Citat:

Ursprungligen postat av 
SmurfStorm

Får samma känsla. Varför skulle han börja jaga henne med bilen? Vad skulle ha ändrats om polisen tog på allvar att hon cyklade nära fyndplatsen tidigare på dagen? Har han över huvud taget lämnat tipset? Han får ett ypperligt tillfälle att klaga på hur polisen arbetar (fel) och fördelar sina resurser, samtidigt som han får tid i rampljuset som "nästan hjälte", "om jag bara hade stoppat henne" (så hade cykeltjejen förmodligen tyckt han var sjukt obehaglig som stoppade henne på en ödslig väg). Hehe där dök det upp en konspirationsteori om någon... Var det HAN!? Ja jag spekulerar hej vilt... Vet några som kommer nappa på den...

Lek med tanken att vittnet talar sanning. Vad har vi då för händelseförlopp?
BRs ex-man har tagit en runda med henne utanför Oxie, de har blivit ovänner och hon flydde samt kom över en cykel och en (hjälm!?). Sedan började hon cykla i riktning rakt ut på Österlen.
Visserligen är det inte så våldsamt långt till Yddingesjön utanför Svedala, men varför beger man sig iväg det hållet? Finns liksom inget där.
Hennes ex-man har sedan ljugit för barnen och börjat köra efter BR för att leta upp henne. På något vänster hittade han henne vid Yddingesjön och nackade henne där.
//Låter totalt ologiskt, flummigt och förvirrat. Precis som du är jag mer inne på att vittnet snackat skit och polisen avfärdat det hela. Vittnet kan ha sett en annan kvinna på cykel och fått för sig att det var BR.