, så ska fan i mig inte heller någon annan få ha henne!
Inte den minsta tanke fanns då i den skallen att hon hade både barn och andra anhöriga som skulle sakna henne djupt. Enbart jag, jag, jag existerade när ett befintligt ental hjärnceller tog sitt beslut likt en person helt utan varken konsekvenstänk eller empati.

I likhet med Gräset så har jag inga argument underbyggda med fakta för min teori, men lovar tråden att inte upprepa denna teori i närmare 1100 likalydande inlägg utan någon utvecklande dialog och enbart besvarande med motfrågor.

Citera
2022-01-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Min teori är att envåldshärskaren Julius Caesary Råttzman bestämde sig för att:
- Om inte jag får, så ska fan i mig inte heller någon annan få ha henne!
Inte den minsta tanke fanns då i den skallen att hon hade både barn och andra anhöriga som skulle sakna henne djupt. Enbart jag, jag, jag existerade när ett befintligt ental hjärnceller tog sitt beslut likt en person helt utan varken konsekvenstänk eller empati.

I likhet med Gräset så har jag inga argument underbyggda med fakta för min teori, men lovar tråden att inte upprepa denna teori i närmare 1100 likalydande inlägg utan någon utvecklande dialog och enbart besvarande med motfrågor.

Din teori är det vanligaste motivet. Och varför krångla till det? Och till den största delen av relationsmord av kvinnor, som i detta fall, så har det föregåtts av misshandel, fr mannens sida, i relationen. Det finns inget direkt unikt i detta mål. Bara jävligt tragiskt att vissa män är så ynkliga.
Citera
2022-01-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Och det var t o m i början av ärendet. Nu har han fattat att det inte är någon idé. Detta är basic kunskaper inom juridik. Hur kan man sitta och diskutera sånt här om man inte ens VILL lära sig minsta lilla? C sitter där han sitter tills tingsrätten fällt sin dom, vad det än blir.

Har C blivit åtalad än? Väntar med spänning på FUP.
Citera
2022-01-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har C blivit åtalad än? Väntar med spänning på FUP.
Nope. Tidplan är ytterligare två månader. I mitten av mars alltså. Enl åklagaren.
Citera
2022-01-25, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Din teori är det vanligaste motivet. Och varför krångla till det? Och till den största delen av relationsmord av kvinnor, som i detta fall, så har det föregåtts av misshandel, fr mannens sida, i relationen.

Men nu vet inte vi något om hur omständigheterna ser ut i det aktuella fallet eller vem som gjort vad av make och hustru utan du låter dina fördomar och förutfattade meningar härska över dina inlägg.

Förklara gärna varför det skulle vara så överraskande om uppgifterna i Barbys samtal med C visar sig stämma?

Citat:
Det finns inget direkt unikt i detta mål. Bara jävligt tragiskt att vissa män är så ynkliga.

Du försöker göra det här fallet till en könsfråga? Eftersom vi inte vet detaljerna kring det som hänt och inte heller var, när, hur och varför kvinnan avled så är det svårt att förstå varför du är så hatiskt inställd till C?
Citera
2022-01-25, 02:41
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu ljuger du. Det är användaren Barby som hävdar att C berättat att hon slog honom.

Fråga C och Barby. Jag har endast läst Barbys "vittnesmål" i tråden men det går nog inte att utesluta att båda kanske talar sanning?

Du, jag ljuger inte. Dina påståenden om att Beata skulle vara våldsam var mycket tidigare innan Barby kom med sina inlägg. Hon blåste bara vind på din kvarn.
Nu vrider du med allt ner de övriga skribenter bevisar för dina och Barbys fel.
Du betraktar tråden som tävling: vem har rätt eller fel och du klarar inte att säga: jag hade fel.
Fatta bara en sak. I den där tragedi är varken du eller jag förlorare.
Hur det är blir. ur än rätten kommer fram till så själva Cezary är stor förlorare men de största är barnen. Hennes barn, hans barn, deras familjer.
Tänk: det räckte bara att han kunde hålla sina tassar i styr!
Allt kunde bli löst om han kunde hålla händerna i styr.
Citera
2022-01-25, 02:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Du, jag ljuger inte. Dina påståenden om att Be*t* skulle vara våldsam var mycket tidigare innan Barby kom med sina inlägg.

Tack men det var teorier eftersom kvinnor slåss lika mycket som i män i nära relationer enligt ny forskning. Varför skulle det aktuella fallet i Malmö skilja sig från mängden? Och jo du har ljugit i tråden men det vet du redan. En fråga nu, tror du helt plötsligt på Barbys uppgifter?

Citat:
Du betraktar tråden som tävling: vem har rätt eller fel och du klarar inte att säga: jag hade fel.

Men nu vet inte vi i nuläget om DU har fel eller om jag har rätt?

Citat:
Fatta bara en sak. I den där tragedi är varken du eller jag förlorare.

Visst är det en tragedi, frågan är bara hur stor del av dramats slut som ligger C till skuld?

Citat:
Hur det är blir. ur än rätten kommer fram till så själva Cez*r* är stor förlorare men de största är barnen. Hennes barn, hans barn, deras familjer.

Du vill alltså skylla allt på C utan att veta något om hur parets äktenskap såg ut mellan fyra väggar?

Citat:
Tänk: det räckte bara att han kunde hålla sina tassar i styr!
Allt kunde bli löst om han kunde hålla händerna i styr.

Men nu vet väl inte vi om det bara hans tassar som skulle hållas i styr? Du nämnde Barbys inlägg tidigare?
Citera
2022-01-25, 03:06
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Men nu vet inte vi något om hur omständigheterna ser ut i det aktuella fallet eller vem som gjort vad av make och hustru utan du låter dina fördomar och förutfattade meningar härska över dina inlägg.

Förklara gärna varför det skulle vara så överraskande om uppgifterna i Barbys samtal med C visar sig stämma?

Du försöker göra det här fallet till en könsfråga? Eftersom vi inte vet detaljerna kring det som hänt och inte heller var, när, hur och varför kvinnan avled så är det svårt att förstå varför du är så hatiskt inställd till C?

Du talar emot dig själv och du är i alla trådar med din kvinnosyn.
C är ingen man som är svår att tycka mindre om i nuläget. Han lever ju iaf. Det gör inte B.
Var detta viktigt mitt i natten och vart vill du komma?
Citera
2022-01-25, 03:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
. C är ingen man som är svår att tycka mindre om i nuläget.

Tack för att du vaken mitt i natten och försöker debattera men varför tycker du illa om C?

Vi vet väl i nuläget nästan ingenting om vad som inträffade i parets äktenskap eller vad som hände i anslutning till kvinnans bortgång?

Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Han lever ju iaf. Det gör inte B.

Det är väl ingen ursäkt för att hata honom?

Vi vet fortfarande inte ens om han kanske blev provocerad och handlade i affekt?

Eller vet DU besked?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-25 kl. 03:39.
Citera
2022-01-25, 10:48
Medlem
Citat:
Tack men det var teorier eftersom kvinnor slåss lika mycket som i män i nära relationer enligt ny forskning. Varför skulle det aktuella fallet i Malmö skilja sig från mängden? Och jo du har ljugit i tråden men det vet du redan. En fråga nu, tror du helt plötsligt på Barbys uppgifter?

Men nu vet inte vi i nuläget om DU har fel eller om jag har rätt?

Visst är det en tragedi, frågan är bara hur stor del av dramats slut som ligger C till skuld?

Du vill alltså skylla allt på C utan att veta något om hur parets äktenskap såg ut mellan fyra väggar?

Men nu vet väl inte vi om det bara hans tassar som skulle hållas i styr? Du nämnde Barbys inlägg tidigare?
Det är C som sitter häktad och tingsrätten skall bevisa HANS skuld. Det kommer inte ha minsta betydelse för domen, om B bråkat med honom. Enligt åklagaren är hon mördad. Det såg man på kroppens skick när hon hittades. Hon kan inte vara till hälften mördad, och C bara är lite skyldig. Hur mordet än gått till så försvåras hans ställning gm 2 månaders lögner. Dessutom har han erkänt skuld till hennes död, även om han inte tar ansvar för mord. Det kan inte ens du försöka dribbla bort.
Citera
2022-01-25, 11:07
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Tack för att du vaken mitt i natten och försöker debattera men varför tycker du illa om C?

Vi vet väl i nuläget nästan ingenting om vad som inträffade i parets äktenskap eller vad som hände i anslutning till kvinnans bortgång?

Det är väl ingen ursäkt för att hata honom?

Vi vet fortfarande inte ens om han kanske blev provocerad och handlade i affekt?

Eller vet DU besked?

Den enda som använder ordet "hata" här i tråden är du, din pajas!
Vad som har hänt och inte hänt kommer att komma fram.
Du vet att barn snappar upp mer än vad vuxna tror? (om du mot förmodan har några), så hur situationen mellan de fyra väggarna har varit är nog förhörsledarna väl insatta i!

OT: Väntar med spänning på din vän Trollys vittnesmål i fupen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in