Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Fast nu vet inte vi vem som slog först eller vem som provocerade fram bråket. Kanske var det C eller så var det B?
Det finns förresten forskning och studier inom detta område, kvinnor slår ofta först. Kvinnor är fysiskt aggressiva oftare än män.
https://www.aftonbladet.se/relatione...re-an-sina-man
Det är ingalunda en orimlig teori att C blev slagen först (dvs provocerad) för att sen slå tillbaka?
Och ändå är 85% av mordoffren i nära relationer kvinnor.
https://bra.se/statistik/statistik-u...elationer.html
Faktum är att C inte visat några som helst tecken på att ha blivit utsatt för våld. Inte ens näsblodsbilden har han visat för polisen. Det hade varit väldigt intressant att se om den sammanfaller med festen där C flög på sin kollega.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men ingen tror väl att C gjorde detta med flit? En ren olycka med andra ord. Du kan återigen inte bara skuldbelägga C för allt dåligt som hände.
Idiotisk fråga. Alla människor kan bli arga och förlora humöret ibland.
Du vet lika väl som vi andra att C med överhängande sannolikhet betalade mest. Är det något att träta om?
Utifrån bevisningen skuldbelägger jag C för att ha bragt B om livet. Är det fel av mig? Jag anser även att han, oavsett provokationer, inte hade rätt att misshandla och våldta sin fru. Du har väl läst aktbilaga 111 vid det här laget? Vad anser du utspelar sig på sida 33-35 om inte en våldtäkt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Hovrätten kommer kanske att ta hänsyn till detta om C och hans advokat för fram nya hittills ej kända omständigheter?
Fast om B provocerade C och tex slog honom först vid det sista bråket så kan det väl i teorin istället handla om självförsvar? Kanske borde C då istället dömas för grov misshandel och vållande till annans död? Eller dråp? Låter inte det mer rimligt?
Du såg mitt tidigare exempel med fallet 1995 där GM blev utsatt för provokation.
Varför kan inte C få strafflindring om det till slut framkommer att han blev utsatt för provokation?
Om en grov misshandel leder till ett dödsfall kommer man inte både att döma för misshandel och vållande eller dråp då den ena handlingen leder till det andra brottet. Det kallas konsumtion.
Om jag tror att HR kommer ta hänsyn till ytterligare en ny version från mannen som redan gett otaliga versioner utan någon form av bevis? Nej det vore väl tjänstefel?
Hur tänker du att C ska bevisa att B snubblade på den där kotten? Under vilka förutsättningar skulle han inte minst dömas till mord genom likgiltighetsuppsåt? Det finns ingenting som stöder självförsvar, så länge Mållgan inte kliver fram och har filmat allt. Och om vi ens skulle sträcka fantasin så långt som självförsvar så har han ändå använt övervåld när han dödar kvinnan som anfaller honom, efter att han vägrat släppa ut sonen ur bilen, kört ut henne i skogen, tydligt upprörd, och tagit ifrån henne hennes telefon... Mord, dråp, vållande till annans död, han har i vilket fall dödat henne och dumpat henne i en grop att ruttna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men nu hade paret hamnat i en destruktiv relation där ingen verkade vilja ge med sig, du kan inte bara skuldbelägga C utan du måste se till helheten. Tyvärr har du fastnat i ett väldigt enkelspårigt tänkande som inte leder nån vart.
Får man tro C var dom ju överens om varannan vecka. Varför inte nöja sig med det? Nu får varken han eller B några veckor med O.
Hur ändras spåret av att följa dina hypoteser? Upphör det förflutna och dom lever lyckliga resten av sina liv då? Om du hade något intresse av det skulle du ha sett i tråden att jag är allt annat än enkelspårig. Jag har inte ens utnämnt B till det helgon du tror, men du däremot är så enkelspårig att det ser du inte. Inte heller att det är din egna inställning som speglas i de svar du får.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det är inte upp till dig.
Du besvarar mitt påstående att det är upp till O med att det inte är upp till mig. Du har rätt, det är upp till O, precis som jag sa.