2021-09-06, 20:17
Polisen har "situationen under kontroll" enligt Expressens reporter. Samtidigt hoppar en barbar på en annan barbars huvud två meter från två poliser.
Citera
2021-09-06, 20:20
Medlem
Även Lund, Brutus.
Denna gamla fredade kulturstad har invaderats till sist.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-09-06 kl. 20:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Tårgas och gummikulor med pansarfordon funkar i andra länder mot betydligt större grupper.

Men tråden verkar inte komma fram till någon sanning, mest falska rykten och massa rasister som kommer med ”synpunkter”

I Lund slåss väl folk varje helg, kanske lite ovanlig tidpunkt, och lite ovanlig plats.
Det handlar mer om att det ska kännas ordentligt och komma så "nära" så dom kryper till korset och rättar sig i ledet, av rädsla att få mer stryk tills dom dör.
Att skrämmas med gummikulor, hästar och pansarfordon är inte vägen att gå. Man behöver få vissa människor till nära döden-upplevelser så dom ber på sina knän.. Sverige är för mesiga för detta så klart..
Citera
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Som jag skrev innan så är det definitivt arbetarklass som slåss på gator och torg, för inte är det väl akademikerklass, eller?

Jag förstår att det känns lite bra att försöka hitta någon klass- och arbetarromantik i detta, men faktum kvarstår: om man inte arbetar och inte heller har någon intention att arbeta - så är man inte någon "arbetarklass".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ahhh, den där lite barnsliga argumentationstekniken att gardera sig "om du svarar så, då har du fel"

Jo jag har rest mycket i Asien, i USA, i Europa, och pratat med obekanta människor sent på kvällen på pubar osv. Aldrig, säger aldrig (!) har någon frågat något om "vad som händer i Sverige" syftandes på något negativt. Aldrig.

Däremot har många imponerats när man säger att man kommer från Sverige, ett fint land som man hört mycket gott om och med hög livskvalitet ungefär. Nyfikna på det.

Obegripligt vilka obekanta människor du samtalat med? På någon Vit Makt-konferens?
Anekdotisk bevisföring är inte bra vet du. Jag har varit med om att bli frågad om Sveriges problem med muslimer vid resa utomlands. Tror tyvärr det kommer bli vanligare.
Citera
2021-09-06, 20:22
Medlem
Någon som vet vilka klaner det handlar om?
Citera
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Polisen har "situationen under kontroll" enligt Expressens reporter. Samtidigt hoppar en barbar på en annan barbars huvud två meter från två poliser.

Och plötsligt börjar en Neanderthalare slå personen på marken med ett tillhygge.
Citera
Medlem
Citat:
Ahhh, den där lite barnsliga argumentationstekniken att gardera sig "om du svarar så, då har du fel"

Jo jag har rest mycket i Asien, i USA, i Europa, och pratat med obekanta människor sent på kvällen på pubar osv. Aldrig, säger aldrig (!) har någon frågat något om "vad som händer i Sverige" syftandes på något negativt. Aldrig.

Däremot har många imponerats när man säger att man kommer från Sverige, ett fint land som man hört mycket gott om och med hög livskvalitet ungefär. Nyfikna på det.

Obegripligt vilka obekanta människor du samtalat med? På någon Vit Makt-konferens?
Jag förstod det här på förhand. Ursäkta uttrycket, men du är en DJÄVLA LÖGNARE.

Jag medger dock att de resor jag pratat om varit i Europa, där man känner till läget, vilket man ofta inte gör utanför vår världsdel.
Citera
2021-09-06, 20:23
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag fattar inte varför polisen ger sig in i den röran när alla vill slåss med varandra. Låt dem slå sig trötta bara och rulla ut bårarna och samla upp dem när de är färdiga.

Absolut helt rätt. Båda sidor ville slåss. Låt dom hålla på. Blir det bortfall så ses det som en vinst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Även Lund, Brutus.
Denna gamla fredade kulturtstad har invaderats till sist.

Ser du allt förfalla framför dig?
Citera
Medlem
Det enda jag med säkerhet vet är att den kulturella mångfald till Sverige som önskats av partiet till vänster nu håller på förverkligas. Var det bland annat detta man ville berika oss med??
Citera
2021-09-06, 20:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Tråden där vi förminskar fotbollshuliganism, allt för att försöka få det att framstå som "de hemska invandrarna är de enda som slåss".
Det är ingen som förminskar fotbollshuliganism. Det är snarare ett ämne som uppförstorats något monumentalt därför det säljer lösartiklar. Det finns studier som visat att år där det skett mindre våld kring fotbollsevenemang så har det ändå skrivits fler artiklar om våldet kring matcher eftersom det är en bekväm go-to för tidningarna att sälja när det råder nyhetstorka. Det finns även studier som visar att det sker bra mycket mer brott runt festivaler och konserter när man reglerar för hur många som besöker ett event. Utöver detta så får någon gärna rätta mig här men är inte Kalla Faktas dokumentär om Firman Boys den första gången man valde att hänga ut människor med bild och namn utan att dessa varit dömda för brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in