2021-11-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
På riktigt?
Nu får du väll ge dig!
Du har tjötat och tjötat om de där exet till B!
Picasso har tillfört mycket bra flyt!
Piotr är Off Topic här och just nu!

Vi vill veta:
Hur, När och Varför Be@ta är död.

Tycker du skall läsa genom tråden i stället för att fråga. Läs en del sidor i taget.
Citera
2021-11-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Under onsdagen ändrades brottsrubriceringen till mord. Beatas make har begärts omhäktad misstänkt för mord.

Han erkänner att han orsakat Beatas död, men bestrider ansvar för mord, uppger hans försvarare Carl Hofvendahl.

Han har medverkat till att hon dog på ett sätt som jag inte kan gå in på, säger han.

https://www.expressen.se/kvallsposte...yndet-drojer-/

Den misstänkte har utvecklat vad det är som har hänt, men jag kommer inte gå in på några detaljer.

Men vi har en ganska klar bild för oss hur det hela har gått till, säger åklagaren Kristina Amilon.

https://svt.se/nyheter/lokalt/skane/...pen-i-bokeberg
Snacka om cliffhanger. Fantasin går på högvarv nu. Inget man vill skriva ner och lämna som avtryck här. Och frågan är om han klarar att hänga fast vid sin historia och om det är sant det han sagt till utredarna. Spänningen ör oliiidliig.
Citera
2021-11-25, 00:35
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nej jag vet inget särskilt. Rafal, el Cezary som han verkar kallas för numer, är inte precis pojkvänsmaterial. För det krävs att man kan klara bygga upp en relation och upprätthålla den. Att kunna gå ut från sitt ego. Inte bara att vara i makt, kontroll och dominans.

Cezary Rafal . I Polen är första förnamn tilltalsnamn. Man använder mycket smeknamn så av närmaste , vänner kallas han Czarek
Jag såg att på fejjan har han skrivit även Rafal. Han kanske använd sitt andra namn i en del kretsar. Utläningar? Lättare att uttala?
Citera
2021-11-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Cezary Rafal . I Polen är första förnamn tilltalsnamn. Man använder mycket smeknamn så av närmaste , vänner kallas han Czarek
Jag såg att på fejjan har han skrivit även Rafal. Han kanske använd sitt andra namn i en del kretsar. Utläningar? Lättare att uttala?

Ja det var balter som var hans kompisar/arbetskompisar/dryckesvänner. Så kanske eventuellt med ngn svensk servicepersonal,
Citera
2021-11-25, 02:15
Medlem
Usch vad hemskt, den här förövaren måste va i en byggnad ett par år.
Citera
2021-11-25, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta

Vi vill veta:
Hur, När och Varför Be@ta är död.

Tack för ditt engagemang eller vad man ska kalla det men som jag förgäves har påpekat flera gånger så är det där som Piotrs vittnesmål om sitt ex tidigare agerande kommer in i bilden, som jag skrev tidigare igår så formas människor av sina tidigare handlingar men för att kunna lämna sina småbarn ensamma så fodras nog det också en väldigt speciell personlighet som kanske inte förändras med tiden?

Om du vill veta vad som hände och varför så måste du fråga dig varför detta hände just henne och inte någon annan?

Kan hon ha haft en utåtagerande personlighet som förhöjde risken för att något sådant här kunde inträffa?

Alla vi som befinner oss i tråden är nyfikna av oss, annars skulle vi inte vara här men vi måste nog gå på djupet och analysera vad som kan ha gått snett i kommunikationen mellan B och hennes nu häktade make.

Återkom gärna med dina reflektioner på mitt inlägg.
Citera
2021-11-25, 07:41
Medlem
Citat:
Barnen är i familjehemmet.

Och andra anhöriga...hmmm...man kan tänka sig. Till sista stunden hoppades de att det är inte Beata man hittat. Det var kaos i deras liv sista två månader.

Herregud... Hjärtat knyter sig i mig, när jag läser det du skriver. Lider med dem så!
Citera
2021-11-25, 10:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang eller vad man ska kalla det men som jag förgäves har påpekat flera gånger så är det där som Piotrs vittnesmål om sitt ex tidigare agerande kommer in i bilden, som jag skrev tidigare igår så formas människor av sina tidigare handlingar men för att kunna lämna sina småbarn ensamma så fodras nog det också en väldigt speciell personlighet som kanske inte förändras med tiden?
Du har så rätt! C lämnade sina två barn till sin mor och drog till Sverige. Varför lämnade han dem inte till frun?
Citat:
Om du vill veta vad som hände och varför så måste du fråga dig varför detta hände just henne och inte någon annan?
Kan det ha varit så illa att C även tog sin förra fru av daga och därefter flydde till Sverige, eftersom han lämnade de två stackars barnen till sin mor?
Citat:
Kan hon ha haft en utåtagerande personlighet som förhöjde risken för att något sådant här kunde inträffa?
Eftersom det är C som är mgm bör den frågan ställas om honom. Om han kunnat hantera sig själv hade han även kunnat hantera den uppkomna situationen.
Citat:
Alla vi som befinner oss i tråden är nyfikna av oss, annars skulle vi inte vara här men vi måste nog gå på djupet och analysera vad som kan ha gått snett i kommunikationen mellan B och hennes nu häktade make.
Absolut! Jag håller fullständigt med dig.
Citat:
Återkom gärna med dina reflektioner på mitt inlägg.
Jag bemöter ditt inlägg eftersom det nu lär bli stiltje i tråden några månader framöver och reflektionerna inte kommer att sabotera relevanta fakta.
Citera
2021-11-25, 10:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erume
Vågar man gissa på misshandel och dumpning när hon var i livet och hon dog på platsen, dvs "han mödade henne inte".

Varför då köra ända ner till Ystad och dumpa hennes väska? Som ”straff” så att när hon kvicknat till måste ta sig ända dit ned?

Nä snarare likt så mångas andra dömda mördare de vägrar erkänna mord, initialt, men tillstår mer och mer efterhand som de konfronteras med bevisning.

Jag tror att det är ganska okomplicerat: han har strypt henne med axelremmen till väskan, som senare hittades i Ystadtrakten

Han har kört från Oxie (vid dammen/golfbanan) där han troligen misshandlat/strypt henne. Han har sen kört de ca 11 km från Oxie till Bökeberg där han gjort sig av med kroppen.

Sedan har han tyckt han var smart, avledningsmanöver, och kört vidare med hennes väska (som även innehöll hennes mobil) de 4 milen till Ystad. Raka vägen ut på E65.

Denna Cezary verkar ju inte vara den vassaste polacken i lådan. Det samma kan sägas om exet Piotr, som ser ut att ha missbruksproblem.
Citera
2021-11-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad har jag ljugit om? Det finns tidigare inlägg i tråden som pekar på att båda parter kanske inte behandlade varandra så bra? Riktiga din kritik mot de som postat dessa inlägg.

Men det vet väl inte du? Man kan nästan tro att du vill förhindra en fri debatt?
En debatt ja, inte ett monotont malande.

Det handlar inte om att hitta någon förmildrande omständighet utan att finna en förklaring till varför dramat slutade på detta olyckliga sätt.
Förklaring har vi ju redan….han blev förbannad och mördade henne, inte tvärtom. Jag är i a f inte intresserad av varför han blev dum i huvudet.
Citera
2021-11-25, 10:46
Medlem
Citat:
Barnen är i familjehemmet.

Och andra anhöriga...hmmm...man kan tänka sig. Till sista stunden hoppades de att det är inte Beata man hittat. Det var kaos i deras liv sista två månader.
Varför barnen ä'r fortfarande hos familjehem?!
De har jo mormor och andra släktnignar.
Citera
2021-11-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Någon berättade tidigare att ryttare känt unken lukt och hästarna blivit oroliga.

Att ryttare känt lukt tror jag på men inte att hästarna blivit oroliga. Hästägare vill gärna överskatta sin hästs förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in