2022-01-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finns olika anledningar som du beskriver varför kvinnan söker ensam vårdnad. Ett förekommande fenomen är att pappan inte är den biologiska och kvinnan känner ensam rätt om barnet som ingen annan har förståelse för förutom hon själv.
Det är bara spekulationer just i det här fallet tills FUP kommer ut.
En annan vanlig anledning är bodelning då ena vill sitta i bättre förhandlingsposition.

En bodelning delar giftorättsgodset lika. Hur skulle det gett B en bättre förhandlingsposition?

Ni är några stycken som gaggar som ni har förstånd till 🙄.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2022-01-19 kl. 22:46.
Citera
2022-01-19, 23:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det finns olika anledningar som du beskriver varför kvinnan söker ensam vårdnad. Ett förekommande fenomen är att pappan inte är den biologiska och kvinnan känner ensam rätt om barnet som ingen annan har förståelse för förutom hon själv.
En annan vanlig anledning är bodelning då ena vill sitta i bättre förhandlingsposition.

Ja allt kommer väl att få sin förklaring när FUP väl kommer ut, tills dess får vi stå ut med olika försök i tråden där vissa skribenter vägrar att överväga alternativa teorier om vad som kan ha lett fram till kvinnans bortgång.

Bråk om vårdnaden kan i många fall dessutom handla om en ren maktkamp om barnen, paret är oense om i princip allt och sen går det ut över barnen. Varför ens ansöka om ensam vårdnad när situationen i övrigt är så infekterad? Vad kan det komma för gott av ett sådant beslut?

C har så vitt det går att se varit en bra pappa, varför försöka beröva honom gemensam kontroll över barnet?
Citera
2022-01-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja allt kommer väl att få sin förklaring när FUP väl kommer ut, tills dess får vi stå ut med olika försök i tråden där vissa skribenter vägrar att överväga alternativa teorier om vad som kan ha lett fram till kvinnans bortgång.

Bråk om vårdnaden kan i många fall dessutom handla om en ren maktkamp om barnen, paret är oense om i princip allt och sen går det ut över barnen. Varför ens ansöka om ensam vårdnad när situationen i övrigt är så infekterad? Vad kan det komma för gott av ett sådant beslut?

C har så vitt det går att se varit en bra pappa, varför försöka beröva honom gemensam kontroll över barnet?
Hon märkte säkert att han var, och har varit jobbig att gemensamt komma överens med när det gällde barnet. Man lägger inte in om enskild vårdnad om samarbetet funkar bra. Tänk gärna lite själv.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-20 kl. 00:19.
Citera
2022-01-20, 04:28
Medlem
Citat:

Vanliga orsaker till vårdnadstvister är att pappan slår mamman eller att det är en ren formalitet eftersom där inte finns en annan förälder. B har uppgivit för sina nära att C slog henne och kontrollera henne och dessutom skickat bilder till sina nära på sitt misshandlade ansikte och hals. Bs mamma har hört C hota B.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-01-20 kl. 04:31.
Citera
2022-01-20, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Beata ordnade själv hennes försvinnande. Det enda hon inte tog hänsyn till var att C skulle komma för att träffa henne inte efter klockan 19:00 som planerat utan 2 timmar tidigarе. Hon skulle skicka den yngsta sonen till sin väninna som två äldsta söner (Vi minns alla att när polisen kom till hennes lägenhet var den helt tom.) C kom till hennes hus tidigare, såg sin bil där och tog både bilen och sin son.

Det är här teorin börjar. Beata planerade att träffa C efter klockan 19.00 utan några vittnen. De två skulle åka till Oxia och ta en promenad där tillsammans. Hon skulle provocera honom och de skulle slåss. Efter att ha lämnat C skulle hon dela sin position med sin äldste son.

Men allt blev inte som planerat. C kom 2 timmar för tidigt och tog med sig sin son. Jag tror inte att han planerade att döda henne. Annars hade han lämnat sin son till sin frus väninna. Om han planerade att döda sin fru skulle han inte plocka bort henne från fotbollsplanen inför alla. De närvarande här tror nog inte att han är en absolut idiot och förstod inte att alla misstankar skulle falla på honom. Men eftersom han inte förväntade sig att hon skulle försvinna, gick han lugnt hem med sin son och tog hand om honom. Jag tror att han fick en rejäl chock när polisen kom till honom vid 02-tiden och anklagade honom för att ha kidnappat sin fru.

Läste du ens agnieszkaas erbjudande här ovan? Du kanske ska ta kontakt med henne och komma i kontakt med familjen om du har information att ge dem?

I övrigt låter dina teorier mer som kriminalromaner än som något annat.

Jag tror själv att C (liksom cirka 13-20 män/år) blev utom sig av ilska när kvinnan han älskar, men också misshandlar, ville lämna honom. han kunde inte kontrollera sina känslor och dräpte henne. Planerat eller oplanerat. Tyvärr händer sådant cirka 13-20 gånger/år i Sverige.
Citera
2022-01-20, 04:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vanliga orsaker till vårdnadstvister är att pappan slår mamman eller att det är en ren formalitet eftersom där inte finns en annan förälder.

Tack men vanliga orsaker till vårdnadstvister är väl istället att båda parter är djupt oense om det mesta? Du är alldeles för fastlåst i fördomar kring hur destruktiva relationer ofta ser ut. Det är tyvärr vanligt att både män OCH kvinnor använder handgemäng i sina nära relationer när orden tryter.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
B har uppgivit för sina nära att C slog henne och kontrollera henne och dessutom skickat bilder till sina nära på sitt misshandlade ansikte och hals. Bs mamma har hört C hota B.

Men nu vet väl inte vi hur eventuella skador har uppstått? I teorin kan väl båda parter ha pucklat på varandra?

Barby har postat en del intressanta inlägg där vi fått en delvis ny bild av parets destruktiva relation. Malen blev tydligen också slagen? Varför ska vi ignorera dessa uppgifter?

Du nämner även B:s mor, varför kan vi istället inte prata om B:s exman i Polen? Det är ju i princip samma sak där, hans berättelse innehåller uppgifter som likt Barbys inlägg ger en ny dimension av händelserna i Malmö?
Citera
2022-01-20, 04:56
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tack men vanliga orsaker till vårdnadstvister är väl istället att båda parter är djupt oense om det mesta? Du är alldeles för fastlåst i fördomar kring hur destruktiva relationer ofta ser ut. Det är tyvärr vanligt att både män OCH kvinnor använder handgemäng i sina nära relationer när orden tryter.

Men nu vet väl inte vi hur eventuella skador har uppstått? I teorin kan väl båda parter ha pucklat på varandra?

Barby har postat en del intressanta inlägg där vi fått en delvis ny bild av parets destruktiva relation. Malen blev tydligen också slagen? Varför ska vi ignorera dessa uppgifter?

Du nämner även B:s mor, varför kan vi istället inte prata om B:s exman i Polen? Det är ju i princip samma sak där, hans berättelse innehåller uppgifter som likt Barbys inlägg ger en ny dimension av händelserna i Malmö?

Vad vet du om C ex i Polen? Något intressant som kan ge en bild av C liv där?
Citera
2022-01-20, 05:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Wow, det där var rörigare än vanligt. Så du menar att allt gick enligt Bs plan förutom att hon råkade gå och bli dödad av någon annan efter att hon lämnat C på golfbanan? Hon skulle försvinna självmant i samarbete med ena sonen? Och anmälningarna mot C innan var bara för att vilseleda polisen och sätta dit C?

Det låter som en väldigt invecklad plan. Vad skulle hennes motiv till en så invecklad plan vara tänker du? Skulle hon gå under jorden? Med eller utan barnen? Det låter ju som att hon var på god väg att lämna C och få eget, skyddat boende den legala vägen så det känns en aning långsökt att krångla till det så måste jag påstå.

Tack men kan inte svaret på dina frågor finnas i Polen några år tidigare när hon övergav exmaken och de fyra barnen efter en rätt listig planering för att åka till Malmö och där träffa C?

B gjorde kanske ingenting utan att ha en "plan"? Hon verkar ju trots allt ha varit en rätt förslagen och handlingskraftig kvinna trots att hon valde fel män att skaffa barn med eller så var det männen som valde fel kvinna att gifta sig med?
Citera
2022-01-20, 05:53
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Tack men kan inte svaret på dina frågor finnas i Polen några år tidigare när hon övergav exmaken och de fyra barnen efter en rätt listig planering för att åka till Malmö och där träffa C?

B gjorde kanske ingenting utan att ha en "plan"? Hon verkar ju trots allt ha varit en rätt förslagen och handlingskraftig kvinna trots att hon valde fel män att skaffa barn med eller så var det männen som valde fel kvinna att gifta sig med?
Hur menar du att B's tidigare handlingar i Polen skulle ge svar på att hon nu har hittats död i en skogsdunge utanför Svedala? Hade hon en 'plan' att bli funnen i den skogsdungen?
Jag litar på att domstolen kommer att komma fram till vad som har hänt. Det kommer att bli intressant att se vad sanningen är.
Citera
2022-01-20, 06:26
Medlem
Citat:

I teorin kan vad som helst hända, vissa är troligare än andra!

Jag har en teori vad gäller C:s "blod" i ansiktet:

C älskade pyttipanna med mycket rödbetor, B fixade detta åt honom. Dock var han så full så rödbetssaften hamnade runt om i ansiktet, B tog med C:s mobil en bild på honom som han sedemera visade för sin "vän" på stan.

Som sagt... en del teorier är mer troligare än andra.
Citera
2022-01-20, 07:09
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Bra pappa som tar livet av deras mamma? Om detta kommer fram får vi se.
Har du egen erfarenhet av vårdnadstvist, för du verkar besatt av att detta är anledningen?
Citera
2022-01-20, 08:30
Medlem
Citat:
Jag känner lite mannen. En vecka förre Beatas försvinnande började han prata med mig om sin familj. Han sade att hon tömde både hans företagets konto och hans privat konto. Han berättade att han spärrade för henne både konto och att hon blev arg på honom. Han sade att han kommit hem efter jobbet men kunde inte komma in för att hon bytte låset. Han visade en video till mig. Han står med sin son utanför entré dörr, men Beata öppnade inte dörren och släppte inte sonen in. Bara gick till källaren. Hon var inte ensam. Det var en kvinna med henne. Det var mörkt ute. Mannen sade att det var runt klockan 9 på kvällen.

Märkligt att en främmande människa berättar om sitt privatliv så för en främmande människa.

Citat:
Jag tror inte att de bråkade om barnet. Troligtvis försökte C förklara för Beatа att hon gjorde ett misstag att hon ville skilja sig från honom och gå till en annan man. Kanske sa Beata något stötande till honom som "Jag har aldrig älskat dig, jag utnyttjade dig bara." Han ska ha tappat kontrollen över sig själv och slagit henne. Jag tror absolut inte att han dödade henne. Vi (man och hustru) sa direkt till polisen om detta, att vi inte tror att han kunde ha dödat henne. Vi sa det redan innan hennes kropp hittades.

Åklagaren har inte tillräckliga skäl att åtala honom för mord. Hon kommer nu att hålla C tills hon hittar den riktiga mördaren. Den finns och måste hittas. Jag tror att C kommer att släppas innan rättegången. Rättegången kommer inte att äga rum före sommaren.

Det här är min teori.

Åklagaren har bevis så det räcker som Tingsrätten delade, annars hade han inte suttit häktad
på sannolika skäl misstänkt för mord.

Det svänger vilt till att inte känna mordmisstänkte mannen.

Citat:
Jag berättade om detta här förre förhör. Jag svarar nu på frågor som andra ställer till mig.

Menar du inte att du drar historier om en mördad Mamma.

Senast redigerad av Doiten 2022-01-20 kl. 09:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in