2021-12-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Svaren på dina egna frågor har du väl fått av polisen redan? Du hade ju fått informationen att polisen kollat Beatas bankkonto om det dragits pengar från kontot. Om inte så hänvisar jag dig åter till att ta kontakt med polisen ang dina frågor.

Det var teori. Snälla skriv inte det jag inte sa. Om du är säker på att jag sa något sådant, citera då mina ord.
Citera
2021-12-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Beata fick barnbidrag för tre barn och flerbarnsbidrag i Sverige. Intressant nog kontrollerade polisen om pengarna dragits från hennes bankkonto eller inte efter att hon försvunnit.
Intressant nog kontrollerade polisen om pengarna dragits från hennes konto!
Citera
2021-12-05, 14:26
Medlem
Citat:
Intressant nog kontrollerade polisen om pengarna dragits från hennes konto!

Det var en fråga. Är det klart nu vad jag menar?
Citera
2021-12-05, 14:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Det var en fråga. Är det klart nu vad jag menar?

Citat:
Beata fick barnbidrag för tre barn och flerbarnsbidrag i Sverige. Intressant nog kontrollerade polisen om pengarna dragits från hennes bankkonto eller inte efter att hon försvunnit.

En fråga följs av ett frågetecken. En teori antyds om genom ord som "jag tror", "jag spekulerar", "skulle det kunna vara" eller dylikt. Det du skrivit ovan är ett påstående, inte en fråga.
Citera
2021-12-05, 14:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om han nu sov utanför dörren i ett trapphus var han förmodligen så full att han inte kunde ta sig därifrån.

Eller så hade han inget annat alternativ sent på kvällen eller mitt i natten? Varför utgår du ifrån att han var full förresten? Skulle inte han upp och arbeta dan efter? Man kan nästan tro att du själv är drucken som du resonerar?

Citat:
Vem skulle "tvinga" honom att sova där menar du?

Den som bytte låset kanske?

Citat:
Varför ringer han inte en låssmed/polisen för assistans?

Ingen aning men hans mobil hade kanske laddat ur och han kunde inte komma åt laddare och ström i bostaden? Svårt att ringa då?

Citat:
Han borde ha tänkt att det är något fel på låset då han inte kom in.

Vi får läsa mer i FUP om detta, ok?

Citat:
OM... han inte kände sig skyldig och förstod att det fanns en anledning till att låsbyte skett.

Vi får helt enkelt avvakta FUP för att få klarhet i detta. Klarar du av att vänta?
Citera
2021-12-05, 15:11
Medlem
Citat:
Nu när alla är bekanta med mina teorier vill jag gå vidare till att diskutera konstigheterna i det här fallet.

Vad vissa tycker om mig är inte intressant för mig. Om ni mår bättre efter det ni skrivit om mig, skriv gärna igen....

1. Om hon var så rädd för sin man, varför satte hon sig i hans bil?

2. Om förhållandet var mycket dåligt och hon inte hade sex med sin man, varför använde hon preventivmedel?

3. Om hennes man slog henne i många år, varför tog hon bilder och skickade dem till släktingar. Är det inte mer naturligt att gå till polisen och anmäla sin man?

4. Om hon skulle åka hem samma dag, varför skickade hon barnen till sin väninna?

5. Om hon var rädd för sitt liv, varför gick hon ur bilen med sin man?

6. Om bilen hittades nära hennes kropp, varför sökte inte polisen igenom hela området med hundarna?

7. Om det var Beatas man som kastade hennes kropp i hagen, varför valde han Svedala? Finns det inte något bättre ställe än hage nära ridsskolan??

Om någon ser andra konstigheter, skriv gärna.
En ung kvinna och mamma till 5 barn har blivit dödad av sin man bara för att hon ville bestämma över sitt eget liv, att slippa leva med en man som tycker att det är naturligt med våld i hemmet. Denna tråd handlar inte om att hitta motiv som rättfärdigar mannens handlingar och tro att det hjälper hans försvar. Alla får ha sina teorier såklart, men glöm då inte att tänka på Beatas sista stund i livet. Tankarna som far runt,dödsångest, aldrig mera få se sina nära och kära. Säger bara EMPATI=INLEVELSEFÖRMÅGA!!
Citera
2021-12-05, 15:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur kommer det sig att du litar så starkt på Cs ord? Han sitter nu häktad på sannolika skäl skyldig för mord på B, vilket visar på att han förmodligen (om han visar sig vara skyldig) saknar spärrar som de flesta av oss andra har. Hon har uppgett för sina anhöriga att han misshandlade henne och utsatte henne för kontroll. Finns bilder på hennes misshandlade ansikte. Tror du på allvar att en fysiskt svagare person vågar kalla en fysiskt starkare person för kurva och ge denna näsblödning, om den fysiskt starkare saknar spärrar? Jag ser det som ytterst osannolikt att hon hade vågat något sådant. Jag ser det faktiskt som mer sannolikt att C försökte få den närmaste omgivningen att tycka illa om B, så att hon inte skulle kunna fly till exempelvis dig. Bli fast i hans våld. Du skriver ju själv att du inte känner B. Det såg väl C till att du inte skulle få göra. Samtidigt som han smutskastar henne ordentligt framför dig och sprider lögner om henne till dig. Då får han ett väldigt kontrollerande övertag om henne nämligen. har inte den tanken ens slagit dig?

Du vet väl inte om C har ljugit för Barby?

Du kan omöjligt ha någon vetskap om detta, din smutskastning av Barby och hans uppgifter som hittills är obekräftade verkar handla om kontroll över tråden?
Citera
2021-12-05, 15:32
Medlem
Citat:
En ung kvinna och mamma till 5 barn har blivit dödad av sin man bara för att hon ville bestämma över sitt eget liv, att slippa leva med en man som tycker att det är naturligt med våld i hemmet. Denna tråd handlar inte om att hitta motiv som rättfärdigar mannens handlingar och tro att det hjälper hans försvar. Alla får ha sina teorier såklart, men glöm då inte att tänka på Beatas sista stund i livet. Tankarna som far runt,dödsångest, aldrig mera få se sina nära och kära. Säger bara EMPATI=INLEVELSEFÖRMÅGA!!

Det jag fetat, kommer också att bli en del av den dom som kommer skrivas så småningom. Om man kan anta att förloppet varit långsamt och att då Beata upplevt lång, stark dödångest, så kommer det vara försvårande i den dom som CR så småningom kommer delges.
Citera
2021-12-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag fetat, kommer också att bli en del av den dom som kommer skrivas så småningom. Om man kan anta att förloppet varit långsamt och att då Beata upplevt lång, stark dödångest, så kommer det vara försvårande i den dom som CR så småningom kommer delges.
Även att gärningen var riktad mot närstående tas med som försvårande.
Citera
2021-12-05, 16:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En ung kvinna och mamma till 5 barn har blivit dödad av sin man bara för att hon ville bestämma över sitt eget liv, att slippa leva med en man som tycker att det är naturligt med våld i hemmet. Denna tråd handlar inte om att hitta motiv som rättfärdigar mannens handlingar och tro att det hjälper hans försvar. Alla får ha sina teorier såklart,

Men nu vet vi alldeles för lite om det aktuella fallet och parets destruktiva relation för att dra några säkra slutsatser kring vem som gjort vad?

Det finns väl inte heller några bevis för att C ansåg att det var naturligt med våld i hemmet? Var har du hittat den uppgiften? Eller är det en trådsanning?

Du har dessutom en väldigt enögd syn på destruktiva relationer. Ofta är det frågan om två motparter som provocerar och gemensamt lägger mer bränsle på elden. Du vill dock bara skuldbelägga C av någon anledning för allt dåligt som inträffade?

Du kommer dessutom kanske ihåg att det finns alternativa hypoteser kring kvinnans död? Det finns väl inget i nuläget som motsäger teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl?
Citera
2021-12-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du vet väl inte om C har ljugit för Barby?

Du kan omöjligt ha någon vetskap om detta, din smutskastning av Barby och hans uppgifter som hittills är obekräftade verkar handla om kontroll över tråden?

Det komiska i kråksången är att allting Barby sagt, har du tagit för sanning och upprepat det i hundratals inlägg. Barby är den enda skribenten med påstådd insyn som pratat illa om Beata. Och inte att glömma, stackars Piotr. Dessa två personer är dom enda som pratat illa om Beata och bådas berättelser tar du för 100% sanning medans allt annat ska ifrågasättas.

Rannsaka dig själv tack!
Citera
2021-12-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kommer dessutom kanske ihåg att det finns alternativa hypoteser kring kvinnans död? Det finns väl inget i nuläget som motsäger teorin om en tragisk olyckshändelse i samband med gräl?
Vad som motsäger att CR puttat lite på BR och hon snubblat på en kotte, är att åklagaren, när han fick höra vad CR sagt, ändrade rubriceringen till mord. Även tingsrätten fick höra vad som orsakat dödsfallet, och godkände rubriceringen mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in