2021-09-12, 09:18
Medlem
fermions avatar
Undrar hur många ton CO2-utsläpp sexköpslagen orsakat?
Citera
2021-09-12, 16:42
Medlem
WordWarriors avatar
Inför det kommande domslutet så vill jag bara säga detta: om en domstol som är satt att skydda mänskliga rättigheter inte ser så pass uppenbara kränkningar som den här lagen innebär på så många olika plan, så ska denna korrumperade institution störtas av folket och bytas ut mot något med innehåll och substans. Sedan vill jag ge fransmänen mycket beröm, takterna från franska revolutionen sitter i fortfarande! Gällande vaccinpass, den i tråden aktuella frågan, och i andra frågor där staten kränker medborgares rättigheter. Europa ska vara tacksamt för Frankrike.
Senast redigerad av WordWarrior 2021-09-12 kl. 16:45.
Citera
2021-09-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Europa ska vara tacksamt för Frankrike.
Eller snarare tacksamma för fransmännen.
Citera
2021-09-12, 20:04
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanicpanic218
men jag skulle hellre se ett förbud mot Onlyfans för att slippa se generationen efter min egen växa upp till just horor, men kanske främst e-slampor. Nu har väl förvisso hemsidan försökt söka sig bort från sexuellt innehåll, så vi får väl se var alla kvinnliga zoomers nu ska sälja bilder på sina ofta rätt mediokra kroppar.

Onlyfans har redan dragit tillbaka sina förbud mot spicy content. Det var inte hållbart för dem eftersom det var en ordentlig procent av hela deras verksamhet. Troligtvis var det något bankerna pressade dem till, men nu verkar de ha lyckats lugna bankerna.
Citera
2021-09-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Onlyfans har redan dragit tillbaka sina förbud mot spicy content. Det var inte hållbart för dem eftersom det var en ordentlig procent av hela deras verksamhet. Troligtvis var det något bankerna pressade dem till, men nu verkar de ha lyckats lugna bankerna.

Det skulle ha förvånat mig om de inte drog tillbaka det förbudet, för precis som du skriver var väl lejonparten av deras användare köpare respektive säljare av sexuellt innehåll. E-horor och e-torskar. Tänk om man försökt förklara det för någon för 20 år sedan - de hade trott att man var dum i huvudet och spärrat in en m.h.a. LPT.
Citera
2021-09-12, 22:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga

Aj då... Vem ska nu rädda stackars Amanda?

Citat:
Onlyfans: Amanda tjänar 300 000 kronor i månaden på porr

Amanda Bredén: "Väldigt ofta lyfts bara de dåliga sakerna fram. Det är kul att få synas och berätta om det som är positivt".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA066j/smabarnsmamman-tjanar-300-000-kronor-i-manaden-vi-gor-porr/salesposter

Vad kopplingen är till prostitution förklarar Simon Häggström här:

Citat:
"I mitt arbete möter jag många unga tjejer som utnyttjas på de mest fruktansvärda sätt. Ingen av dem vaknade upp en måndag morgon kl 08.00 och beslutade sig för att börja sälja sex. Detta är en värld som de sakta men säkert dragits in i och en av de vanligaste inkörsportarna är att man inledningsvis börjat sälja filmer och bilder på sig själv. Man har sedan sjunkit allt djupare ner i detta och gränserna har sakta men säkert suddats ut. Plötsligt blir inte steget så stort att träffa en man i verkliga livet.

Jag har den senaste tiden lagt märke till att det finns influencers, både i Sverige och utomlands, som anspelar på att OnlyFans skulle vara någon form av modern feminism. De menar att unga kvinnor nu har möjligheten att ta tillbaka makten över sina kroppar och samtidigt tjäna pengar på det. Att komma med denna typ av argument är oerhört upprörande och visar på att man inte är intresserad av att ta något som helst ansvar för sina följare som många gånger är barn och ungdomar.

För mig blir det tydligt att det finns starka krafter som försöker normalisera prostitution och göra det till någonting attraktivt och modernt. Varför då? Jo helt enkelt för att det finns mängder av pengar att tjäna på handeln med kvinnors kroppar. Det började med det som kallas för sugardejting och har nu exploderat i en uppdaterad onlineversion av prostitution.

Det här är en oerhört dyster utveckling."

https://www.instagram.com/p/CMFLNj2JhWW/

Feministen Gabriella Kärnekull Wolfe går längre än så och kallar det Amanda råkar ut för, för våldtäkt:

Citat:
Skulle du säga att porrbranschen är ett ”riktigt” yrke?

– Nej, det är det absolut inte. Jag brukar säga att ett köpt samtycke aldrig är ett riktigt samtycke. Därför är sexköp, porrindustrin eller liknande kommersiell exploatering våldtäkt. Onlyfans är en skitsida som tjänar pengar på att unga tjejer lägger ut nakenbilder på sig själva. Det är sjukt och omoraliskt.

Det är lite oklart om det är hennes pojkvän som våldtar henne eller om det är alla tittare. Feministisk logik är ibland lite svårbegriplig.

Men oavsett detta. Hur ska vi rädda Amanda från hennes hemska öde? Det måste vara fruktansvärt att behöva tjäna 300 000 kronor per månad på sin kropp och spara ihop till ett hotell. Fullkomligt hjärtskärande.

Citat:
300 000 kronor i månaden
Onlyfans har på många sätt gjort branschen tryggare – i alla fall för Amanda Bredén. Allt görs på hennes villkor och hon får sällan några negativa kommentarer.
– Det bästa är att jag själv kan välja hur mycket och när jag vill jobba. Slår man ut timmarna kanske jag landar på fem arbetsdagar i månaden. En bra månad kan jag tjäna 300 000 kronor.

Tillsammans med sambon Max planerar hon för att öppna ett hotell. Bygget pågår för fullt.
– Hade jag inte tjänat de här pengarna hade jag inte tyckt att det var värt det. Alla pengar går till hotellet. Tanken är att satsa fullt på det sen, säger Amanda Bredén.

Stackars tjej.
Citera
2021-09-13, 11:53
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Du har dina åsikter, jag har mina. Jag ser icke-handikappade sexköpare som lägre stående untermensch, och ingenting du framför lär få mig att ändra åsikt i den frågan, så, för andra gången (då vi tycks ha nått vägs ände här): jag drar.

P.S. Jag har blivit kallad för många saker genom åren, men präktig har jag på fullt allvar aldrig fått höra. Om du men blott visste hur långt från sanningen du är i den tron... Bara för att jag inte är för ett sexuellt monetärt Sodom och Gomorra betyder det på inget sätt att du kan reducera mig till ett sådant fack, eller dra sådana slutsatser. Intellektuellt ohederligt, brukar vi kalla det för.
Intellektuellt ohederligt är när ens logik inte går ihop men man ändå använder logiken i argumentation. Ironiskt nog precis det du just gjorde.

Ja du låter lite präktig med ditt moraliserande, inget fel i det dock.
Citera
2021-09-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Intellektuellt ohederligt är när ens logik inte går ihop men man ändå använder logiken i argumentation. Ironiskt nog precis det du just gjorde.

Ja du låter lite präktig med ditt moraliserande, inget fel i det dock.

Jag vet inte vad du menar (eller har rökt), men jag ser inget logiskt felslut i mitt resonemang.

Konservativ i frågan om horeri ≠ präktig.
Citera
2021-09-13, 23:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vilken lag främjar vem och vilka?

Och vilka är alla dessa tjejer som påstås sälja sex helt frivilligt för att dom har valt detta? Vill dom inte arbeta med nåt annat? Är yrket som hora ett drömjobb?

Sexköpslagen har gjort stor nytta i Sverige, det vore synd om den skulle rivas upp genom mörka krafters lobbyism.
Finns det fakta som stödjer detta som du kan länka till?
Citera
2021-09-14, 07:04
Medlem
När kan det här tänkas gå igenom?
Så förhoppningsvis så ser man bordeller poppa upp lite här och där i gamla stan osv, det främjar jobbtillfällen och vi kommer få se många egna företagare som hjälper till att lyfta ekonomin, najs!

Edit: för Sveriges del så är det här en fjäder i hatten!
Citera
2021-09-14, 12:06
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Jag vet inte vad du menar (eller har rökt), men jag ser inget logiskt felslut i mitt resonemang.

Konservativ i frågan om horeri ≠ präktig.

Det är du som kommer med generaliseringar (som inte stämmer med verkligheten gällande vilka som köper sex) och undantag från din skottsäkra logik.

Rökt? Halmdockor brukar också betyda att man inte har nåt vettigt att skriva.
Citera
2021-09-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Det är du som kommer med generaliseringar (som inte stämmer med verkligheten gällande vilka som köper sex) och undantag från din skottsäkra logik.

Rökt? Halmdockor brukar också betyda att man inte har nåt vettigt att skriva.

Presentera i sådant fall statistik som dementerar mitt påstående snarare än att endast understryka att jag har fel. Bygger din statistik på empiri så kan du lägga av redan här och nu.

Ser du den raden som en halmdocka så är du nog en smula överkänslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in