2021-12-02, 02:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Skulle nog tippa på att inga sådana bilder finns.

Dina gissningar är i nuläget tyvärr av noll värde.

Men man kan alltid spekulera i hur tråden kommer att reagera om det dyker upp bilder på C?

Föreslår att vi avvaktar FUP. Då får vi veta.
Citera
2021-12-02, 03:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Nä, det är inte alls "en liten del av en intressant debatt" DU påstår att det finns bilder på en misshandlad C fram med bilderna!

Nej jag påstår inte det!

Jag har bara läst alla inlägg precis som du och det finns en annan användare som hävdar detta!

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Att du sen inte vill debattera på ett ärligt sätt är inte till din fördel här.

Varför har du valt att inte tro på skribenten Barby?

Talar hans påståenden i tråden emot din personliga bild och tolkning av det här fallet?

En förklaring tack?
Citera
2021-12-02, 03:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Behöver inte höra eller veta något från andra då jag har mycket av den informationen redan. Jag vet hur deras förhållande var och hur den slutade. Jag vet vem som kommer med lögner här i tråden, så just den användaren du syftar på är för mig helt ointressant då jag vet att det är lögner.

Men hur vet du allt detta som du påstår?

Varför ska vi tro på dig och inte på Barby?

Kan inte du precisera vad Barby har ljugit om?
Citera
2021-12-02, 03:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men hur vet DU att hon blev mördad?

Ingen dom har fallit och vi vet just nu ingenting om vad som hände den 24 september när kvinnan försvann?

Varför kan inte det hela handla om en tragisk olycka som i det här fallet?

Enligt domstolen så fanns det inga bevis för att det skulle ha varit en olycka,
Citera
2021-12-02, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Behöver inte höra eller veta något från andra då jag har mycket av den informationen redan. Jag vet hur deras förhållande var och hur den slutade. Jag vet vem som kommer med lögner här i tråden, så just den användaren du syftar på är för mig helt ointressant då jag vet att det är lögner.

Får jag ställa din egen fråga?

"Hur kommer det sig att du inte vet vem denne nya "älskare" till B va?*" (c)
Citera
2021-12-02, 03:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Enligt domstolen så fanns det inga bevis för att det skulle ha varit en olycka,

Den häktade maken i Malmö har sagt att han (på något okänt sätt?) har orsakat B:s död och den enda tolkning som går att göra utifrån detta är väl nästan bara att det handlar om en olycka?

Man kan dessutom fråga sig varför du är en så pass envis motståndare till hypotesen att B kan ha avlidit av misstag under ett vildsint gräl och att det hela kanske handlar om en tragisk olyckshändelse istället för mord?

Vem eller vilka vinner på att du har din förutbestämda uppfattning packad och klar? Finns det inget utrymma för alternativa teorier i din värld?
Citera
2021-12-02, 03:26
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Skulle nog tippa på att inga sådana bilder finns.
Tyvärr levde Beata i ett våldsamt förhållande som hon inte kunde eller hann ta sig ur ifrån.

Citat:
Dina gissningar är i nuläget tyvärr av noll värde.

Men man kan alltid spekulera i hur tråden kommer att reagera om det dyker upp bilder på C?

Föreslår att vi avvaktar FUP. Då får vi veta.

Den du svarar 'gissar' enligt dig.
Du spekulerar själv i många inlägg! Vilken är skillnaden i det här sammanhanget?
Jag och troligtvis många andra (min spekulation) som följer tråden, önskar att du följde din egen uppmaning:
"Föreslår att vi avvaktar FUP. Då får vi veta."

PS. När du citerar andra användare tycker jag att du ska markera att det inte är hela inlägget! DS.
Senast redigerad av Drooid 2021-12-02 kl. 04:10.
Citera
2021-12-02, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Får jag ställa din egen fråga?

"Hur kommer det sig att du inte vet vem denne nya "älskare" till B va?*" (c)
Jag vet vem personen ifråga är! Men du tycks inte veta det, dina gissningar om mannen du tycker polisen ska leta efter är ju helt uppåt väggarna,, precis som allt annat du tror dig veta !!!
Citera
2021-12-02, 07:23
Medlem
Citat:
Jag vill säga att jag inte bryr mig om någon tror mig eller inte. Jag uppfyllde min medborgerliga plikt och berättade för polisen att det finns ett foto på Beatas man med blod i ansiktet. Polisen frågade mig var de kunde titta på bilden. Jag svarade att bilden är på telefonen. Polisen var mycket intresserad av denna information. Så tro mig eller ej. Det förändrar ingenting. Förresten, det finns också en video som jag pratade om där.

Skojar du med oss?

C:s telefon har polisen haft under flertalet veckor och den är säkert genomgången från "topp till tå"!
Citera
2021-12-02, 08:35
Medlem
Citat:
Bra försök att få mer information). Jag berättade för polisen varför han började dela personlig information med mig. Jag anser det inte nödvändigt att berätta om allt som jag vet på forumet.. Hur vet jag vem som pratar med mig. Kanske är det polisen, eller kanske Beatas mördare.

Beatas mördare sitter häktad.

Citat:
Barby|77792482]Det stämmer! Han visade mig en bild och sade att det är Beata som slagit honom. På bilden hade han blod på sitt ansikte. Jag berättade om bilden för polisen. Polisen förhörde mig igår.

Varför va inte polisen intresserad av bilden vid
det här förhöret?

Citat:
Jag vet inte om detta är viktigt eller inte. När polisen ställde frågor till mig tyckte jag att frågan var konstig och oviktig. Men nu funderade jag lite på den här "dumma" frågan och insåg att den ställdes av en anledning. Så jag ska prata med en advokat först. Om han tycker att det är viktigt, då ringer jag polisen.

Skojar du prata med en advokat först???

Citat:
Jag vill säga att jag inte bryr mig om någon tror mig eller inte. Jag uppfyllde min medborgerliga plikt och berättade för polisen att det finns ett foto på Beatas man med blod i ansiktet. Polisen frågade mig var de kunde titta på bilden. Jag svarade att bilden är på telefonen. Polisen var mycket intresserad av denna information. Så tro mig eller ej. Det förändrar ingenting. Förresten, det finns också en video som jag pratade om där.

Varför va inte polisen intresserad av bilden vid det första förhöret du säger dig varit på?
Har du glömt att polisen har hans mobil så då
borde dem hitta både bilder och video även om han raderat i telefonen.
Senast redigerad av Doiten 2021-12-02 kl. 08:58.
Citera
2021-12-02, 10:52
Medlem
Citat:
Hans sorgliga berättelse är dock viktig för att skapa en helhetsbild av B och vilka personlighetsdrag hon hade? Om hon kunde blåsa honom och ungarna (enligt hans ord i artikeln) vad finns det då som säger att hon inte försökte blåsa C? Man kan nästan tro att du vill sopa in detta under mattan?

Du som ställt ett par hundra frågor till andra och vill bli matad med länkar, kanske har lust att bidra med lite info. Kan du inte luska lite om Cezarys förflutna? Lite samarbete tack.

Varför lämnade han sonen i Polen och flydde till Sverige? Varför dumpade han sonen till sin mamma istället för barnets mamma? Hade han ihjäl även henne tro?
Citera
2021-12-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Tror du att hon skulle kunna hittats vid liv om polisen agerat annorlunda?

Nej men tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in