2021-11-20, 18:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ratsit har kvar uppgifterna i tre månader. Så vitt jag förstår är det lite olika källor de hämtar uppgifterna ifrån.
Men... dödförklaring? Tidpunkt menar du? Att hon är död behövs ingen läkare att avgöra. NÄR hon dog lär nog gå att gissa ganska exakt på dagen. När det gällde min egen vän, så anmäldes han död till skatteverket 14 dgr efter dödsfallet. När det gällde Stefan Davidsson så anmäldes det samma dag han begick självmord. Lite olika det där. I båda sistnämnda fallen så togs uppgifterna bort efter tre månader från det datumet.
Dödförklaring är det väl alltid läkare som gör, vid brott rättsmedicinare annars behandlande/ annan?
Citera
2021-11-20, 18:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Ja du gräsklipparen…. Din fantasifulla gissningar vecka ut och vecka in stämde visst inte. Mannen verkar dessutom ha erkänt, i a f pekat ut platsen.

Gräsklipparmannen är ett väl/ökänt troll och hans inlägg i krimtrådar präglas alltid av kvinnoförakt. Bars att kolla dennes patetiska posthistorik.
Citera
2021-11-20, 18:24
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Förut kunde en pappa få behålla vårdnad om barnen även om han mördat deras mamma. Jag hoppas att det inte fortfarande är så.

Kan man ha vårdnad när man är i fängelse? Man kan ju inte ta hand om barnen. Att de behåller umgänge det kan jag förstå.
Citera
2021-11-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Dödförklaring är det väl alltid läkare som gör, vid brott rättsmedicinare annars behandlande/ annan?
Jag kan inte svara på det. Men jag kan tro att kvarlevorna förts direkt till rättsmedicin i Lund och där kommer en obducent ta emot.
Citera
2021-11-20, 18:26
Medlem
Hur ligger fyndplatsen till i förhållande till golfbanan, där man i tidigt skede letade efter Beata?
Citera
2021-11-20, 18:28
Medlem
sybels avatar
Citat:
2 § En människas död skall fastställas med hjälp av indirekta eller direkta kriterier. Fastställandet skall göras av legitimerade läkare eller de som har ett särskilt förordnande att utöva läkaryrket enligt 3 kap. 4 § lagen (1998:531) om yrkesverksamhet på hälso- och sjukvårdens område.1 juli 2016
Citera
2021-11-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fast om sydsvenskan skriver att C själv pekat ut platsen vore det ju konstigt om det inte var ett mord.

Greppar man efter halmstrån kan man få det till dråp. Alternativt att själva mordet utfördes av en annan med Cezarys vetskap vart kroppen skulle dumpas.

Mycket tragiskt slut på detta. RIP Beata!
Citera
2021-11-20, 18:29
Medlem
Citat:

Ja.
Citera
2021-11-20, 18:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Hur skulle han veta platsen om han var oskyldig menar du, han har ju dessutom suttit häktad hela tiden med restriktioner ? Näe du, nu har du målat in sig i ett hörn och det bästa du kan göra är helt enkelt bara att medge att du hade fel ang. Mannen. Han är helt enkelt ett aggressivt as med noll impulskontroll. För din egen skull bör du undvika fler nedlåtande fantasifulla kommentarer om henne då det bara avslöjar att du inte tänker innan du skriver.

Tack men jag anser att du borde tänka till lite INNAN du tar saker för givna.

Det går inte att utesluta att paret grälade och gemensamt bråkade med varandra men att maken sen flippade ur pga hennes hot om enskild vårdnad och liknande.

Du verkar tro att brott bara äger rum utan anledning?

Vi ska nog också ta tidningarnas uppgifter om det aktuella fallet i nuläget med skopa salt. Det är ofta de postar osanna uppgifter eftersom de inte vet vad som egentligen har hänt eller så utelämnar de information.
Citera
2021-11-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Hur ligger fyndplatsen till i förhållande till golfbanan, där man i tidigt skede letade efter Beata?
Kanske 15min med bil. På väg mot ystad vilket kan vara intressant.

Vägbeskrivning från sökområdet i oxie till preem i ystad där väskan ska ha hittats, men omväg förbi BOs fyndplats.

https://www.google.se/maps/dir/''/55.5369216,13.2665402/''/@55.5284102,13.2576109,6441m/data=!3m1!1e3!4m15!4m14!1m5!1m1!1s0x4653a03b5fe7b2 dd:0x3d47ca131606fe43!2m2!1d13.0704877!2d55.533195 2!1m0!1m5!1m1!1s0x46547d51ed97a7af:0x8b42512a5e7be f08!2m2!1d13.8401874!2d55.4286875!3e0
Senast redigerad av Airoi 2021-11-20 kl. 18:40.
Citera
2021-11-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skribenten Taggad verkar spekulera i varför maken blivit så förbannad så att han möjligen tog henne av daga? Varför ens bli arg över detta?

Jag har gått igenom rätt många fall de senaste åren, det är förhållandevis vanligt att brottsoffren själva är våldsamma och utåtagerande när det gäller brott i nära relationer.

Ofta sker brotten i anslutning till gemensamma gräl och bråk där det hela gått överstyr. Varför skulle inte det kunna vara så i det aktuella fallet med den försvunna kvinnan som nu verkar vara hittad?

Expressen skriver om det aktuella fallet och där framgår det att man ska genomföra en rättsmedicinsk undersökning för att fastställa identitet och för att ta reda på HUR personen avlidit.

Det måste alltså i nuläget kanske inte enbart handla om mord som möjlig dödsorsak?

https://www.expressen.se/kvallsposte...nfor-svedala-/

Du påstod att Beata levde gömd i Polen och att hon satt ditt exmaken. Så sjukt vidrig du är ditt lilla äckel.
Alla visste och förstod, polis åklagare domstol. Du ville blanda korten å lägga skulden på kvinnosläktet. Man undra ju vilka våldtäkter å kvinnomord du är skyldig till..
Citera
2021-11-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men jag anser att du borde tänka till lite INNAN du tar saker för givna.

Det går inte att utesluta att paret grälade och gemensamt bråkade med varandra men att maken sen flippade ur pga hennes hot om enskild vårdnad och liknande.

Du verkar tro att brott bara äger rum utan anledning?

Vi ska nog också ta tidningarnas uppgifter om det aktuella fallet i nuläget med skopa salt. Det är ofta de postar osanna uppgifter eftersom de inte vet vad som egentligen har hänt eller så utelämnar de information.

Kvinnor ska inte få nämna enskild vårdnad. Om dom mördas när dom gör det ska mannen alltid frias. Bra och fint shariatänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in