2022-01-29, 19:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ööhh! Boendets adress är skyddad och lämnas därför inte ut. Adressen i Gbg är dit all post går för att sorteras om, läggas i nytt kuvert utan boendes namn och först därefter skickas till boendet. Det är föga troligt att boendet är i Gbg, även om det skulle vara möjligt.

Det är många av hennes inlägg som bevisar om dålig svensk samhällskunskap men vill med sina inlägg blir betraktat som expert
Citera
2022-01-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Låt oss börja med att säga att utredningen gjordes före den 24 september 2021. Den innehåller uppgifter om vad mamman till barnen talade om förhållandet till sin man. För att få en helhetsbild av vad som hände var det nödvändigt att på forumet inte lägga ut enskilda utdrag, utan även vad C sa om sin relation till sin fru. Tydligen fick hon skyddat boende till följd av denna utredning. Med ett så fruktansvärt förhållande mellan föräldrar skulle socialtjänsten ändå ta barnen ifrån dem.

Jag vill upprepa: Om allt var så illa, varför flyttade inte Beate in i ett skyddat boende? När hon ansökte om skilsmässa (27 augusti) hade hon redan en säker adress och ett säkert boende i Göteborg. Varför fortsatte hon att bo med C i deras gemensamma lägenhet? Jag påminner om att Beata bytte lås i lägenheten i mitten av september. Varför bytte hon låset i lägenheten och satte ut sin man ur den gemensamma lägenheten? Varför åkte hon tillsammans med sin man till Oxie om hon fruktade för sitt liv?
En sak som låter skumt är att om utredningen var så illa som det står, varför socialtjänsten tog inte barnet på en gång via LVU utan väntade tills mamman försvinner och pappan sitter inlåst?
Undrar ytterligare om det skulle verkligen blivit nån LVU om mamman levde och pappan var fri?
Citera
2022-01-29, 19:22
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Lawnmoverman2011 lyckas göra självmål på sej själv i snart varje inlägg han postar.
Polisens presstalesperson är inte trovärdig.
När media skriver om fallet så är det lögner och skvallerpress.
Men när Polsk media skriver vad Piotr har sagt så är det helt plötsligt sanningen.
Den 25 åriga sonen som inte har bott med C är ett mycket mer trovärdigt vittne än barnen som faktiskt bott med C fram till C valde att mörda deras mor. När jag läser hans inlägg så känns det som att jag har hamnat i en parallell värld till våran där rätt är fel och fel är rätt.

Känner detsamma. Jag fick även höra att jag borde läsa Barbys intressanta inlägg. Det just Barbys inlägg jag kommenterade..det verkar inte levas som man lär..
Senast redigerad av Lilett 2022-01-29 kl. 19:32.
Citera
2022-01-29, 20:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Detta har jag missat... det Du fått fram visar på att C var förmodligen onykter, annars lägger man sig knappat och sover utanför dörren.

Försökte gå in på det Du hänvisade till, bara av nyfikenhet... men det fungerar ej.

Provar på nytt med länk då:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Ja onykter eller stort kontrollbehov är min tanke.
Citera
2022-01-29, 20:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
En sak som låter skumt är att om utredningen var så illa som det står, varför socialtjänsten tog inte barnet på en gång via LVU utan väntade tills mamman försvinner och pappan sitter inlåst?
Undrar ytterligare om det skulle verkligen blivit nån LVU om mamman levde och pappan var fri?
Ang. LVU så hade en utredning gjorts efter Bs anmälan. Det är alla tjänstemäns skyldighet att anmäla misstänkta missförhållande till soc. Eftersom inget belastade för B kommit fram tror jag inte det blivit aktuellt med något omhändertagande.
Citera
2022-01-29, 20:43
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men det framgår väl inte exakt vilket nummer Piotr blockerade? Kanske var det B:s? Kan detta ha berott på att paret var osams och att Piotr inte ville ha någon mer kontakt med henne?

Piotr sa väl dessutom att B inte hade någon kontakt med de två yngsta sönerna i det tidigare länkade reportaget? Glömde du bort dessa två barn?

Om nu Piotr är en så pass usel far, hur kommer det då sig att han har hand om de två yngsta?

Ja precis, det var sannolikt barnens mors nummer Pi0tr blockerade. Hur tänker du att barnen i vare sig Polen eller Sverige ska kunna ha kontakt med den andra föräldern när pappan väljer att blockera mammans nummer?

Hur vet du att han har hand om dom? Skvallerpressen är ju inte pålitlig säger du så vad har du för källa?
Citera
2022-01-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ang. LVU så hade en utredning gjorts efter Bs anmälan. Det är alla tjänstemäns skyldighet att anmäla misstänkta missförhållande till soc. Eftersom inget belastade för B kommit fram tror jag inte det blivit aktuellt med något omhändertagande.
Det spelar ingen roll om ena föräldern är skötsam och den andra bråkig.
Om barnen blir drabbade då ska omhändertagandet bli aktuellt.
Det finns rättsfall om två föräldrar som mamman har flyttat till annan stad med barnen och varit väldigt skötsam. Pappan trots besöksförbud åker dit och bråkar jämt. LVU blev aktuellt för att barnen blev drabbade.
Citera
2022-01-29, 20:47
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Länken fungerar inte och sen NÄR ska vi lita på anonyma partiska bidrag till debatten?

Har inte du och liten ansamling i tråden sågat Barbys inlägg längs fotknölarna vad gäller trovärdighet?

De flesta människor skulle väl dessutom bli på dåligt humör om låset helt plötsligt är utbytt till den gemensamma bostaden?

Hela ditt case bygger på Barbys uppgifter som per definition är ett anonymt partiskt bidrag. Som någon skrev, du gör självmål i varje inlägg nu, men öka din närvaro du, det är ju i alla fall underhållande.

Så dåligt humör så man slår ihjäl någon?
Citera
2022-01-29, 21:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det finns rättsfall om två föräldrar som mamman har flyttat till annan stad med barnen och varit väldigt skötsam. Pappan trots besöksförbud åker dit och bråkar jämt. LVU blev aktuellt för att barnen blev drabbade.
Det låter mycket märkligt. LVU är vanligtvis en åtgärd då båda föräldrarna/den föräldern barnen bor hos utsätter barnen för omsorgssvikt. Sedan görs det väldigt olika bedömningar i olika kommuner, där några är snabba med omhändertagande medan andra drar på det i det längsta.
Har du möjligtvis länk?
Citera
2022-01-29, 21:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag menar att det som hans vuxne son berättade stämmer inte med verkligheten.
Han kanske kom fram till samma slutsats då han raderade sina inlägg i efterhand. Jag tror inte att sonen ljög. Jag tror att det Cezary förskönade sin verklighet framför släktingar i Polen.

Du menar kanske att han istället skulle ha berättat samma saker för sonen och släktingarna som han berättade för Barby?

Om du anser att C inte var ärlig med sonen så kan fundera över om han ville han bespara sonen alla tråkiga detaljer som äktenskapet med B innehöll?
Citera
2022-01-29, 21:34
Medlem
cheringens avatar
Citat:

Min erfarenhet är precis densamma Lars48. Mamman gör allt i sin makt för att få sin missbrukande sambo,ut ifrån det gemensamma boendet 3 barn är inblandade. Pappan får egen lägenhet och ALLT stöd som finns att få av soc. Ändå envisas han att i onyktert tillstånd försöka komma in till sin familj. Soc bedömer det som att mamman inte kan sätta gränser gentemot pappan. All tre barnen blir omhändertagna enligt LVU. Trots att mamman är ytterst skötsam, inget missbruk, pluggar på heltid och sköter hem och barn. Den missbrukande fadern får dessutom mycket mer stöd ifrån socialnämnden än vad mamman får...

Edit: stavfel
Senast redigerad av cheringen 2022-01-29 kl. 21:38.
Citera
2022-01-29, 21:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Du hittar på. Det har man pratat om i tråden och du vet det väl. C har lämnat barnen i Polen hos sina föräldrar så de levde inte tillsammans.

Jag pratade om tiden innan C kom till Sverige, du måste lära dig att skilja på saker och ting.

C har tidigare bott i Polen, samtidigt bodde väl den äldste sonen hos honom innan C lämnade landet för att åka till Sverige?

Man kan dessutom fråga sig varför B lämnade barnen hos Piotr om han nu är en så pass "usel" barnafader som vissa i tråden vill utmåla honom som?

Låter inte det väldigt motsägelsefullt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in