2021-12-17, 18:49
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hehe, men om han planerade det någon vecka i förväg är det väl inte helt otänkbart? Han ber henne plocka ut pengar med hans kontokort med vetskap att hon fotas vid uttagen. Beställer en biljett. Ser ju verkligen ut som hon stuckit med pengarna och lämnat allt.

Hade inte kroppen hittats är jag säker på att några i tråden svalt teorin med hull och hår iaf.

Jag kan lägga till lite. Han åker till Ystad med en kvinna (kär vän) som kommer ombord på färjan med Beatas ID och biljett. Hon går på toa, byter om och lämnar färjan innan den går ut i sjön. Ingen som kollar de som lämnar båten.
Citera
2021-12-17, 18:50
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det var i ett program för polsk TV.

Han skrev även i en polsk grupp på fejjan men raderade inläggen efter att man hittat Beatas kropp.

Aha tack, det var väl nedsättande ord i gruppen också kan jag tänka mig.
Så bra att han hade närvaro nog att radera anklagelserna isåfall..😡
Citera
2021-12-17, 18:51
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Lite korkat att utrycka sig så när uppgifterna går att kolla up. Vet du om han uttalat sig efter kroppen hittats?

Tycker att kritiken mot Beata som person tystnade efter kroppen hittades. Dock inte på flashback såklart.

Han tystnade efter en tid. Kanske själv började tveka när hon dök inte upp (levande)?
Jag har inte sett nåt uttalande efter man hittade henne.
Senast redigerad av ursalund 2021-12-17 kl. 18:57.
Citera
2021-12-17, 18:55
Medlem
Citat:
Jag kan lägga till lite. Han åker till Ystad med en kvinna (kär vän) som kommer ombord på färjan med Beatas ID och biljett. Hon går på toa, byter om och lämnar färjan innan den går ut i sjön. Ingen som kollar de som lämnar båten.

Smart tänkt. Men tror inte hans förmåga sträckte sig längre än till biljettköpet. Äpplet faller inte långt från trädet. Och vi har ett uttalande från äpplet som inte visar tecken på något geni.
Senast redigerad av Heretic77 2021-12-17 kl. 19:00.
Citera
2021-12-17, 18:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Aha tack, det var väl nedsättande ord i gruppen också kan jag tänka mig.
Så bra att han hade närvaro nog att radera anklagelserna isåfall..😡

Precis. Från början var han 100% säker att C är oskyldig. C ljög väl för honom också.
Citera
2021-12-17, 19:02
Medlem
Idag vi var ner och tände ljus på minnesplats för Beata. Det var väldigt fint och vi pratade med vänner. Det är många som saknar henne nu. Dom var väldigt upprörd över hur media fick veta om kroppen innan familjen.
Citera
2021-12-17, 19:06
Medlem
Citat:
Han tystnade efter en tid. Kanske själv började tveka när hon dök inte upp (levande)?
Jag har inte sett nåt uttalande efter man hittade henne.
Vet du om sonen var i Sverige eller Polen då B*eata blev mördad?
Citera
2021-12-17, 19:08
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vet du om sonen var i Sverige eller Polen då B*eata blev mördad?
.

Han var då i Polen. Han berättade det för en tidning.
Citera
2021-12-17, 19:37
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Idag vi var ner och tände ljus på minnesplats för Beata. Det var väldigt fint och vi pratade med vänner. Det är många som saknar henne nu. Dom var väldigt upprörd över hur media fick veta om kroppen innan familjen.
Så fint..❤
Jag visste inte att media fick uppgifter innan familjen?
Så får det inte gå till och ska väl inte få hända?
Citera
2021-12-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa

Den där läckan inom Malmöpolisen borde dom göra nåt åt så vi slipper se läckta foton från fyndplatsen. Förmodligen samma källa som berättade att Cerazy visat vägen till kroppen.
Citera
2021-12-17, 19:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Så fint..❤
Jag visste inte att media fick uppgifter innan familjen?
Så får det inte gå till och ska väl inte få hända?
Jag har läst vid något tidigare fall att polisen meddelat anhöriga att funnen person mest troligt är den sökta men att de inte fått det verifierat. Jag vet inte om det är helt enligt regelboken för oftast säger de att de vill ha verifiering först.
I detta fall handlade det väl om vilken media som skulle vara först med den sensationella nyheten. Då fick etiken ta ett steg tillbaka, tyvärr.
Citera
2021-12-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Minns att Ratten som hon kallades hade lite otalt med den undre världen.
Hur menar du nu? Pratar du om BO eller vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in