2021-11-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men jag anser att du borde tänka till lite INNAN du tar saker för givna.

Det går inte att utesluta att paret grälade och gemensamt bråkade med varandra men att maken sen flippade ur pga hennes hot om enskild vårdnad och liknande.

Du verkar tro att brott bara äger rum utan anledning?

Vi ska nog också ta tidningarnas uppgifter om det aktuella fallet i nuläget med skopa salt. Det är ofta de postar osanna uppgifter eftersom de inte vet vad som egentligen har hänt eller så utelämnar de information.
På riktigt menar du att han hade rätt att döda henne för att hon begärde enskild vårdnad ??? Eller att dom grälade o hon var Jobbig ??? ( Första inlägget av mig kunde inte låta bli ) Vila i Frid Beata
Citera
2021-11-20, 18:48
Medlem
Lär bli intressant och veta hur han mördade henne. För att ens kunna bli fälld för mord bör han ha uppfyllt rekvisitet, uppsåt 🙂Jag vet inte varför min magkänsla säger att försvararsidan kommer vidhålla att döden inträffade i samband med att GM varit oaktsam, samt yrka på vållande till annans död. Det förklarar ju också saken till varför han pekat ut platsen hon finns.
Citera
2021-11-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Kan man ha vårdnad när man är i fängelse? Man kan ju inte ta hand om barnen. Att de behåller umgänge det kan jag förstå.

Kvinnor har kunnat ha med sig barn upp till 2 år. Jag vet inte om barnen ska vara födda i fängelset.
Citera
2021-11-20, 18:55
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är patetisk. När alla dina hårdlanserade teorier kommer på skam så försöker di låtsas som ingenting.

Du har ingen skam i kroppen. Du beter dig som ett misogynt as och har gjort i många andra trådar. Ingen känsla alls för objektivitet
I dina svar är det alltid kvinnan som misstänkliggörs eller skuldbeläggs. Senast i fallet där pappan kastade ut sina barn från balkongen.

Men Flashback är fantastisk. med sin forever and ever posthistorik.

Läste också när han i fallet i Hässelby kom ut med suggestion att det var mamma som provocerade pappan. VIDRIGT!
Citera
2021-11-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Hur ligger fyndplatsen till i förhållande till golfbanan, där man i tidigt skede letade efter Beata?

Inte nära men det är väldigt nära från Bokskogens golfbana.
Citera
2021-11-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Lär bli intressant och veta hur han mördade henne. För att ens kunna bli fälld för mord bör han ha uppfyllt rekvisitet, uppsåt 🙂Jag vet inte varför min magkänsla säger att försvararsidan kommer vidhålla att döden inträffade i samband med att GM varit oaktsam, samt yrka på vållande till annans död. Det förklarar ju också saken till varför han pekat ut platsen hon finns.
Jag tror han ströp henne med den axelrem som är försvunnen. Men det lär man se vid oduukttionen. Brutet tungben säger allt.
Citera
2021-11-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men jag anser att du borde tänka till lite INNAN du tar saker för givna.

Det går inte att utesluta att paret grälade och gemensamt bråkade med varandra men att maken sen flippade ur pga hennes hot om enskild vårdnad och liknande.

Du verkar tro att brott bara äger rum utan anledning?

Vi ska nog också ta tidningarnas uppgifter om det aktuella fallet i nuläget med skopa salt. Det är ofta de postar osanna uppgifter eftersom de inte vet vad som egentligen har hänt eller så utelämnar de information.

Sydsvenskans Joakim Palmquist är absolut trovärdig och hans namn fanns med under Sydsvenskans artikel.
Citera
2021-11-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det vet vi inte. Troligen ramlade hon av en häst och dog. Och maken stack. Därför visste han var hon låg.

Det kan ju vara så att han erkänner så lite som möjligt vilket är det absolut vanligaste. Vem sätter sig i fängelse längre än nödvändigt? Först så hävdar de olycka och att de fick panik och gömde liket. Sen erkänner de självförsvar vid ett gräl. Sist erkänner de dråp dvs att det inte var planerat och att de inte haft avsikt att döda. Erkänna mord sker sällan men kan ha hänt i detta fall. Men innan vi vet det så behöver man inte pannklappa sig blodig om någon frågar om han har erkänt.
Citera
2021-11-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Kan man ha vårdnad när man är i fängelse? Man kan ju inte ta hand om barnen. Att de behåller umgänge det kan jag förstå.
Ja. Vårdnaden handlar mest om det juridiska. Pass. Skola. Etc. Men hur det ser ut vid mord på mamman är jag osäker på. Kan tänka att barn sätts under förmyndare som tingsrätten godkänner.
Citera
2021-11-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han ströp henne med den axelrem som är försvunnen. Men det lär man se vid oduukttionen. Brutet tungben säger allt.

Oaktsam strypning när kvinna säger nåt dumt! Säger gräsklipparman
Citera
2021-11-20, 19:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Oaktsamhet kan vara svårt att hävda om hon blir avsläppt i Oxie och hittas i Svedala. Det skulle ju vara om hon blev avsläppt vid ridskolan och inte i Oxie som vi trott för att det var sista mobilsignalen.
Citera
2021-11-20, 19:03
Medlem
Citat:

Man behöver komma ihåg att det här handlar om en lättkränk explosiv man som är extremt stark fysiskt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in