2022-01-19, 17:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Och om det är en olyckshändelse hade han varit fri man just nu.

Men det ska väl Tingsrätten ta ställning till? Först då lär han väl frias såvida det verkligen handlar om en olyckshändelse?

C är just nu häktad på sannolika skäl, det betyder väl inte att det går att utesluta en olyckshändelse?
Citera
2022-01-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vet vad?

Eftersom det är väldigt tunt med information kring det aktuella fallet i Malmö så får vi nog stå ut med spekulationer kring möjliga händelseförlopp.

Om du är motståndare till att skribenter för fram olika teorier eller försöker bemöta påståenden i tråden så är kanske det här fel Forum för dig?

En fråga nu, du läste kanske mitt förra inlägg? Vad tror du om min teori där om att anledningen till ansökan om ensam vårdnad kan ha grundat sig på ekonomiska motiv?

Läser du inte min citering där jag fetat vad jag frågar om? Läs igen då, och besvara frågan.

På vilket vis lyckas du tolka frågan till att jag skulle befinna mig i fel forum?

Jag bemöter vilka teorier jag vill.

Enonomiska motiv? Ett halvt barnbidrag uppgår till 625 kr. Bostadsbidrag är inget man får utan anledning, och definitivt inget man ska dela med sitt ex. Dessa småbelopp skulle nog fått Bs bankkonto att svämma över, tror du inte det?
Citera
2022-01-19, 17:26
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Beata ordnade själv hennes försvinnande. Det enda hon inte tog hänsyn till var att C skulle komma för att träffa henne inte efter klockan 19:00 som planerat utan 2 timmar tidigarе. Hon skulle skicka den yngsta sonen till sin väninna som två äldsta söner (Vi minns alla att när polisen kom till hennes lägenhet var den helt tom.) C kom till hennes hus tidigare, såg sin bil där och tog både bilen och sin son.

Det är här teorin börjar. Beata planerade att träffa C efter klockan 19.00 utan några vittnen. De två skulle åka till Oxia och ta en promenad där tillsammans. Hon skulle provocera honom och de skulle slåss. Efter att ha lämnat C skulle hon dela sin position med sin äldste son.

Men allt blev inte som planerat. C kom 2 timmar för tidigt och tog med sig sin son. Jag tror inte att han planerade att döda henne. Annars hade han lämnat sin son till sin frus väninna. Om han planerade att döda sin fru skulle han inte plocka bort henne från fotbollsplanen inför alla. De närvarande här tror nog inte att han är en absolut idiot och förstod inte att alla misstankar skulle falla på honom. Men eftersom han inte förväntade sig att hon skulle försvinna, gick han lugnt hem med sin son och tog hand om honom. Jag tror att han fick en rejäl chock när polisen kom till honom vid 02-tiden och anklagade honom för att ha kidnappat sin fru.

Wow, det där var rörigare än vanligt. Så du menar att allt gick enligt Bs plan förutom att hon råkade gå och bli dödad av någon annan efter att hon lämnat C på golfbanan? Hon skulle försvinna självmant i samarbete med ena sonen? Och anmälningarna mot C innan var bara för att vilseleda polisen och sätta dit C?

Det låter som en väldigt invecklad plan. Vad skulle hennes motiv till en så invecklad plan vara tänker du? Skulle hon gå under jorden? Med eller utan barnen? Det låter ju som att hon var på god väg att lämna C och få eget, skyddat boende den legala vägen så det känns en aning långsökt att krångla till det så måste jag påstå.
Citera
2022-01-19, 17:48
Medlem
Citat:
Men det ska väl Tingsrätten ta ställning till? Först då lär han väl frias såvida det verkligen handlar om en olyckshändelse?

C är just nu häktad på sannolika skäl, det betyder väl inte att det går att utesluta en olyckshändelse?
Om inte åklagaren haft tillräckligt på fötterna för att få honom häktad på sannolika skäl, så hade inte alla dessa omhäktningar skett. Och det sker, och avgörs vid.. tadaaa... TINGSRÄTTEN.

Sen skall det ske en förhandling, där det kommer hållas förhör, alla bevis läggas fram, pläderingar för och emot, osv. Men det lär inte ske förrän du öppnat påskägget och ätit upp sen länge.
Citera
2022-01-19, 18:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Har du någon källa på att många mord i nära relationer är oprovocerade? Vi vet förövrigt inte ens om det är fråga om mord i det aktuella fallet. Det kan i teorin lika gärna handla om ett ömsesidigt våldsamt bråk med tragisk påföljd för kvinnan? Eller en plötslig olyckshändelse i samband med gruff?

Vi pratar dessutom om destruktiva infekterade relationer nu. Dvs par som grälar, skriker, bråkar, behandlar varandra illa på olika sätt och är oense om det mesta.

Sen börjar du yra om att påföljden av all denna osämja är oprovocerad?
Det finns väl inget som är så provocerande som en partner som är grälsjuk och tar sig rätten att leka diktator? Det finns ingen skillnad här mellan män och kvinnor så snacka inte.
NEJ, det gör VI inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. DU pratar om destruktiv relation, har hela tiden gjort och kommer fortsätta med det.
Alltså pratar vi om olika saker, har olika ingångsvärden och drar olika slutsatser.
Av den lilla fakta som framkommit har B varit utsatt, annars hade hon inte beviljats varken skyddat boende eller målsägarbiträde för anmälningarna om hot och misshandel.
En logisk slutsats man kan dra av det är att B faktiskt har blivit utsatt för Cs hot och misshandel. Inget annat finns det belägg för.
Citera
2022-01-19, 18:43
Medlem
sybels avatar
Citat:

Upplysningsvis har Tingsrätten tagit ställning varannan/var fjärde vecka, senast i går, så den biten är avklarad många gånger om. C sitter inte häktad misstänkt för en olyckshändelse utan misstänkt för mord. Det har Tingsrätten bestämt.

Edit: Tvåa på bollen.
Senast redigerad av sybel 2022-01-19 kl. 19:02. Anledning: Edit:
Citera
2022-01-19, 18:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är här teorin börjar. Beata planerade att träffa C efter klockan 19.00 utan några vittnen. De två skulle åka till Oxia och ta en promenad där tillsammans. Hon skulle provocera honom och de skulle slåss. Efter att ha lämnat C skulle hon dela sin position med sin äldste son.

Men hallå!! Det är inte två testosteronstinna fjortisar det handlar om. Dina "teorier" har verkligen fått vingar.
Citera
2022-01-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ja det måste väl nästan ha utbrutit någon typ av storbråk sista gången paret möttes, i teorin provocerade dom kanske varandra med olika typer av verbala påhopp innan det slutade med handgemäng?

Sonen verkar ha varit en svag punkt hos C, kanske var det extra känsligt att ansöka om ensam vårdnad när det var så pass mycket osämja? Kanske ville hon disponera hela barnbidraget och ett eventuellt kommande bostadsbidrag? Om man har ensam vårdnad så får man alla pengarna till skillnad om man har delad vårdnad. Då delas dessa pengar upp. Allt är givetvis en teori men bör ändå kanske beaktas? Maktkamper om barn vid separationer är väldigt vanligt.
Det finns olika anledningar som du beskriver varför kvinnan söker ensam vårdnad. Ett förekommande fenomen är att pappan inte är den biologiska och kvinnan känner ensam rätt om barnet som ingen annan har förståelse för förutom hon själv.
Det är bara spekulationer just i det här fallet tills FUP kommer ut.
En annan vanlig anledning är bodelning då ena vill sitta i bättre förhandlingsposition.
Citera
2022-01-19, 18:57
Medlem
sybels avatar
Citat:

I teorin kan ju C ha varit 100% uppriktig och ärlig mot Barby, inte sant? 😎
Betyder 😎 att du inte ens själv tror på det?
Citera
2022-01-19, 19:36
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det finns olika anledningar som du beskriver varför kvinnan söker ensam vårdnad. Ett förekommande fenomen är att pappan inte är den biologiska och kvinnan känner ensam rätt om barnet som ingen annan har förståelse för förutom hon själv.
Det är bara spekulationer just i det här fallet tills FUP kommer ut.
En annan vanlig anledning är bodelning då ena vill sitta i bättre förhandlingsposition.
Jag måste bara ruska om mitt huvud lite, jag har aldrig någonsin läst så fruktansvärt fula teorier och spekulationer om en mördad mor.
Väntar också på fupen och hoppas innerligt att vissa skribenter får skämmas ordentligt, men ärligt talat så förväntar jag mig inte ens det från dumstrutarna.
Jag börjar bara bli uppriktigt ledsen på riktigt för hur vissa kan smutskasta en mördad mamma på det här sättet som görs nu?
Det är så jävla bedrövligt!
Citera
2022-01-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag måste bara ruska om mitt huvud lite, jag har aldrig någonsin läst så fruktansvärt fula teorier och spekulationer om en mördad mor.
Väntar också på fupen och hoppas innerligt att vissa skribenter får skämmas ordentligt, men ärligt talat så förväntar jag mig inte ens det från dumstrutarna.
Jag börjar bara bli uppriktigt ledsen på riktigt för hur vissa kan smutskasta en mördad mamma på det här sättet som görs nu?
Det är så jävla bedrövligt!
Trollens framgång ses i upprördhetsprocent. Det handlar om att få så mycket uppmärksamhet som möjligt, och då går de, bokstavligen, över lik. Att B är ett mordoffer råder inga tvivel om. Att C är den sannolike mördaren verkar heller inte finnas tvivel om. Flashback är trollens arena, men scrolla över de inläggen. C kommer stå inför skranket snart, och vad som skrivs i vissa inlägg har noll betydelse
Citera
2022-01-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trollens framgång ses i upprördhetsprocent. Det handlar om att få så mycket uppmärksamhet som möjligt, och då går de, bokstavligen, över lik. Att B är ett mordoffer råder inga tvivel om. Att C är den sannolike mördaren verkar heller inte finnas tvivel om. Flashback är trollens arena, men scrolla över de inläggen. C kommer stå inför skranket snart, och vad som skrivs i vissa inlägg har noll betydelse

Måste hålla med!! Vissa personer vill provocera men dom i här är överdrivna. Har läst brott forum i här många år men var nog inte beredd när jag känner dom.

Vill säga tack till alla som tar det seriöst och förstår situationen! Tror att Beata hade tackat er också om hon kunde <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in