2021-11-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Men var inte det felaktiga uppgifter då? Att mobilen endast stängdes av I Oxie. Men hittades avstängd i väskan I Ystad. Det känns iofs som vi diskuterar för kråkorna då vi inte har säkra uppgifter på allt. Men det kan man väl få göra. Jag hittar bara en grupp om Beata på Facebook. Någon som kan länka den andra?

Ja, dom var nog felaktiga. Att hon haft två mobiler är nog inte troligt då polisen uttryckt att hennes mobil hittades i Ystad. Jag tror iaf att åklagaren får kämpa med att bevisa griftefrid utan ett erkännande.
Citera
2021-11-25, 18:49
Medlem
ursalunds avatar
Tycker ni att det är konstigt att de hamnade i Oxie?
Hon spelade fotboll, troligtvis i Malmö. Helt naturligt att efter motion åker man hem. Det var ju fredag eftermiddag, de äldre pojkarna var hemma. Det var ju dags att laga mat, äta. Men de hamnar i Oxie.
Citera
2021-11-25, 18:51
Medlem
sybels avatar
Jag funderar över när, i tid, Bs tfn stängdes av/batteriet dog. Om hon blivit strandad/skadad hade hon väl hört av sig till någon? Förresten gjorde hon kanske det, meddelade sonen att hon blivit misshandlad och lämnad och skulle ta bussen hem, utan att säga hur illa det var. Därav att polisen blev på tå direkt.
Citera
2021-11-25, 18:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Eller hon tog ut mobilen för att ringa nånstans (kände sig hotat) och då han tog telefonen ifrån henne och stängde av.
Ja, vi kan säkert komma på en uppsjö anledningar.
Citera
2021-11-25, 19:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Tycker ni att det är konstigt att de hamnade i Oxie?
Hon spelade fotboll, troligtvis i Malmö. Helt naturligt att efter motion åker man hem. Det var ju fredag eftermiddag, de äldre pojkarna var hemma. Det var ju dags att laga mat, äta. Men de hamnar i Oxie.
Inte alls omöjligt att hon tränade i Oxie. Det är ganska vanligt att motionsspelare hänvisas till småklubbar utombys.
Citera
2021-11-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Inte alls omöjligt att hon tränade i Oxie. Det är ganska vanligt att motionsspelare hänvisas till småklubbar utombys.
På en golfbana? Eller har jag missat nåt?
Citera
2021-11-25, 19:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Ja, det stämmer. Det är mer än vanligt att manipulerande män tar kontakt med osäkra kvinnor.

Är det inte större chans att hon sökte en "plånbok" än att hon var osäker och blev upplockad av en manipulerande man?

C var nästan 20 år äldre och drog väl in en hel del cash?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Vet du hur mycket B arbetade? Hennes inkomst i förhållande till C?
Citera
2021-11-25, 19:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På en golfbana? Eller har jag missat nåt?
Ha ha! Nej! Någon i sökgrupp har skrivit att C kommit till träningen och varit på mindre gott humör. OM hon då tränat i Oxie kan hon känt sig tvungen att kliva in i bilen och de därefter kört till golfbanan för att prata.
Citera
2021-11-25, 19:11
Medlem
Citat:
Jag funderar över när, i tid, Bs tfn stängdes av/batteriet dog. Om hon blivit strandad/skadad hade hon väl hört av sig till någon? Förresten gjorde hon kanske det, meddelade sonen att hon blivit misshandlad och lämnad och skulle ta bussen hem, utan att säga hur illa det var. Därav att polisen blev på tå direkt.

Jag tror också att hon på något sätt larmat anhöriga eller vänner. Polisen plockade ju in honom utan att blinka. Förvånar mig inte om han själv hade ytliga skador vid gripandet.
Citera
2021-11-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ha ha! Nej! Någon i sökgrupp har skrivit att C kommit till träningen och varit på mindre gott humör. OM hon då tränat i Oxie kan hon känt sig tvungen att kliva in i bilen och de därefter kört till golfbanan för att prata.
Kära nån. Det går undan i den här tråden. Phu. Gud vad jag längtar till fupen.
Citera
2021-11-25, 19:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Det går undan i den här tråden. Phu. Gud vad jag längtar till fupen.
Det är vi garanterat många som gör. Man kan inte riktigt släppa det, så mycket som är svårt att få ihop. Tyvärr går vi nog vänta ganska länge även om polisen verkar ha ganska klart för sig hur det hela gått till.
Citera
2021-11-25, 19:39
Medlem
Citat:
Det är vi garanterat många som gör. Man kan inte riktigt släppa det, så mycket som är svårt att få ihop. Tyvärr går vi nog vänta ganska länge även om polisen verkar ha ganska klart för sig hur det hela gått till.

Att både gm och offer rört sig mest bland polacker, samt att polisen lyckats hålla tätt gör ju att spekulationerna är lite överallt.

Vi lär spekulera i allt från oplanerat strypsex till att han haft ihjäl även sin tidigare fru, ett par månader till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in