2021-09-10, 16:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
I måndagens ”Parlamentet” sjöng Claes Malmberg en förlöjligande låt om gangstrarna i förorten. Detta har fått den extrema vänstern att gå i taket, och kräva en ursäkt från TV4, Malmberg och alla involverade som skrattade åt skämtet.

https://www.expressen.se/noje/sjong-...humaniserade-/

På Malmbergs Instagram flödar kommentarerna från förortsbor som hotar, förolämpar och kräver offentlig avrättning av densamme. På grund av ett skämt. Man tror knappt att det är sant.

Själv tycker jag att det är fruktansvärt att dessa människor inte kan ta ett skämt, som för övrigt inte ens handlar om offer utan om dessa allmänt glorifierade och skyddade våldsmän. Vad tycker Flashback? Är det rätt eller fel att attackera Malmberg på grund av detta?

Å ena sidan kan jag tycka det är en storm i ett vattenglas, men å andra sidan är humornivån på dessa produktioner så jävla låg att jag är benägen att hålla med kritikerna. Vad är syftet och vem är målgruppen?
Citera
2021-09-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Herregud, skaffa lite humor och självdistans förfan.
Men i det verkliga livet är det inte bara humor. De är riktiga människor med riktiga problem. Att göra narr av dem som aldrig får andrum är bara lågt och texten är menad för att folk med "jo men kom igen man vet ju"-åsikter ska uppskattat nicka att de håller med honom.
Citera
2021-09-10, 17:02
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antizog
Men i det verkliga livet är det inte bara humor. De är riktiga människor med riktiga problem. Att göra narr av dem som aldrig får andrum är bara lågt och texten är menad för att folk med "jo men kom igen man vet ju"-åsikter ska uppskattat nicka att de håller med honom.

Så du kan inte skratta åt CP-barn eller åt mörk humor i övrigt? Man behöver heller inte bli kränkt av precis allting hela tiden, ibland kan det vara bättre att glömma och gå vidare och inse att man själv inte tyckte det var kul. Smaken är som baken.
Citera
2021-09-10, 17:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ja läser man inte mellan raderna kan man uppleva det som så, men har man något bakom pannbenet så förstår man vad som faktiskt menas. Han skrev medvetet texten i syfte att förlöjliga rasifierade svenskars liv- och sysselsättning. Att vissa drivs till att begå mord för att få chansen att erhålla morgondagens måltid är bara en bekväm vinkel från hans sida, då han enkelt kan vifta bort anklagelser om rasism.

...de tvingas att mörda för att få mat på bordet och nu utsätts de för det här också!

Citera
2021-09-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Så du kan inte skratta åt CP-barn eller åt mörk humor i övrigt? Man behöver heller inte bli kränkt av precis allting hela tiden, ibland kan det vara bättre att glömma och gå vidare och inse att man själv inte tyckte det var kul. Smaken är som baken.
För det första måste jag poängtera att du absolut inte ska använda "CP-barn" som ett exempel på gissningsvis "förbjuden humor" om jag tolkat ditt inlägg korrekt. Dessa barn lider så fruktansvärt mycket varje dag, troligtvis mer än du någonsin har gjort någon gång i hela ditt liv. Att du ens nämner dessa funktionshindrade människor i detta sammanhang tyder ju inte på annat än att du är otroligt omogen och elaksinnad.
Till skillnad från att peka och skratta åt barn som inte kan rå för sin åkomma, är mörk humor .... humor!
Citera
2021-09-10, 17:12
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
För det första måste jag poängtera att du absolut inte ska använda "CP-barn" som ett exempel på gissningsvis "förbjuden humor" om jag tolkat ditt inlägg korrekt. Dessa barn lider så fruktansvärt mycket varje dag, troligtvis mer än du någonsin har gjort någon gång i hela ditt liv. Att du ens nämner dessa funktionshindrade människor i detta sammanhang tyder ju inte på annat än att du är otroligt omogen och elaksinnad.
Till skillnad från att peka och skratta åt barn som inte kan rå för sin åkomma, är mörk humor .... humor!

Aha, anade att du trollade, nu vet jag. Peace!
Citera
2021-09-10, 17:17
Medlem
Men, men... om jag förstod det rätt så var "skämtet" inte Malmbergs eget utan något skrivet av manusförfattarna för programmet som han förväntades rapa upp vid rätt tillfälle. Ska någon hållas ansvarig, om det ens ska behövas, så är det TV4 och inte Malmberg. Just saying...
Citera
2021-09-10, 17:45
Medlem
Så konsekvenserna av detta är att fördomarna stärktes ytterliggare efter massa hatinlägg och hot.

Gangstermusik är inget me än att uppmana människor att få kriminella handlingar. Blev påverkad av detta skit musik som tonåring på ett läger där någon spelade en svensk rap där man sa att snutjävlar skall dö.

Hårdrocken beskylls som en whataboutism men kan kontras med art väldigt få rockstjärnor begår allvarliga brott som handlar om att skjuta människor till döds gentemot rappare. Slår man ut det är death metal ingenting i jämförelse
Citera
2021-09-10, 17:55
Medlem
Satir, yttrandefrihet är båda delar av våra mänskliga rättigheter. Vem hade trott att dessa grundvalar för vår demokrati skulle ifrågasättas. Det är med stor sorg jag ser vårt fosterland abdikera för religiösa fanatiker och plundrande klanfolk. Var fan ska det sluta, man tror ju inte det är sant!! Var är motståndet?
Har tappat hoppet, har 80 procent av svenskarna en intellektuell funktionsnedsättning.
Lägg sedan till klimatskämtet, det verkar som att många svenskar vägrar tänka själva.
Livrädd för hur Sverige utvecklas. Hur ska det gå för våra barn.
Senast redigerad av Valium-man 2021-09-10 kl. 18:02. Anledning: stavning
Citera
2021-09-10, 18:32
Har inte mycket till övers för honom och hans SD-hat. Men här är det snarare dessa gnällande rapartister som borde sluta rappa om kriminalitet och glorifiera sådant leverne. Och den där tjejen som gnäller och försöker bli känd på sina konton på sociala medier genom att gnälla om "rasism" som borde sluta kalla grovt kriminella för sina "bröder som mördas". Det är ju rent av enbart trams.

Dessa profiler, kändisar och rappar som omnämns är kända i en smal krets, 95% av svenska folket vet inte vilket patrasken är överhuvudtaget.
Citera
2021-09-10, 18:58
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Extra roligt när man vet att Claes har varit kolatorsk och gift med en kvinna som heter Fatima...kan finnas flera exotiska exfruar också..
Hon släppte förövrigt en skiva också. Hans nuvaranda fru är väl från sydamerika så det är svårt till att få det till att han är rasist framförallt eftersom han inte skrev skämtet.
Citera
2021-09-10, 19:18
Medlem
Krickedixans avatar
Vi har en yttrandefrihet och att kunna skämta om allt. Det är livsfarligt om vi inte kan säga vad vi tycker och kan skratta åt tokiga roliga sjuka saker.
Då är vi snart som Nordkorea

Det här är jättelöjligt och jag är förvånad att folk hakar på den här tjejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in