2023-01-15, 16:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Källa på att B var våldsam emot C?

Börja med att läsa igenom tråden från början till slut. Sen ska du läsa FUP:et.

Hon klappade till honom i ansiktet när de drack alkohol och tjafsade i december 2020. Enligt C slog hon också "till" honom sista gången de träffades.

Skribenten Barby har dessutom postat inlägg där det finns påståenden om att C visat en bild där han var blodig i ansiktet efter att ha blivit slagen.

Med bakgrund av allt detta så verkar alltså båda parter ha utövat våld? Till råga på allt begärde B ensam vårdnad i samma veva som hon begärde skilsmässa, man kan bara spekulera i om detta upplevdes som extra provocerande med bakgrund av att parets situation var rejält infekterad? Låsbytet på den gemensamma bostaden så att C hamnade på gatan har inte heller det bidragit med något positivt, snarare tvärtom.

Man kan dessutom fråga sig varför hon två gånger på raken hamnade i äktenskap som slutade i kaos? Allt kan ju omöjligt bara vara männens fel?
Citera
2023-01-15, 16:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Börja med att läsa igenom tråden från början till slut. Sen ska du läsa FUP:et.

Hon klappade till honom i ansiktet när de drack alkohol och tjafsade i december 2020. Enligt C slog hon också "till" honom sista gången de träffades.

Skribenten Barby har dessutom postat inlägg där det finns påståenden om att C visat en bild där han var blodig i ansiktet efter att ha blivit slagen.

Med bakgrund av allt detta så verkar alltså båda parter ha utövat våld? Till råga på allt begärde B ensam vårdnad i samma veva som hon begärde skilsmässa, man kan bara spekulera i om detta upplevdes som extra provocerande med bakgrund av att parets situation var rejält infekterad? Låsbytet på den gemensamma bostaden så att C hamnade på gatan har inte heller det bidragit med något positivt, snarare tvärtom.

Man kan dessutom fråga sig varför hon två gånger på raken hamnade i äktenskap som slutade i kaos? Allt kan ju omöjligt bara vara männens fel?
Så när B säger något, då är det inte en källa enligt dig.
Men när C säger något då är det absolut sanning och du kan använda det han säger som källa?
Citera
2023-01-15, 20:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Så när B säger något, då är det inte en källa enligt dig.

Vad har hon sagt? Märklig kvinna det där förresten som kunde överge sina barn och lämna allt till dåvarande maken. Man hjälps väl åt med skötseln av 4 småbarn?

Citat:
Men när C säger något då är det absolut sanning och du kan använda det han säger som källa?

Tack för ditt plötsliga intresse för det här fallet men bara för att C är man måste inte du misstro hans uppgifter.
Citera
2023-01-15, 20:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Tidsfristen för att överklaga domen har löpt ut. Acceptera och gå vidare.

Du verkar återigen ha fel.

https://lawline.se/answers/hur-begar-man-resning

Tidsfristen verkar inte gått ut om C nu vill överklaga domen från HR.
Citera
2023-01-15, 21:51
Medlem
Citat:

Vad krävs för att resning ska beviljas?

Huvudregeln inom svensk rätt är att domen är gällande när den vunnit laga kraft, dvs när överklagandetiden gått ut. För att kunna begära resning krävs något särskilt så som att det exempelvis framkommit ett nytt bevis som inte tidigare var känt och att detta skulle ändra utgången i målet (58 kap. 2 § RB).

Vad för nytt bevis menar du skulle komma fram i ljuset, Crazy har erkänt att han mördade B så vad skulle kunna ge Crazy en ärlig chans att få till en resning till HD, Ja han skulle naturligtvis kunna blanda in en medhjälpare i mordet men det enda det skulle resultera i är att ännu en person döms till livstid bakom galler men ingen resning nej.

En infallsvinkel Crazy kan använda sej av skulle vara om han lyckas sälja in en historia om att B beställde mordet på sej själv för att hämnas på Crazy och se till så att han blev dömd för mordet när det i själva verket var en yrkesmördare från forna Jugoslavien som utförde mordet.

Nej den storyn håller inte B älskade sina barn alldeles för mycket för att sätta en sådan plan i verket.

Kan Crazy få till en resning om han kan bevisa att B slog han först hmmmm, NEJ DU FÅR INTE ANVÄNDA MER VÅLD ÄN VAD NÖDEN KRÄVER, och där ingår inte tre försök att kapa huvudet av B.

Sorry Gräset men Crazys dagar är som följer, ingen resning, inga permissioner, inga besök ( förutom av dej och Barby) en 24 år lång väntan på livstids utvisning ut ur mitt Sverige.

Förutsatt att Crazy lever så länge, ( Vad var det du skrev för en tid tillbaka?? Jo det var något om att Crazy var en lågbegåvad grovarbetare med en lågt stående social rang, ja dom brukar inte leva så långt över 55+).

Har jag glömt något? Nej jag tror faktiskt att allt är med.

Jag är verkligen ledsen Gräset men det ser ut som din vän är schack matt, han har helt enkelt skitit i det berömda blå skåpet.
Citera
2023-01-16, 00:35
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Resning och överklagande är inte samma sak. Tiden för att överklaga domen har löpt ut.
Citera
2023-01-16, 01:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vad krävs för att resning ska beviljas?

Huvudregeln inom svensk rätt är att domen är gällande när den vunnit laga kraft, dvs när överklagandetiden gått ut. För att kunna begära resning krävs något särskilt så som att det exempelvis framkommit ett nytt bevis som inte tidigare var känt och att detta skulle ändra utgången i målet (58 kap. 2 § RB).

Tack Hans666 för ditt seglivade engagemang i denna tråd men varken du eller vi andra vet väl om det finns ny bevisning/nya omständigheter som kan ge C möjligheten till resning i HD?

Citat:
Vad för nytt bevis menar du skulle komma fram i ljuset, C har erkänt att han mördade B så vad skulle kunna ge C en ärlig chans att få till en resning till HD.

När har C erkänt mord? I domen från TR tex så står det klart och tydligt att han förnekar mord men han erkänner att han grävt ner B:s kropp. Du har inte koll på detaljerna här. Jag vet inte vad din förvirring beror på men du känns inte seriös för 5 öre.

Citat:
Ja han skulle naturligtvis kunna blanda in en medhjälpare i mordet men det enda det skulle resultera i är att ännu en person döms till livstid bakom galler men ingen resning nej.

Men om någon annan person är involverad så kan väl detta utgöra skäl för resning? C har kanske inte ens spelat huvudrollen i dramat som ledde fram till hustruns bortgång?

.
Citat:
Kan C få till en resning om han kan bevisa att B slog han först

Hur tror du att C skulle kunna bevisa detta? Å andra sidan så finns det väl bevis för att B slog honom i ansiktet vid bråket den 23 december 2020 via inspelningen? Hon verkar inte ha varit främmande för att ta till våld när humöret tröt så varför skulle en till smäll i ansiktet vid det sista mötet inte kunna utgöra provokation?

Citat:
Nej du får inte använda mer våld än vad nöden kräver, och där ingår inte tre försök att kapa huvudet av B.

Fast nu vet väl ingen hur dessa skalor uppstod eller varför? Ingen vet väl heller exakt hur, var eller när B avled?

Skadorna på halsen kan i teorin dessutom ha uppstått postmortem. Det lämnar fältet öppet för spekulationer om att hennes bortgång istället för mord kanske kan handla om vållande till annans död eller möjligen dråp?
Citera
2023-01-16, 07:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

När har C erkänt mord? I domen från TR tex så står det klart och tydligt att han förnekar mord men han erkänner att han grävt ner B:s kropp. Du har inte koll på detaljerna här. Jag vet inte vad din förvirring beror på men du känns inte seriös för 5 öre.

Det här svaret har postats förut när du ställt samma fråga:

(DH = Den Hörde, Cezary, förhör 211124, Aktb 110)
DH: Så att Beata gick ut o gick i den riktningen.
DH: Jag ville att hon skulle återvända till bilen så att vi kunde köra iväg.
DH: Jag tog tag i hennes jacka.
DH: För att förmå henne att återvända.
DH: Då slog hon till.
DH: Jag ville ta tag i henne o släpa henne till bilen för att vi skulle kunna återvända.
DH: En dragkamp uppstod.
DH: I de skedet var de inte jag längre.
DH: Jag kunde inte släppa taget om henne.
DH: Då ramlade hon på marken och jag, det fortsatte och jag kunde fortfarande inte släppa taget om henne.
DH: Hon upphörde att andas.

DH: Hade hon inte provocerat dragkampen, hade hon inte dragit i motsatt riktning, så hade de här inte uppstått.
DH: Alltså jag ville bara att hon skulle återvända hem o inte gå i den riktningen.
DH: Så att jag skjutsade sonen hem o återvände till in fru.
DH: Mer detaljer kan jag inte berätta för dig.
DH: Eftersom jag inte förmår detta.
DH: För att de är jag som gjorde detta.
Citera
2023-01-16, 12:35
Medlem
Citat:
Tack Hans666 för ditt seglivade engagemang i denna tråd men varken du eller vi andra vet väl om det finns ny bevisning/nya omständigheter som kan ge C möjligheten till resning i HD?

Men om någon annan person är involverad så kan väl detta utgöra skäl för resning? C har kanske inte ens spelat huvudrollen i dramat som ledde fram till hustruns bortgång?

.

Hur tror du att C skulle kunna bevisa detta? Å andra sidan så finns det väl bevis för att B slog honom i ansiktet vid bråket den 23 december 2020 via inspelningen? Hon verkar inte ha varit främmande för att ta till våld när humöret tröt så varför skulle en till smäll i ansiktet vid det sista mötet inte kunna utgöra provokation?

Fast nu vet väl ingen hur dessa skalor uppstod eller varför? Ingen vet väl heller exakt hur, var eller när B avled?

Skadorna på halsen kan i teorin dessutom ha uppstått postmortem. Det lämnar fältet öppet för spekulationer om att hennes bortgång istället för mord kanske kan handla om vållande till annans död eller möjligen dråp?

Läs FUP för fan, Han erkänner för FL att han dödade B. Är det någon i detta sällskapet som inte är seriös för 5 öre så är det du, Du är som en trasig LP skiva som upprepar sej om och om igen.

Han har erkänt att han dödade B, han har erkänt att han försökte dölja kroppen.

Han är dömd till livstid i fängelse och efter avtjänat straff ska kräket deporteras från Sverige på livstid.
Kom in i matchen nu, han har förlorat i 2 akter det blir inte 3, inse det Herr Gräs.
Citera
2023-01-16, 12:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Resning och överklagande är inte samma sak. Tiden för att överklaga domen har löpt ut.

Tack för att du fortsätter att förpesta tråden men jag pratade givetvis om att begära resning.

Har du koll på tidsfristerna förresten? Har C fortfarande möjlighet att begära resning?
Citera
2023-01-16, 13:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det här svaret har postats förut när du ställt samma fråga:

(DH = Den Hörde, C , förhör 211124, Aktb 110)
DH: Så att Be*at* gick ut o gick i den riktningen.
DH: Jag ville att hon skulle återvända till bilen så att vi kunde köra iväg.
DH: Jag tog tag i hennes jacka.
DH: För att förmå henne att återvända.
DH: Då slog hon till.
DH: Jag ville ta tag i henne o släpa henne till bilen för att vi skulle kunna återvända.
DH: En dragkamp uppstod.
DH: I de skedet var de inte jag längre.
DH: Jag kunde inte släppa taget om henne.
DH: Då ramlade hon på marken och jag, det fortsatte och jag kunde fortfarande inte släppa taget om henne.
DH: Hon upphörde att andas.
DH: Hade hon inte provocerat dragkampen, hade hon inte dragit i motsatt riktning, så hade de här inte uppstått.
DH: Alltså jag ville bara att hon skulle återvända hem o inte gå i den riktningen.
DH: Så att jag skjutsade sonen hem o återvände till in fru.
DH: Mer detaljer kan jag inte berätta för dig.
DH: Eftersom jag inte förmår detta.
DH: För att de är jag som gjorde detta.

Var någonstans i detta förhör framgår det att C erkänner att han mördade B? Rent ordagrant, var står detta?

C uppger dessutom att hon slog till honom (det fetade), att hon provocerade honom i den dragkamp som uppstod.

C har dock erkänt att han grävde ned B:s kropp vilket också återges i domen från TR men han förnekar mord och det har han gjort hela tiden. Här är förresten en länk till domen i TR och där återges det klart och tydligt att han förnekar mord.

Skribenten Hans666 påstod dock igår att C har erkänt mord men det har han helt uppenbart inte. Varför rättar du inte denna skribent?

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-01-16 kl. 13:51. Anledning: Tillägg
Citera
2023-01-16, 13:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Läs FUP för fan, Han erkänner för FL att han dödade B.

Tack Hans666 men du påstod igår att C har erkänt mord, det har han inte.

Citat:
Han har erkänt att han dödade B, han har erkänt att han försökte dölja kroppen.

Han har erkänt att han grävde ner kroppen men han har fortfarande inte erkänt mord.

Att C sen är dömd för mord är nåt helt annat och det är där möjligheten till resning i HD kommer in i bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in