Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du verkar återigen ha fel.
https://lawline.se/answers/hur-begar-man-resning
Tidsfristen verkar inte gått ut om C nu vill överklaga domen från HR.
Vad krävs för att resning ska beviljas?
Huvudregeln inom svensk rätt är att domen är gällande när den vunnit laga kraft, dvs när överklagandetiden gått ut. För att kunna begära resning krävs något särskilt så som att det exempelvis framkommit ett nytt bevis som inte tidigare var känt och att detta skulle ändra utgången i målet (58 kap. 2 § RB).
Vad för nytt bevis menar du skulle komma fram i ljuset, Crazy har erkänt att han mördade B så vad skulle kunna ge Crazy en ärlig chans att få till en resning till HD, Ja han skulle naturligtvis kunna blanda in en medhjälpare i mordet men det enda det skulle resultera i är att ännu en person döms till livstid bakom galler men ingen resning nej.
En infallsvinkel Crazy kan använda sej av skulle vara om han lyckas sälja in en historia om att B beställde mordet på sej själv för att hämnas på Crazy och se till så att han blev dömd för mordet när det i själva verket var en yrkesmördare från forna Jugoslavien som utförde mordet.
Nej den storyn håller inte B älskade sina barn alldeles för mycket för att sätta en sådan plan i verket.
Kan Crazy få till en resning om han kan bevisa att B slog han först hmmmm, NEJ DU FÅR INTE ANVÄNDA MER VÅLD ÄN VAD NÖDEN KRÄVER, och där ingår inte tre försök att kapa huvudet av B.
Sorry Gräset men Crazys dagar är som följer, ingen resning, inga permissioner, inga besök ( förutom av dej och Barby) en 24 år lång väntan på livstids utvisning ut ur mitt Sverige.
Förutsatt att Crazy lever så länge, ( Vad var det du skrev för en tid tillbaka?? Jo det var något om att Crazy var en lågbegåvad grovarbetare med en lågt stående social rang, ja dom brukar inte leva så långt över 55+).
Har jag glömt något? Nej jag tror faktiskt att allt är med.
Jag är verkligen ledsen Gräset men det ser ut som din vän är schack matt, han har helt enkelt skitit i det berömda blå skåpet.