2021-12-12, 04:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehauf
Du kör din hypotes om "tragisk olycka" lika engagerat som din tidigare hypotes att B rymt utomlands med sin nya älskare som du promatade lika starkt under två månader, tills den visade sig vara helt fel.

Alla kan ha fel ibland, jag hade troligtvis rätt i den här tråden tex.

(FB) Försvunnen kvinna hittad död - misstänkt mord Falköping 2021-11-08

Citat:
Något 95% av skribenterna i den här tråden redan fattat. Tänk på att du kanske kan ha påverkat tråden i en felaktig riktning från början med ditt tjat om att B försvunnit frivilligt.

Eftersom hon försvann "frivilligt" 2013 då det hela handlade om en rätt märklig "flykt" från exmaken och barnen så var det kanske ingen orimlig tanke att hon hade "rymt" igen?

Citat:
Kanske hade fler engagerat sig i sökandet efter B om de inte läst och trott på dina ihärdiga påståenden om att hon snott pengar och siitter någonstans och chillar med en ny pojkvän.

Ja vad hände med den där nya pojkvännen som det pratades om i tråden? Tack för att du påminde oss.

Citat:
Kanske hade hon kunnat hittats tidigare där hennes kvarlevor kunnat visa på ett mer exakt händelseförlopp(?) Jag respekterar alternativa teorier, men jag tycker man borde kunna backa litegrann när man tappat sin trovärdighet.

Vi har inte sett slutet på detta drama än. Var inte så stursk.

Citat:
Men istället lanserar du ytterligare en, för oss flesta, osannolik teori
.

Teorin om ett våldsamt gräl där B avlider genom en olyckshändelse kan inte betecknas som osannolik. Det finns liknande fall i Sverige där GM oavsiktligt orsakat BO:s död.

Citat:
Trodde flashback till stor del fanns för att kunna ge anonyma tips och hypoteser som kan leda polisen vidare i en utredning.

Vad är det som säger att dom inte fått det?

Citat:
För det finns många skribenter här med god kompetens och insyn.

Tack för komplimangen.

Citat:
Men dina inlägg har gjort att fokus hamnat på helt fel saker från början till slut.

Sista kapitlet är inte skrivet än.

Citat:
Sen förstärker jag ju detta genom att citera dig, det är jag väl medveten om. Ska försöka sortera ut ditt tjat till fördel från de som skrivit faktabaserade teorier. För jag skulle verkligen vilja förstå vad det var som hände den 25:e september.

Men varför förkastar du teorin om en tragisk olycka i samband med gräl? Redovisa gärna dessa punkter steg för steg?
Citera
2021-12-12, 05:04
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Nu hoppas jag att du gjorde en emotionell tankevurpa? Jag förutsätter att alla advokater gör sitt bästa för att 'vinna'.
Om jag skulle bli anklagad för ett brott som jag inte ansåg mig ha begått så hoppas jag att min försvarsadvokat gör allt hon kan. Jag tror inte du skulle uppskatta en advokat som agerade som om hon tror att du är skyldig? Allvarligt eller mindre allvarligt brott så ska advokaten göra det bästa för den anklagade. Det är domstolen som ska döma.
Åklagare/polis och försvarsadvokaten ska göra allt för att 'vinna'.

Allt inom lagen men det är inte alltid är så.
Citera
2021-12-12, 05:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att han blev gripen väldig snabbt är sant.

Ja du har rätt för en gångs skull.

Citat:
Chocken varade i två månader!

Han skämdes kanske över sin del i dramat?

Citat:
Att göra sig skyldig till brott mot griftefriden innebär problem.

Ja det kan bli problem, det illustreras av detta fall.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ovrattens-dom/

Citat:
Om dina teorier skulle visa sig stämma så är väl rättspsykiatrisk vård ett lämpligt straff.

Men tänk om han blev provocerad och handlade i affekt? Ska man dömas till rättspsykiatrisk vård då? Det låter väl orimligt?
Citera
2021-12-12, 05:17
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
...
...
Men varför förkastar du teorin om en tragisk olycka i samband med gräl? Redovisa gärna dessa punkter steg för steg?
????
Nu begär du att andra ska redovisa sina synpunkter 'steg för steg'!
Om jag inte minns fel så har du förkastat en del (alla) andra teorier. Jag kan inte påminna mig om att du har redovisat dina 'synpunkter'. Har jag fel så rätta mig.
Att opponera sig och ställa en motfråga är inte att redovisa.

PS. Det fetade är inte en fråga men jag misstänker att frågetecknet kom med av gammal vana. DS.
Citera
2021-12-12, 05:51
Medlem
Drooids avatar
Nu kör jag din stil!
Citat:
Ja du har rätt för en gångs skull.
...
Har jag haft fel någon gång i denna tråd?
Citat:
...

Han skämdes kanske över sin del i dramat?
...
Skämdes! Tror du på fullt allvar att det gör att han inte lägger korten på bordet förrän efter två månader?
Citat:
...

Ja det kan bli problem, det illustreras av detta fall.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ovrattens-dom/
...
Tack för att du ger mig rätt om att det är ett problem.
Citat:
...
Men tänk om han blev provocerad och handlade i affekt? Ska man dömas till rättspsykiatrisk vård då? Det låter väl orimligt?
Vilket straff tror du det kan bli?
Senast redigerad av Drooid 2021-12-12 kl. 06:14.
Citera
2021-12-12, 08:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Oh ja. Som en böckling. Frågan är vilket straff. 16 år? 18? Livstid?
Ja du, livstid tvivlar jag på samtidigt som flera åtalspunket troligtvis bakas ihop, så jag landar i 18 år.
Att jag tvivlar på livstid beror på att det kunde varit mycket värre:
- Det gick snabbt, om hon inte avlidit hade han inte behövt köra tillbaka för att ta hand om kroppen.
- Barnet var inte närvarande, visserligen satt han i bilen men han såg och hörde förmodligen ingenting utan var omedveten om vad som hände.
- Möjligtvis går "olycklig omständighet" inte att utesluta, beroende på vad C och advokaten lyckas koka ihop. "Utom alla tvivel" kan kanske vara svårt att uppnå.
Det "mildaste" straffet, 16 år, tror jag inte heller riktigt på med tanke på alla försvårande omständigheter som jag nämnt tidigare samt övriga åtalspunkter, vilka även de kommer att beaktas.
Alltså: 18 år i kurran.
Citera
2021-12-12, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Om det är sant att bilen fanns nånstans ute i buskaget då måste han ha fått hjälp att komma till bostaden om han själv bodde inte där ute.

Man undrar även hur mycket är sant i alla berättelser. Tom i tidningar information är olika.
Sydsvenskan skrev att han pekade platsen medan på annat ställe skrev de att vid förhöret sa han något som ledde polisen till platsen.

De sökte ju i område ett par veckor. Om han skulle pekat ut platsen då säkert skulle inte ta så lång tid att hitta kroppen.

Ja men just det, medhjälpare kan funka på olika sätt, i det här fallet är det troligtvis inte någon som vart med och dödat, eller ens hanterat kroppen. Men kanske en Polare som blev dit ringd för att C:s bil hade ”gått sönder”
Kan juh varti denna person som från början fattade att de va någe skumt i görningen, men sen när B varit borta lite Fööör länge bestämde sig att berätta för Polisen, och ger Polisen nya tips om vart dom ska leta

Att det tig tid: vet man Vart hans suzuki hittades? Om min teori om medhjälp stämmer så tror jag inte C stod vid sin bil och blev upphämtad, utan längre ifrån, vem vet kanske vid Bensinmacken där väskan hittades?
Citera
2021-12-12, 10:23
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Är det klarlagt att det verkligen var B:s handväska? Vart hittades axelremmen?

Kort med hennes namn hittades i väskan enligt upphittarnas uppgifter till media.

Axelremmen hittades enligt polisen i samband med att kroppen hittades, därför ligger det nära till hands att tro att den på något sätt använts, t.ex. för att strypa eller binda. På en av misshandelsbilderna har hon ett märke på halsen, som om någon slitit tag i en väska hängande runt halsen, därför ligger strypt med axelremmen högt på min lista av teorier.
Citera
2021-12-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tja, en variant skulle väl kunna vara:

C plockar upp B och yngsta sonen med bilen, kanske på fotbollen, kanske i den före detta gemensamma bostaden, kanske åker dom förbi bostaden för att C vill hämta saker. Enligt vittnen är han redan upprörd över något. Har han kanske fått någon form av besked om skilsmässan eller allt annat som är på gång?

Dom sätter sig i bilen, han skäller på henne. Hon vill inte bråka inför sonen så hon ber att dom ska stanna och kliva ur. Han väljer första bästa ställe där dom kan bråka ifred. Det äldre paret promenerar förbi. Bråket eskalerar och han stryper henne med väskremmen. Kanske går spännena sönder så väskan lossnar. Han kommer på att han bör slå av hennes mobil.

Han går tillbaka till bilen och påstår att hon träffat en vän som hon följt med. Han skjutsar sedan sonen någonstans, till en vän, till syskonen, till sitt nya boende. Ett barn i den åldern kan klara sig ett litet tag ensam beroende på hur van dom är vid det.

Han återvänder sedan till B och lägger henne i bilen. Inga blodiga sår efter strypningen så inget blod i bilen. Om hans nya boende ligger nära fyndplatsen kan han ha promenerat i området och vet att området vid hagen är ensligt. Han släpar in henne och gömmer henne hjälpligt. Kanske tänker han komma tillbaka och göra det bättre när han har mer tid.

Han vill få bort uppmärksamheten från Svedala så han kommer på att slänga väskan långt bort. Han är redan nära vägen till Ystad, kanske tänker han på färjorna till Polen. Han åker och dumpar väskan i Ystad innan han återvänder till det nya boendet. Kanske är sonen där. Kanske ligger det inom 1 km från fyndplatsen.

Polisen får vid midnatt ett oroligt samtal. Kanske
pekar inringaren dom direkt i Cs riktning, och anmälan om misshandel, önskan om kontaktförbud, skilsmässan stärker direkt misstanken. Man bekräftar att hon inte finns på hemadressen och/eller det skyddade boendet innan man åker raka spåret till Cs nya boende och plockar honom och hans bil.

Eftersom man inte kan vara säker på att hon är död, skadad eller gett sig av rubriceras det som människorov. Man söker i närheten av boendet och där hennes telefon gav sista signal men utan resultat.

Bara spekulation som sagt.

Det här köper jag!

Spekulation från mig:
Bråket på fredagen som fick honom att mörda tror jag handlade om lägenheten på Professorsg. Han har säkert fått sova i sin bil till och från dom senaste dagarna då Beata och barnen hade tillgång till lägenheten. Han betalade säkert hela eller halva hyran och var säkert förbannad över det. Han kanske hade förhoppning att få komma in i värmen igen, tillsammans med barnen och Beata. Den utlösande faktorn kanske var att han insåg att han behövde sova i bilen igen eller det tillfälliga boendet.

Skadegörelsen och misshandeln han anmälts för, visar ju på dålig impulskontroll. Kanske har han bankat och slagit på dörren till lägenheten och förstört saker i samband med det.

Vet nån vilket datum anmälan för skadegörelsen kom in?
Citera
2021-12-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lite nyfiken på uppgiften om att en röd bil synts på golfbanans parkering samtidigt som den silvriga bilen? Finns inte någonstans att hitta om en röd bil. Polisen har aldrig sökt tips om röd bil, hade dom kopplat den till försvinnandet gissar jag att polisen sökt iakttagelser även av denna bil?

Röda bilen är inte av intresse. Paret som bor i huset hade sett en röd ”snygg” bil komma in på parkeringen. Men jag tror mer att det var killar som åkte t dammen för att röka på.
Var mycket iakttagelser i början , man visste inte riktigt vad man skulle ta på allvar och inte
Citera
2021-12-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ytterligare bevis på att du inte är ett smack intresserad av varken fallet som sådant eller de få fakta som framkommit, för jag utgår ifrån att du är läskunnig även om du förefaller ha svårt att förstå och tolka det du läser.
TS kanske inte kan koppla ihop teorin olyckshändelse med hur handväskan hamnade i Ystad och varför axelremmen hittades samtidigt som kvarlevorna efter den avlidne. Mycket förståeligt isf för det kan inte jag heller få ihop med just en "olyckshändelse" .
Citera
2021-12-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Lite nyfiken på uppgiften om att en röd bil synts på golfbanans parkering samtidigt som den silvriga bilen? Finns inte någonstans att hitta om en röd bil. Polisen har aldrig sökt tips om röd bil, hade dom kopplat den till försvinnandet gissar jag att polisen sökt iakttagelser även av denna bil?

I början fick man höra om en röd bil som hade synts till där vid dammen, inte samtidigt som silvriga bilen. Utan vittnen hade tyckt det var ”skumt” en så snygg bil hade varit där på kvällen. Men det var varit så mycket ”konstiga” vittnesmål. Tex han gubben som tror han såg Beata cykla…
Men som du skriver så hade bilen varit av intresse hade polisen sökt tips, vilket de ej gjort.
Så denna röda bilen kan vi lägga till slasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in