Citat:
Ursprungligen postat av
Bystskugga
Onlyfans har redan dragit tillbaka sina förbud mot spicy content. Det var inte hållbart för dem eftersom det var en ordentlig procent av hela deras verksamhet. Troligtvis var det något bankerna pressade dem till, men nu verkar de ha lyckats lugna bankerna.
Aj då... Vem ska nu rädda stackars Amanda?
Citat:
Onlyfans: Amanda tjänar 300 000 kronor i månaden på porr
Amanda Bredén: "Väldigt ofta lyfts bara de dåliga sakerna fram. Det är kul att få synas och berätta om det som är positivt".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA066j/smabarnsmamman-tjanar-300-000-kronor-i-manaden-vi-gor-porr/salesposter
Vad kopplingen är till prostitution förklarar
Simon Häggström här:
Citat:
"I mitt arbete möter jag många unga tjejer som utnyttjas på de mest fruktansvärda sätt. Ingen av dem vaknade upp en måndag morgon kl 08.00 och beslutade sig för att börja sälja sex. Detta är en värld som de sakta men säkert dragits in i och en av de vanligaste inkörsportarna är att man inledningsvis börjat sälja filmer och bilder på sig själv. Man har sedan sjunkit allt djupare ner i detta och gränserna har sakta men säkert suddats ut. Plötsligt blir inte steget så stort att träffa en man i verkliga livet.
Jag har den senaste tiden lagt märke till att det finns influencers, både i Sverige och utomlands, som anspelar på att
OnlyFans skulle vara någon form av modern feminism. De menar att unga kvinnor nu har möjligheten att ta tillbaka makten över sina kroppar och samtidigt tjäna pengar på det. Att komma med denna typ av argument är oerhört upprörande och visar på att man inte är intresserad av att ta något som helst ansvar för sina följare som många gånger är barn och ungdomar.
För mig blir det tydligt att det finns starka krafter som försöker normalisera prostitution och göra det till någonting attraktivt och modernt. Varför då? Jo helt enkelt för att det finns mängder av pengar att tjäna på handeln med kvinnors kroppar. Det började med det som kallas för sugardejting och har nu exploderat i en uppdaterad onlineversion av prostitution.
Det här är en oerhört dyster utveckling."
https://www.instagram.com/p/CMFLNj2JhWW/
Feministen Gabriella Kärnekull Wolfe går längre än så och kallar det Amanda råkar ut för, för
våldtäkt:
Citat:
Skulle du säga att porrbranschen är ett ”riktigt” yrke?
– Nej, det är det absolut inte. Jag brukar säga att ett köpt samtycke aldrig är ett riktigt samtycke. Därför är sexköp, porrindustrin eller liknande kommersiell exploatering våldtäkt. Onlyfans är en skitsida som tjänar pengar på att unga tjejer lägger ut nakenbilder på sig själva. Det är sjukt och omoraliskt.
Det är lite oklart om det är hennes pojkvän som våldtar henne eller om det är alla tittare. Feministisk logik är ibland lite svårbegriplig.
Men oavsett detta. Hur ska vi rädda Amanda från hennes hemska öde? Det måste vara fruktansvärt att behöva tjäna
300 000 kronor per månad på sin kropp och spara ihop till ett hotell. Fullkomligt hjärtskärande.
Citat:
300 000 kronor i månaden
Onlyfans har på många sätt gjort branschen tryggare – i alla fall för Amanda Bredén. Allt görs på hennes villkor och hon får sällan några negativa kommentarer.
– Det bästa är att jag själv kan välja hur mycket och när jag vill jobba. Slår man ut timmarna kanske jag landar på fem arbetsdagar i månaden. En bra månad kan jag tjäna 300 000 kronor.
Tillsammans med sambon Max planerar hon för att öppna ett hotell. Bygget pågår för fullt.
– Hade jag inte tjänat de här pengarna hade jag inte tyckt att det var värt det. Alla pengar går till hotellet. Tanken är att satsa fullt på det sen, säger Amanda Bredén.
Stackars tjej.