2021-09-06, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Som jag skrivit du har alltså noll koll, detta är inte lägre arbetarklass.
Har inget med religion eller etnicitet att göra men kultur. I de kulturer dessa klaner kommer ifrån är de snarare överklass.
Svårt att förstå för en stockdum medelklass svensk utan kulturell erfarenhet.
Läs på lite om dessa familjer och vad som menas med arbetarklass så kanske det går upp ett ljus.
Troligen kommer du på att du är mer arbetarklass rent definitinsmässigt än dessa " klan krigare".

Det är du som är stockdum som tror att jag inte fattar att detta handlar om MENA-klaner. Det är du som är stockdum som tror att det står i motsättning till det jag skrev. De som är ute och slåss på gator och torg (som nu idag i fallet Lund) är bildningsmässigt att betrakta som lägre arbetarklass.

Sluta bekymra dig om min klasstillhörighet, det är inte Topic.
Citera
2021-09-06, 22:06
Det här bråket är ett resultat av Löfvens och Miljöpartiets politik, troligen kan det vara en starten på ett mindre inbördeskrig i Sverige. Inte undra på att Löfven kastade in handduken, han såg troligen detta komma, snart är det kaos i var och varannan stad.
Citera
2021-09-06, 22:10
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Orkar inte läsa hela tråden. Finns det verkligen dom som på riktigt trodde att det var andra än korkade blattar.
Citera
2021-09-06, 22:12
Medlem
lyktstolpes avatar
Chefen för detta sjukhus har verkligen fått nog. Han säger att det inträffade är oacceptabelt. Där fick busarna så de teg. Smaka på den: oacceptabelt. Kraftfullare respons än så går det inte att få. Det är så att både IS och talibanerna darrar när en svensk fått nog och säger att det är oacceptabelt.
Citera
2021-09-06, 22:12
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Har du ens sett klippet? Kommer du ihåg ungefär vart du tappade ditt förstånd? Kan hjälpa dig att leta.
Japp. Syns lång väg att det är huliganer. Eller har du nån bättre teori? En uppgörelse i undre världen där samtliga glömt sina uzis hemma?
Citera
2021-09-06, 22:13
Medlem
Har blattar blivit välkomnade och gullade med i Lunds kommun? Är Lund den typen av samhälle dit klaner flockas pga rykten sprids om hur kommunen viker sig för samtliga krav?

Någon som vet hur intaget av MENA-utlänningar har sett ut där?
Citera
2021-09-06, 22:13
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbart att du inte tog till dig mycket av din "fina" utbildning.
Din definition av hederliga arbetare som slödder säger en hel del om dig, får jag gissa på att din far köpte utbildningen åt dig?
De familjer som slogs i Lund tillhör en "samhällsklass" vi inte är så vana vid i Sverige, skulle hugga huvudet av dig om du kallade dem underklass. Och sitter på betydligt mer kapital och våldskapital än vad din släkt kan ställa upp.
Skall vi någonsin komma till rätta med detta bekymmer så måste vi lära oss vilka vi har med att göra.
Detta är inte arbetarklass och har inte varit det under de senaste 500 åren. Detta är en "kriminell handel" klass.

Intressant det du skriver.

Vore toppen att veta vilka inrättningar som ägs av dessa smutsfamiljer - i Lund och annorstädes, helt enkelt för att bojkotta och undvika dem.
Citera
2021-09-06, 22:14
Medlem
depenzs avatar
Haha, har någon glömt stänga grinden till zooet? Vad gör dessa apor ute i samhället?
Citera
2021-09-06, 22:14
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jaha jag hade nog gråtit mer över polisinsatsen och vad pengarna hade kunnat gå till istället...

Orkar inte läsa tråden, vad bråkade de om, hade någon råkat skvätta något på någons BMW ?

Vad de bråkar om? Varför är Mellanöstern en stenhög fortfarande? Varför klarar de inte av att stanna i sina länder? De är dysfunktionella.
Citera
2021-09-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det är du som är stockdum som tror att jag inte fattar att detta handlar om MENA-klaner. Det är du som är stockdum som tror att det står i motsättning till det jag skrev. De som är ute och slåss på gator och torg (som nu idag i fallet Lund) är bildningsmässigt att betrakta som lägre arbetarklass.

Uppenbarligen saknar du bildning när det gäller de kulturer vi har importerat.
Dessa grupperingar som slogs I Lund tillhör någon typ av "överklass" i sina samhällen.
Att likställa dessa med den den svenska arbetarklassen eller de invandrare som kommit hit och sliter med låglöneyrken är förnedrande för dessa.
Jag kan förstå att det kan vara svårt för dig att förstå, vilket tyvärr inte är så ovanligt i landet men samtidigt en insikt som vi måste ta till oss om vi skall kunna lösa problemen.
Citera
2021-09-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

Dom är inte i närheten av lägre arbetarklass, dessa inavlade neandertalare är bildningsmässigt mycket lägre i rang.
Citera
2021-09-06, 22:18
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad de bråkar om? Varför är Mellanöstern en stenhög fortfarande? Varför klarar de inte av att stanna i sina länder? De är dysfunktionella.

Århundraden av traditionella kusingiftemål kan inte var till fördel för intellektet om man säger så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in