2021-09-10, 15:26
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Nej, men vi exporterade vapnen som startade krigen som fick dem att komma hit. Dessutom har vi en moralisk skyldighet då vi bidrog till Förintelsen genom att stänga gränserna för judiska flyktingar under andra världskriget.

Har vi isåfall ett moraliskt ansvar för de judar som flytt Malmö med kippa och kappsäck efter den brytande harklande invasionen, pga vår "öppna våra hjärtan"-politik?

Lalalalalaaaah, det finns ingen antisemitism i Malmö, wu muhammadurasulullahhh...
Citera
2021-09-10, 15:32
Medlem
Var är Magnus Betner? Försvarar han inte sin kollega i Parlamentet eller är det de gängkriminellas sida i förorten han håller på i den här frågan?
Citera
2021-09-10, 16:02
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Var är Magnus Betner? Försvarar han inte sin kollega i Parlamentet eller är det de gängkriminellas sida i förorten han håller på i den här frågan?
Han skjuter sig själv i foten om han stöttar förorten när han själv bevisligen garvade åt Claes.
Citera
2021-09-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Som komiker ska man kunna provocera. Sången driver snarare förövare än offer.
Jag håller inte med blattefittan att det var ett olämpligt skämt men det är tveksamt om statligt finansierade SvT ska ska sända det. Däremot om Classe hade dragit skämtet på en föreställning där alla i publiken pröjsat 549:- får de skylle sig själva. Det handlar inte skämtet för mig utan forumet.
Citera
2021-09-10, 16:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Jag håller inte med blattefittan att det var ett olämpligt skämt men det är tveksamt om statligt finansierade SvT ska ska sända det. Däremot om Classe hade dragit skämtet på en föreställning där alla i publiken pröjsat 549:- får de skylle sig själva. Det handlar inte skämtet för mig utan forumet.
Privatägda TV4 sände det
Citera
2021-09-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Privatägda TV4 sände det

TV4 är ju delvis statligt ägt.
Citera
2021-09-10, 16:35
Medlem
Ger man sig in i leken får man leken tåla, inte sant svenska man?
Förlöjligande av oss i dessa livssituationer som faktiskt kräver den sorts verksamhet vid tillfället juridiskt benämnd som "olaglig" tyder på en bristande respekt på de som faktiskt sitter fast i botten av kloaken som är det svenska samhället.
Som ett fastbundet och plågat djur tar sig dessa individer genom sina liv, liv präglade av förakt från toasitsen, från ovan d.v.s., oförståelse för sitt lidande av folk som låtsas bry sig, myndigheter som inte ger nog i bidrag till de som faktiskt behöver det, mm.
Denna sång betraktas som en nidbild i ljudform, och att reta upp människor som klarar sig utan allergimedicin som en svensk "komiker" med mer plack i sina hjärtkärl än sina vissna tänder är inte något jag kan rekommendera.
Förhoppningsvis ber han offentligt om både nåd och ursäkt, och donerar sina intäkter till folk i nöd, annars vet jag inte vad som kan hända honom.
Citera
2021-09-10, 16:35
Lenny Bruce och Claes Malmberg är båda komiker som utsättes för och utsätts för hat och hot på grund av censurmaffian i samhället
Citera
2021-09-10, 16:37
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antizog
Ger man sig in i leken får man leken tåla, inte sant svenska man?
Förlöjligande av oss i dessa livssituationer som faktiskt kräver den sorts verksamhet vid tillfället juridiskt benämnd som "olaglig" tyder på en bristande respekt på de som faktiskt sitter fast i botten av kloaken som är det svenska samhället.
Som ett fastbundet och plågat djur tar sig dessa individer genom sina liv, liv präglade av förakt från toasitsen, från ovan d.v.s., oförståelse för sitt lidande av folk som låtsas bry sig, myndigheter som inte ger nog i bidrag till de som faktiskt behöver det, mm.
Denna sång betraktas som en nidbild i ljudform, och att reta upp människor som klarar sig utan allergimedicin som en svensk "komiker" med mer plack i sina hjärtkärl än sina vissna tänder är inte något jag kan rekommendera.
Förhoppningsvis ber han offentligt om både nåd och ursäkt, och donerar sina intäkter till folk i nöd, annars vet jag inte vad som kan hända honom.

Han driver ju med människor som mördar andra människor, han gör inte narr av offren. Eller hur utländska kvinna?
Citera
2021-09-10, 16:44
Moderator
sosweets avatar
Man kan ju tänka sig att de som är kränkta över skämten kanske blir kränkta över i stort sett allt.
Citera
2021-09-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Han driver ju med människor som mördar andra människor, han gör inte narr av offren. Eller hur utländska kvinna?
Ja läser man inte mellan raderna kan man uppleva det som så, men har man något bakom pannbenet så förstår man vad som faktiskt menas. Han skrev medvetet texten i syfte att förlöjliga rasifierade svenskars liv- och sysselsättning. Att vissa drivs till att begå mord för att få chansen att erhålla morgondagens måltid är bara en bekväm vinkel från hans sida, då han enkelt kan vifta bort anklagelser om rasism.
Citera
2021-09-10, 16:48
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antizog
Ja läser man inte mellan raderna kan man uppleva det som så, men har man något bakom pannbenet så förstår man vad som faktiskt menas. Han skrev medvetet texten i syfte att förlöjliga rasifierade svenskars liv- och sysselsättning. Att vissa drivs till att begå mord för att få chansen att erhålla morgondagens måltid är bara en bekväm vinkel från hans sida, då han enkelt kan vifta bort anklagelser om rasism.

Herregud, skaffa lite humor och självdistans förfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in