2021-10-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror inte att hon är bortförd utan har försvunnit helt frivilligt. Om hon har en ny man så ligger hon antagligen och trycker hos honom tills det värsta lagt sig.

Hm ok, du har krystat fram en rätt märklig teori men den förutsätter att "pappan" är av polsk börd.

Jag ger bara 0,1 % chans till den hypotesen.

Vad tänker du om de blodiga kläderna/tyget som hittats?
Citera
2021-10-17, 10:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Tack för att du leker doktor men jag tror fortfarande på att hon använde P-piller för att stoppa ägglossningen och eftersom hon knappast hade sex med sin make pga alla gräl och bråk dom hade så återstår alltså hypotesen att hon hade en ny älskare/pojkvän som väntade i kulisserna.

Å andra sidan, vad finns det egentligen som pekar på att hon inte kan ha åkt till Polen för en nystart i hemlighet?

Hon räknade kanske inte med den stora uppmärksamhet hennes försvinnande skulle få?

Jösses Amalia, nu har du nämt ordet P-piller så många gånger att jag inte ens kan räkna, kanske dags för dig att ta ett chill pill och försöka släppa din rätt långsökta teori! De flesta här vet väl att du vill få det till att Beata gjort något som orsakat denna förmodade tragedi.

En nystart? Utan sina barn? Nej du den gubben går jag inte på plus att då skulle nog Beatas Mor inte vara så uppriven och orolig som hon är!
Senast redigerad av Mouchino 2021-10-17 kl. 10:17.
Citera
2021-10-17, 10:22
Medlem
Mouchinos avatar
Den siste som såg Beata var ju för fasen hennes Man och det är också mycket troligt att han har gjort henne något och sitter nu och håller käften den fega människan. Polisen skulle aldrig hålla honom så här länge annars. Inte en chans! Han vet vart hon är,helt säkert och antagligen har de hittat bevis som stärker misstankarna mot honom och man har också vetskap om hans tidigare våldstendenser mot Beata.
Citera
2021-10-17, 10:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Av den lilla information vi har, så sägs det att kvinnan har upplevt sig vara kontrollerad och misshandlad av mannen i flera år innan ansökan om skilsmässa. Så återigen: om den lilla information vi har i ärendet stämmer, så ter det sig som att mannen faktiskt har misshandlat kvinnan och att kvinnan är ett offer för våld i nära relation. Att då som offer ansöka om skilsmässa kan vara mycket farligt, eftersom förövaren förlorar makt och kontroll över sitt offer och kan komma att vilja ta tillbaka denna makt och kontroll med alla möjliga medel. Tex. genom att mörda offret för relationsvåldet. Därtill var mannen den sista som såg kvinnan. Om denna lilla information vi har om detta par stämmer och utifrån hur det statistiskt ser ut vad gäller mord vid våld i nära relationer, så misstänker jag att han har dödat kvinnan. Tyvärr.

Men jag har svårt att tro att han skulle ha mördat henne planlagt, med hennes son i närheten, väntades i bilen. Det hade varit lite väl magstarkt och krävs en riktigt extremt empatilös och manipulativ person för att kunna göra så. Så kanske var hans plan att försöka prata med henne, försöka bedja om ett nytt försök. Med löften om bot och bättring. Men att hon ändå stod på sig om att det nu får vara slut, efter att i flera år upplevt sig vara misshandlad och kontrollerad av honom. Så det slår slint för mannen, när han inser att hans makt och kontroll över kvinnan är till ända. Och gör något överilat.

Jag hoppas att jag har fel och att hon kommer tillrätta vid liv.

Jag tror att din teori stämmer tyvärr och att han inte kunde tåla att hon stod på sig! Ja det får vi verkligen hoppas men.. aa vi får se!
Citera
2021-10-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jösses Amalia, nu har du nämt ordet P-piller så många gånger att jag inte ens kan räkna, kanske dags för dig att ta ett chill pill och försöka släppa din rätt långsökta teori! De flesta här vet väl att du vill få det till att Beata gjort något som orsakat denna förmodade tragedi.

En nystart? Utan sina barn? Nej du den gubben går jag inte på plus att då skulle nog Beatas Mor inte vara så uppriven och orolig som hon är!
Tummen upp för chill pill 👍🏻
Citera
2021-10-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Den siste som såg Beata var ju för fasen hennes Man och det är också mycket troligt att han har gjort henne något och sitter nu och håller käften den fega människan. Polisen skulle aldrig hålla honom så här länge annars. Inte en chans! Han vet vart hon är,helt säkert och antagligen har de hittat bevis som stärker misstankarna mot honom och man har också vetskap om hans tidigare våldstendenser mot Beata.
Precis så
Citera
2021-10-17, 10:51
Medlem
Citat:
Tack för att du leker doktor men jag tror fortfarande på att hon använde P-piller för att stoppa ägglossningen och eftersom hon knappast hade sex med sin make pga alla gräl och bråk dom hade så återstår alltså hypotesen att hon hade en ny älskare/pojkvän som väntade i kulisserna.

Å andra sidan, vad finns det egentligen som pekar på att hon inte kan ha åkt till Polen för en nystart i hemlighet?

Hon räknade kanske inte med den stora uppmärksamhet hennes försvinnande skulle få?
Tack för din medverkan i tråden. Du lyfter p-piller som om det vore en sensationell upptäkt. Min gissning är att du hade slagit på stora trumman även om det hade varit Alvedon. Ta nu dina märkliga konspirationsteorier och foliehatt och gör något annat.
Citera
2021-10-17, 11:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
...
Din slutsats bevisar okunskap. Läs på, gör om och gör rätt!
En hypotes är en slutsats dragen utifrån givna fakta. Saknas sådana blir det bara fritt flygande fantasier.
Citera
2021-10-17, 13:38
Medlem
je_linds avatar
Min teori är som många andra här i tråden, att han antingen slagit ihjäl henne där dom gick av bilen eller att han lämnat henne där och sagt till henne att vänta där, och kört o lämnat av barnet sedan kört dit igen o hämtat upp henne, hennes väska har varit kvar i bilen, därför har hon inte kunnat ta sig därifrån eller kontakta någon under tiden. Han har kanske hotat henne o sagt att hon ska vänta där och gör hon inte det så kommer barnet råka illa ut eller nåt. Sen har han hämtat upp henne och kört någon annanstans o slagit ihjäl henne och dumpat kroppen någonstans nära Ystad.
Han har därefter dumpat väskan så det skulle se ut som hon har dragit med färjan.
Är han psykopat så lär hans psyke hålla till att tiga hur länge som helst
Citera
2021-10-17, 14:46
Medlem
Så tråkigt att många väljer att försöka hitta fel på offret.
Eftersom jag kan polska har jag läst på andra ställen kommentarer av hennes kompisar som beskrev hur illa mannen behandlade både henne och barnen. På hennes Facebook sida kunde man läsa hur skötsam hon var, t o m med hennes arbetsgivare vid någon tillfälle berömde henne för hennes flitighet.
Att relationen fungerade bra i början kan t ex vara tecken att mannen är narcissistisk och gör sitt bästa för att få offret att vara kär i honom. Sedan stegvis börjar man manipulera offer och beröva henne självförtroende så hon inte vågar/orkar frigöra sig. Eftersom hon anmälde honom för misshandel så långt tillbaka i tiden som 2016 kan just betyda att hon hade svårt att lämna honom.
Det är dessutom viktigt att tänka på att det pågick vårdnadstvist.
När det gäller sista mötet skulle jag inte utesluta att han har anlitat andra personer för att göra sig av med henne, därför gick iväg med henne och relativt snabbt kom tillbaka ensam. Tack vare det behöver inte finnas några spår i hans bil. Det har förekommit i tråden att han tidigare rörde sig i kriminella kretsar, även utländska.
Väldigt sorglig historia men fortfarande möjligt att hon lever.
Citera
2021-10-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Att relationen fungerade bra i början kan t ex vara tecken att mannen är narcissistisk och gör sitt bästa för att få offret att vara kär i honom. Sedan stegvis börjar man manipulera offer och beröva henne självförtroende så hon inte vågar/orkar frigöra sig. Eftersom hon anmälde honom för misshandel så långt tillbaka i tiden som 2016 kan just betyda att hon hade svårt att lämna honom.
.

Era grundtips är att mannen oftast är ett riktigt prakt-arsle narcissist och våldsam och ibland också har en mörk dold agenda att över tid trakassera och dominera och göra kvinnor till slavar. Hoppas ni inte sitter i domstolar och dömer om ni undermedvetet ser män på det där sättet. Sen är det värt att poängtera igen att mannen, endast har en böter pga ett barn inte hade bilbälte på sig i Sverige.

Vad innebär det mer konkret att röra sig i kriminella kretsar till exempel?
Citera
2021-10-17, 16:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamArvtagare
....
Sen är det värt att poängtera igen att mannen, endast har en böter pga ett barn inte hade bilbälte på sig i Sverige.
...
För att det visar att han inte är särskilt mån om barnet och dess säkerhet.
Kan han då ha samma nonchalanta inställning även till andras väl och ve?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in