2021-09-06, 21:52
Medlem
Det är två grovt kriminella arabiska klaner som bråkat. De är bedragare, knarklangare och utpressare - absolut inte ”arbetare”.
Det är oerhört provocerande att flyktingar i Sverige bär sig åt på detta sätt. De bör omedelbart repatrieras till Libanon. Där passar deras etik och medeltida sedvänjor som hand i handske.
Jag vill också att de, för denna slappa och missriktade flyktinginvandring, ansvariga politikerna ställs inför en folktribunal.
Statslösa apor bör dumpas i Libanon - internationella humanitära regelverk gäller ju bara människor.
Citera
2021-09-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ja. Det är en av definitionerna av arbetarklass.
Du får gärna referera till den definitionen? Det jag hittar är att det är en definition på folk som behöver arbeta för uppehälle i yrke som inte kräver en högre utbildning.
Vilket knappast dessa klaner uppfyller.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbart att du inte tog till dig mycket av din "fina" utbildning.
Din definition av hederliga arbetare som slödder säger en hel del om dig, får jag gissa på att din far köpte utbildningen åt dig?
De familjer som slogs i Lund tillhör en "samhällsklass" vi inte är så vana vid i Sverige, skulle hugga huvudet av dig om du kallade dem underklass. Och sitter på betydligt mer kapital och våldskapital än vad din släkt kan ställa upp.
Skall vi någonsin komma till rätta med detta bekymmer så måste vi lära oss vilka vi har med att göra.
Detta är inte arbetarklass och har inte varit det under de senaste 500 åren. Detta är en "kriminell handel" klass.

De som slogs i Lund är lägre arbetarklass. Etnicitet el religion hör inte till saken. Kriminella el inte, det hör inte till saken. Det är en bildningsfråga.

Sverige är kört för all framtid. De som inte förstått det är framför allt lägre svensk arbetarklass. Min flytt bort ifrån Sverige är planerad sedan länge. När jag flyttat till Danmark kommer min röst att övergå från SD till MP. På så sätt tackar jag er som förrått Sverige.
Citera
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Rätt uppenbart att det är fotbollsfirmor som stämt träff. Ett femtiotal män, alla svartklädda, vevar med knytnävarna och inte med vapen. Detta är inte modus operandi av babbar. Då hade det varit automatvapen, eventuellt knivar.

Så frågan är bara vilka firmor det gäller. Helsingborg och Malmö FF? Låter väl mest troligt med tanke på platsen

Detta var min tanke också, speciellt då alla var likadant klädda.
Tramsigt beteende från vuxna...
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Rätt uppenbart att det är fotbollsfirmor som stämt träff. Ett femtiotal män, alla svartklädda, vevar med knytnävarna och inte med vapen. Detta är inte modus operandi av babbar. Då hade det varit automatvapen, eventuellt knivar.

Så frågan är bara vilka firmor det gäller. Helsingborg och Malmö FF? Låter väl mest troligt med tanke på platsen

Sluta upp med dumma inlägg, läs nyheterna och kom in i matchen.
Citera
2021-09-06, 21:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Massor av glädjetårar, hoppas allihop kunde stryka med. Men såna kackerlackor brukar vara svåra att bli av med.

Jaha jag hade nog gråtit mer över polisinsatsen och vad pengarna hade kunnat gå till istället...

Orkar inte läsa tråden, vad bråkade de om, hade någon råkat skvätta något på någons BMW ?
Citera
2021-09-06, 21:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Min magister tog jag för flera decennier sedan. Det kan jag dock lova dig att den arbetarklass som idag slogs för glatta livet på gator och torg i Lund aldrig kommer att göra. Frågor på det?

Citat:
Den kategori som slogs på Lunds gator och torg är helt klart underklass = lägre arbetarklass.

Citat:
Alla som inte har en akademisk examen (eller studerar på universitet i syfte att skaffa sig en sådan) är att betrakta som rent slödder. Alla under akademikerklass är rent slödder. Egna företagare tjänar inte sällan mindre än industriarbetare, och sliter ofta mer, dvs ren arbetarklass. Springer man omkring på gator och torg och slåss, som slöddret i Lund gjorde idag, så är man lägre arbetarklass.

Jag har taktikröstat SD i många val, skyll inte på mig. Vad har du själv röstat på?
Du är så jävla dum så klockorna stannar.
Det är klaner, invandrat slödder, från Libanon, fast ursprungligen bergsturkar, eller kurder.
Både Khan och Fakro.
Din fina examen bryr sig ingen om, läs lite fakta istället.
’Arbetarklass’. Det är bidragsblattar. Aldrig gjort ett hederligt handtag i sitt liv.
https://blog.zaramis.se/2012/12/05/k...esiska-klaner/
Det finns en hel bok om klanen Khan.
Citera
2021-09-06, 21:56
Medlem
plasttygs avatar
Citat:

Har du ens sett klippet? Kommer du ihåg ungefär vart du tappade ditt förstånd? Kan hjälpa dig att leta.
Citera
2021-09-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123

Det var de vanliga som var i farten, dvs familjer.

Citat:
Åtta skadades och en greps efter tre stora bråk i Lund under måndagen, först på Linero, sedan på en restaurang nära Lund C och avslutningsvis utanför sjukhuset. Polisen beskriver det som en konflikt mellan två familjer. – Jag tittade ner och såg dem komma mot huvudentrén. Allihop rörde ihop sig i slagsmål, ganska brutalt också. Det var inte direkt några ungdomar som slogs, säger vittnet Tobias Nilsson.
https://www.sydsvenskan.se/2021-09-0...att-plockas-in
Citera
2021-09-06, 22:01
Medlem
Citat:
De som slogs i Lund är lägre arbetarklass. Etnicitet el religion hör inte till saken. Kriminella el inte, det hör inte till saken. Det är en bildningsfråga.

Sverige är kört för all framtid. De som inte förstått det är framför allt lägre svensk arbetarklass. Min flytt bort ifrån Sverige är planerad sedan länge. När jag flyttat till Danmark kommer min röst att övergå från SD till MP. På så sätt tackar jag er som förrått Sverige.
Som jag skrivit du har alltså noll koll, detta är inte lägre arbetarklass.
Har inget med religion eller etnicitet att göra men kultur. I de kulturer dessa klaner kommer ifrån är de snarare överklass.
Svårt att förstå för en stockdum medelklass svensk utan kulturell erfarenhet.
Läs på lite om dessa familjer och vad som menas med arbetarklass så kanske det går upp ett ljus.
Troligen kommer du på att du är mer arbetarklass rent definitinsmässigt än dessa " klan krigare".
Citera
2021-09-06, 22:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Det är redan bekräftat vad det var. Alltså INTE fotbollsfirmor.

Att folk tror att det är vad det rör sig om varje gång det är ett stort bråk visar hur blåögda folk i det här landet är.
Citera
2021-09-06, 22:05
Medlem
FFL88s avatar
1 person gripen..., hur i helvete lyckas polisen med ett sådant konststycke tro, kan vi lita på att polisen även körde Operation Dörrknackning efteråt som någon slags rutinmässig överslagshandling?
Ja herrejävlars hur "utanförskapet" är fridlysta i dagens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in