2021-12-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I o f s var han tvungen att flytta kroppen för att misstankarna inte direkt skulle riktas mot honom. Redan där gör han sig skyldig till planering för att försvåra utredning.
Jag tycker inte det är vettiga ursäkter en fredagskväll, men det är kanske bara min uppfattning. Om han behöver ursäkta sig ljuger han då för andra gången (första om att B träffat en väninna).
Alltså har han både planerat och staplat lögner, även om själva dådet inte var planerat. Sedan ljuger han vidare under två hela månader. Och som lök på laxen har han lagt ut villospår. En iskall, kalkylerande lögnare! Så även om det inte går att fastställa dödsorsak finns det flera försvårande omständigheter. En indiciedom?
Som jag förstått det så har de bevis. Blir ingen dom på enbart indicier här inte. Polisen verkar trygg i sina uttalanden.
Citera
2021-12-12, 01:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag förstått det så har de bevis. Blir ingen dom på enbart indicier här inte. Polisen verkar trygg i sina uttalanden.
Det tror jag också. Men min avsikt var att visa att han är rökt oavsett.
Citera
2021-12-12, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det tror jag också. Men min avsikt var att visa att han är rökt oavsett.
Oh ja. Som en böckling. Frågan är vilket straff. 16 år? 18? Livstid?
Citera
2021-12-12, 02:22
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag tror att de vill inte avslöja så mycket för försvar också. Det är bra att alla tom de tyngst brottsbelastade individer få rättvist behandling. Men det har blivit så, tyvärr, att försvarare är ute bara att vinna. Inom de tyngsta brotten finns det mest utrymme att göra sig ett namn inom advokatyrken. Att få frikänna nån som begått brott det är skjuts i karriären och högre inkomster.
Sjukt!
Nu hoppas jag att du gjorde en emotionell tankevurpa? Jag förutsätter att alla advokater gör sitt bästa för att 'vinna'.
Om jag skulle bli anklagad för ett brott som jag inte ansåg mig ha begått så hoppas jag att min försvarsadvokat gör allt hon kan. Jag tror inte du skulle uppskatta en advokat som agerade som om hon tror att du är skyldig? Allvarligt eller mindre allvarligt brott så ska advokaten göra det bästa för den anklagade. Det är domstolen som ska döma.
Åklagare/polis och försvarsadvokaten ska göra allt för att 'vinna'.
Senast redigerad av Drooid 2021-12-12 kl. 03:13.
Citera
2021-12-12, 03:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tja, en variant skulle väl kunna vara:

C plockar upp B och yngsta sonen med bilen, kanske på fotbollen, kanske i den före detta gemensamma bostaden, kanske åker dom förbi bostaden för att C vill hämta saker. Enligt vittnen är han redan upprörd över något. Har han kanske fått någon form av besked om skilsmässan eller allt annat som är på gång?

Dom sätter sig i bilen, han skäller på henne. Hon vill inte bråka inför sonen så hon ber att dom ska stanna och kliva ur. Han väljer första bästa ställe där dom kan bråka ifred. Det äldre paret promenerar förbi. Bråket eskalerar och han stryper henne med väskremmen. Kanske går spännena sönder så väskan lossnar. Han kommer på att han bör slå av hennes mobil.

Han går tillbaka till bilen och påstår att hon träffat en vän som hon följt med. Han skjutsar sedan sonen någonstans, till en vän, till syskonen, till sitt nya boende. Ett barn i den åldern kan klara sig ett litet tag ensam beroende på hur van dom är vid det.

Han återvänder sedan till B och lägger henne i bilen. Inga blodiga sår efter strypningen så inget blod i bilen. Om hans nya boende ligger nära fyndplatsen kan han ha promenerat i området och vet att området vid hagen är ensligt. Han släpar in henne och gömmer henne hjälpligt. Kanske tänker han komma tillbaka och göra det bättre när han har mer tid.

Han vill få bort uppmärksamheten från Svedala så han kommer på att slänga väskan långt bort. Han är redan nära vägen till Ystad, kanske tänker han på färjorna till Polen. Han åker och dumpar väskan i Ystad innan han återvänder till det nya boendet. Kanske är sonen där. Kanske ligger det inom 1 km från fyndplatsen.

Polisen får vid midnatt ett oroligt samtal. Kanske
pekar inringaren dom direkt i Cs riktning, och anmälan om misshandel, önskan om kontaktförbud, skilsmässan stärker direkt misstanken. Man bekräftar att hon inte finns på hemadressen och/eller det skyddade boendet innan man åker raka spåret till Cs nya boende och plockar honom och hans bil.

Eftersom man inte kan vara säker på att hon är död, skadad eller gett sig av rubriceras det som människorov. Man söker i närheten av boendet och där hennes telefon gav sista signal men utan resultat.

Bara spekulation som sagt.

(Det fetade)

Har en alternativ teori.

Kanske ville inte C bråka inför sonen? Kanske skällde hon på honom?

Båda valde kanske ett ställe där dom kunde bråka ifred fast sen inträffade en tragisk olyckshändelse när bråket urartade? Kanske föll hon illa i handgemänget som uppstod?

Varför tror du hon blev strypt?
Citera
2021-12-12, 03:25
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Det fetade)

Har en alternativ teori.

Båda valde kanske ett ställe där dom kunde bråka ifred fast sen inträffade en tragisk olyckshändelse när bråket urartade? Kanske föll hon illa i handgemänget som uppstod?

Jag har förstått att din hypotes är att det är en "tragisk olyckshändelse".
Men du undviker alla mina försök att få dig att delge mig dina tankar om att C:
1: Inte försökte tillkalla hjälp.
2: Inte berättade för polisen, när han blev gripen, att det hade skett en "tragisk olyckshändelse".
För mig ter det sig som ett udda beteende av någon som inte har gjort något fel/brottsligt!

Väntar med spänning efter ett svar av dig. Ett uteblivet svar är också ett svar.
Senast redigerad av Drooid 2021-12-12 kl. 03:51.
Citera
2021-12-12, 03:41
Medlem
Citat:
(Det fetade)

Har en alternativ teori.

Hur hamnade B:s handväska i Ystad vid denna olycka?? Hur kom det sig att axelremmen hittades samtidigt som kvarlevorna från B hittades i en skogsdunge i Bökeberg?
Citera
2021-12-12, 04:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag har förstått att din hypotes är att det är en "tragisk olyckshändelse".

Nej det går nog inte att utesluta en tragisk olycka?

Citat:
1: Inte försökte tillkalla hjälp.

Han drabbades kanske av panik över den uppkomna situationen?

Citat:
2: Inte berättade för polisen, när han blev gripen, att det hade skett en "tragisk olyckshändelse".

Chocken låg kanske fortfarande i? Han blev väl gripen väldigt snabbt?

Citat:
För mig ter det sig som ett udda beteende av någon som inte har gjort något fel/brottsligt!

Det är här hanteringen av kroppen kommer in i bilden, C såg kanske enorma problem torna upp sig vid horisonten med tanke på brottet mot griftefriden?

Allt är givetvis teorier men bör beaktas men tanke på vad vi vet just nu?
Citera
2021-12-12, 04:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Hur hamnade B:s handväska i Ystad vid denna olycka?? Hur kom det sig att axelremmen hittades samtidigt som kvarlevorna från B hittades i en skogsdunge i Bökeberg?

Är det klarlagt att det verkligen var B:s handväska? Vart hittades axelremmen?
Citera
2021-12-12, 04:17
Medlem
Citat:
(Det fetade)

Har en alternativ teori.

Du kör din hypotes om "tragisk olycka" lika engagerat som din tidigare hypotes att B rymt utomlands med sin nya älskare som du promatade lika starkt under två månader, tills den visade sig vara helt fel. Något 95% av skribenterna i den här tråden redan fattat. Tänk på att du kanske kan ha påverkat tråden i en felaktig riktning från början med ditt tjat om att B försvunnit frivilligt. Kanske hade fler engagerat sig i sökandet efter B om de inte läst och trott på dina ihärdiga påståenden om att hon snott pengar och siitter någonstans och chillar med en ny pojkvän. Kanske hade hon kunnat hittats tidigare där hennes kvarlevor kunnat visa på ett mer exakt händelseförlopp(?) Jag respekterar alternativa teorier, men jag tycker man borde kunna backa litegrann när man tappat sin trovärdighet. Men istället lanserar du ytterligare en, för oss flesta, osannolik teori. Trodde flashback till stor del fanns för att kunna ge anonyma tips och hypoteser som kan leda polisen vidare i en utredning. För det finns många skribenter här med god kompetens och insyn. Men dina inlägg har gjort att fokus hamnat på helt fel saker från början till slut. Sen förstärker jag ju detta genom att citera dig, det är jag väl medveten om. Ska försöka sortera ut ditt tjat till fördel från de som skrivit faktabaserade teorier. För jag skulle verkligen vilja förstå vad det var som hände den 25:e september.
Citera
2021-12-12, 04:29
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Är det klarlagt att det verkligen var B:s handväska? Vart hittades axelremmen?

Föreslår att du läser tidningar så få du infon från första hand-
Citera
2021-12-12, 04:37
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Nej det går nog inte att utesluta en tragisk olycka?

Han drabbades kanske av panik över den uppkomna situationen?

Chocken låg kanske fortfarande i? Han blev väl gripen väldigt snabbt?

Det är här hanteringen av kroppen kommer in i bilden, C såg kanske enorma problem torna upp sig vid horisonten med tanke på brottet mot griftefriden?

Allt är givetvis teorier men bör beaktas men tanke på vad vi vet just nu?
Äntligen! Tack för svar.
Tyvärr så är det samma typ av svar som andra får. Det vill säga motfrågor.
Det är inte den bästa retoriken. Jag skulle önska att du åtminstone försökte att utveckla dina 'teorier' istället.

Att han blev gripen väldig snabbt är sant. Chocken varade i två månader!
Att göra sig skyldig till brott mot griftefriden innebär problem.
Om dina teorier skulle visa sig stämma så är väl rättspsykiatrisk vård ett lämpligt straff.
De problemen du tror han såg sig 'torna upp sig vid horisonten' har i alla fall blivit en brutal verklighet.
Senast redigerad av Drooid 2021-12-12 kl. 04:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in