2021-09-12, 07:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Patetiskt är det knappast, att låta humor få vara humor, oavsett vad eller vem det är. Om du ska bestämma vad andra ska få skämta om och inte, så får alla andra bestämma det också, vilket betyder att du inte får skämta om någonting alls, då du alltid kommer uppröra nån lättkränkt jävel som vill låta speciell och bli kränkt.

De människor i orten som blev ledsna i ögat och tycker det är fel att kränka gangsters har betydligt större problem att tampas med. Skjutningar och våld te x. Claes Malmbergs sång är det sista som borde uppröra folk.
Ja, men precis. Hur kan detta egentligen bli en grej? Det är ju inte Claes som har förstört samhället. Han sjöng ju bara lite.
Citera
2021-09-12, 08:18
Medlem
Undrar hur Monty Python hade blivit behandlade i dagens bisarra klimat. De hade blivit åtalade av samma människor som skrattar när de ser deras humor.
Citera
2021-09-12, 08:23
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Undrar hur Monty Python hade blivit behandlade i dagens bisarra klimat. De hade blivit åtalade av samma människor som skrattar när de ser deras humor.
Troligen ja iallafall i svedala. Resten av världen hade skrattat åt både sverige och Monty Python.
Citera
2021-09-12, 08:33
Medlem
Sockss avatar
I vår kultur är det ju så att man ofta skämtar om sånt man eg tycker är hemskt. I andra kulturer tar man sig själv på stort allvar och kan inte ta att andra skämtar om något som berör dem.

Ytterligare en kulturkrock.

Sen tror jag att folk i allmänhet är rätt less på alla förortsproblem som uppstått och bara förfasas när oskyldiga drabbas. Iaf låter det så när jag pratar med folk, att de tycker det är lika bra att gängen 'skjuter av' varandra men tycker det är synd att oskyldiga drabbas.

Jag anser att om de vettiga invandrarna går samman med svenskarna och jobbar aktivt för att stävja dessa ofta mycket unga personer redan från början och tydligt visar att deras beteende inte är acceptabelt så har vi en chans.
Citera
2021-09-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
... som sitter och drar vidriga skämt i tv med mitt entourage (hycklare) sen ber om ursäkt, vilket han kommer göra. Du skyddar inte yttrandefrihet eller komedi (om det nu var det) du skyddar en hycklande gris som snart kommer uppträda i tv på sina bara knän.

Kan hålla med dig. Han har rätt i sak, mänskan. Han har valsat runt i all olika skepnader med olika åsikter i decennier på scenen.
Mest har yrat om mångkulturens välsignelse, men när projektet även för såna här yrhättor har kapsejsat smyger dom fram och skall rädda resterna av sig.

Tiden har lyst fram en fjant, som åbäkat sig och gjort sig till en stund, sedan borta. Betyder ingenting.
Vad tog alla naturliga underhållare vägen i Sverige? En samling falska obegåvade pk-ister fick vi istället.
Citera
2021-09-12, 09:01
Medlem
Det var ju en riktigt träffande låt som Malmberg drog där, och Medes skämt var också bra!
Citera
2021-09-12, 09:01
Medlem
Avsiktarens avatar
Varför skall det här vara en skandal? Han är vad jag vet superpk. Sedan varför blev det ingen skandal när han faktiskt kissade på en tidning i måndagsklubben?
Citera
2021-09-12, 09:06
Medlem
F.Hansens avatar
Man kan tycka vad man vill. Man får skämta i Sverige.
Citera
2021-09-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarpyarp
Du är uppenbarligen bakom flötet och ser inte hyckleriet och det osmakliga i skämtet. Han har rätten att dra sitt vidriga skämt samtidigt som jag tar rätten att säga att han är en äcklig gris och du tar rätten att säga emot mig på precis allting även om du aldrig tar ställning till nåt.

Jag böjer mig inte för lågliv men jag skojar heller inte om dom som ber för sitt liv, så vidrig är jag personligen inte. Hade han lagt in ett epitet där hade det varit döden för hans karriär men att bara skoja om någon som möter sitt öde utanför sin port är relativt ok och kommer förmodligen blåsa över.

Som du ser pratar jag om viktigare saker än själva skämtet och jag hävdar fortfarande att du gör alla en otjänst när du ser dessa lakejer som fritalande komiker som vi bör stå bakom. Killen gjorde en kardinalsynd enligt media och kommer nu straffas, han bryr sig inte om vad vi tycker, bara etablissemanget.

Så du vräker ur dig "äcklig gris", din jävel, och struntar fullkomligt i att du nu har KRÄNKT en djurvän som jag! Varken grisar eller Malmberg är äckliga, fåne där!
Senast redigerad av Havskung 2021-09-12 kl. 09:52.
Citera
2021-09-12, 09:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är inte hatet gentemot ”orten” rätt kompakt just nu från breda samhällslager? Jag tror denna storm mojnar ganska snabbt.
Hatet gentemot ortens gangstergäng menar du. Jo.
Men inte mot orten i allmänhet.
Citera
2021-09-12, 10:03
Medlem
Även om jag tycker han är oskyldig så förtjänat han detta då han är en dom Sverige hatare som skriv under brevet att förbjuda SD. Karma is a bitch.

Enda tråkiga i detta är att extremvänstern går in i rasist mode och går på hans hudfärg som vit. Va fan har det för betydelse, vilken hudfärg han har.
Citera
2021-09-12, 10:09
Medlem
ReedMes avatar
Tycker att Parlamentet har helt rätt approach mot det skjutgalna gangsterpacket: att förlöjliga dom och få dom att framstå som en hoper fjantar. Att visa hur små dom är. Ynkliga icke-människor som inte drar sig för att skjuta barn ens. Livsodugligt smuts. Att det sen finns nollor med språkproblematik som inte fattar ironin, är inte mycket att göra åt.

Heja heja! Go, go, go, Parlamentet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in