2021-11-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Är precis vad jag tror också. Polisen kan ju inte förneka att de inte fått det så. Lika bra att tuta o köra för politikern
Vore intressant att kika i hans mobiltrafik om han verkligen ringde till polisen så som han hävdar.
Citera
2021-11-24, 12:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eller så tipsades inte polisen, utan det är en efterkonstruktion av en uppmärksamhetstörstande lokalpolitiker? Lätt att säga när ingen minns något sådant tips.
Spontant:
NEJ! Så rutten kan man inte vara!

Efter lite betänketid:
JO! Livet har lärt att det finns många underliga djur i Vår Herres hage. Suck!
Citera
2021-11-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaduvente
Är precis vad jag tror också. Polisen kan ju inte förneka att de inte fått det så. Lika bra att tuta o köra för politikern

Jag tror att dom kan förneka det då dom bör ha loggfiler på alla inkomna tips. Om jag förstått saken rätt var det själva tipset som inte gick vidare till utredarna. Kanske bedömdes tipset inte vara trovärdigt då Mats högt och tydligt talade om att han är politiker. Han kanske var lika dramatiskt som i samtalet som med hans fru "Då small det till direkt, jag skrek till min fru ”Det var henne jag såg i förrgår!” berättar Mats.

Oavsett så hade det nog inte haft någon större betydelse för fallet. Men visst bör man undersöka varför tipset inte gick vidare till utredarna om det nu har ringts in.
Citera
2021-11-24, 13:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Jag håller givetvis med om att det är för jävligt, men så länge tjejer romantiserar "bad boys" kommer det aldrig få ett slut.
Vissa tjejer verkar tro att killar som är våldsamma,
och konfliktsökande, har tagit på sig den rollen som en tröja, och att dessa kan ta av sig denna när det ska stadgas och etableras ett seriöst förhållande. Andras varningsrop avfärdas givetvis.
Sen blir det som det blir.
Och nej, det är sällan tjejens fel (för att inte säga aldrig) att killen är våldsam, men det vore kanske på sin plats att informera unga tjejer om att en sk. bad boy är just en BAD boy. Inget exotiskt. Inget bra. En idiot helt enkelt...

Sorry för off topic.

Må vara OT, men bra skrivet. Och sant. Det börjar redan i tonåren.
Citera
2021-11-24, 13:49
Medlem
Varför går man ut i media och säger att "jag har minsann tipsat polisen i tidigt skede"? Varför ringde han inte upp polisen IGEN om han nu var så säker att det var BR han såg? Nej, han satt hemma och rullade tummarna i två månader. När hon hittas så går han ut i media. Det luktar skunk.
Senast redigerad av Picasso2 2021-11-24 kl. 13:56.
Citera
2021-11-24, 13:58
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Får samma känsla. Varför skulle han börja jaga henne med bilen? Vad skulle ha ändrats om polisen tog på allvar att hon cyklade nära fyndplatsen tidigare på dagen? Har han över huvud taget lämnat tipset? Han får ett ypperligt tillfälle att klaga på hur polisen arbetar (fel) och fördelar sina resurser, samtidigt som han får tid i rampljuset som "nästan hjälte", "om jag bara hade stoppat henne" (så hade cykeltjejen förmodligen tyckt han var sjukt obehaglig som stoppade henne på en ödslig väg). Hehe där dök det upp en konspirationsteori om någon... Var det HAN!? Ja jag spekulerar hej vilt... Vet några som kommer nappa på den...

Lek med tanken att vittnet talar sanning. Vad har vi då för händelseförlopp?
BRs ex-man har tagit en runda med henne utanför Oxie, de har blivit ovänner och hon flydde samt kom över en cykel och en (hjälm!?). Sedan började hon cykla i riktning rakt ut på Österlen.
Visserligen är det inte så våldsamt långt till Yddingesjön utanför Svedala, men varför beger man sig iväg det hållet? Finns liksom inget där.
Hennes ex-man har sedan ljugit för barnen och börjat köra efter BR för att leta upp henne. På något vänster hittade han henne vid Yddingesjön och nackade henne där.

//Låter totalt ologiskt, flummigt och förvirrat. Precis som du är jag mer inne på att vittnet snackat skit och polisen avfärdat det hela. Vittnet kan ha sett en annan kvinna på cykel och fått för sig att det var BR.
Citera
2021-11-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
BRs ex-man har tagit en runda med henne utanför Oxie, de har blivit ovänner och hon flydde samt kom över en cykel och en (hjälm!?). Sedan började hon cykla i riktning rakt ut på Österlen.
Visserligen är det inte så våldsamt långt till Yddingesjön utanför Svedala, men varför beger man sig iväg det hållet? Finns liksom inget där.
Hennes ex-man har sedan ljugit för barnen och börjat köra efter BR för att leta upp henne. På något vänster hittade han henne vid Yddingesjön och nackade henne där.

//Låter totalt ologiskt, flummigt och förvirrat. Precis som du är jag mer inne på att vittnet snackat skit och polisen avfärdat det hela. Vittnet kan ha sett en annan kvinna på cykel och fått för sig att det var BR.
OM han lämnat tips, så håller jag med dig. Vittnet har sett nån annan.
Citera
2021-11-24, 14:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes

Han påstår ju att han sett henne vid kl.13 - 14!
Och vid Oxie var de på kvällen.
Citera
2021-11-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han påstår ju att han sett henne vid kl.13 - 14!
Och vid Oxie var de på kvällen.
Ägde hon ens en cykel? Nån som vet?
Citera
2021-11-24, 14:23
Medlem
Citat:
Varför går man ut i media och säger att "jag har minsann tipsat polisen i tidigt skede"? Varför ringde han inte upp polisen IGEN om han nu var så säker att det var BR han såg? Nej, han satt hemma och rullade tummarna i två månader. När hon hittas så går han ut i media. Det luktar skunk.

Haha ja. Snarare han som är den felande länken i det dramat isåfall. Om han nu var så tvärsäker så förväntar man sig att han själv åkte dit och letade också när han insåg att inte polisen gjorde det.
Citera
2021-11-24, 14:23
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ägde hon ens en cykel? Nån som vet?

Hennes bästa vän skrev: hon cyklade inte den dagen. Det var hon helt säker på.
Citera
2021-11-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Hennes bästa vän skrev: hon cyklade inte den dagen. Det var hon helt säker på.
Tack. Då har hon en cykel tolkar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in