2021-09-06, 21:39
Medlem
plasttygs avatar
men vafan.. det var inte personvetare och civilingenjörer som råkat i luven på varandra.. kors i taket.
Citera
2021-09-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Gick in och kollade Icha Mochi på Allabolag.se, https://www.allabolag.se/5591529242/befattningar

Youssef, Jacob Furat (f 1982)
Styrelseledamot
13 stycken aktiva uppdrag
12 stycken tidigare uppdrag
.

Kom igen nu, blanka ut killens namn. Han har inget med detta att göra.
Citera
2021-09-06, 21:42
Medlem
hashs avatar
Jag hoppas på lite skjutningar ikväll/natt som en uppföljning, kanske kanske kanske kan svenne banan vakna upp och se hur illa det är.

Men min magkänsla säger mig att Svenne Banan noterar knappt händelsen.
Citera
2021-09-06, 21:43
Medlem
Man ser ju på videomaterialet att det här handlar om arbetarklassen, deras rörelsemönster avslöjar det.
Citera
2021-09-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Alla som inte har en akademisk examen (eller studerar på universitet i syfte att skaffa sig en sådan) är att betrakta som rent slödder. Alla under akademikerklass är rent slödder. Egna företagare tjänar inte sällan mindre än industriarbetare, och sliter ofta mer, dvs ren arbetarklass. Springer man omkring på gator och torg och slåss, som slöddret i Lund gjorde idag, så är man lägre arbetarklass.

Jag har taktikröstat SD i många val, skyll inte på mig. Vad har du själv röstat på?
Uppenbart att du inte tog till dig mycket av din "fina" utbildning.
Din definition av hederliga arbetare som slödder säger en hel del om dig, får jag gissa på att din far köpte utbildningen åt dig?
De familjer som slogs i Lund tillhör en "samhällsklass" vi inte är så vana vid i Sverige, skulle hugga huvudet av dig om du kallade dem underklass. Och sitter på betydligt mer kapital och våldskapital än vad din släkt kan ställa upp.
Skall vi någonsin komma till rätta med detta bekymmer så måste vi lära oss vilka vi har med att göra.
Detta är inte arbetarklass och har inte varit det under de senaste 500 åren. Detta är en "kriminell handel" klass.
Citera
2021-09-06, 21:45
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Hela Sverige har vaknat förutom dig, så det är snarare du som får tänka om.

Byt nice try nigga

Vaknat till vad ?
Offra våra saker för invandrarna ?
Citera
2021-09-06, 21:45
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Rätt uppenbart att det är fotbollsfirmor som stämt träff. Ett femtiotal män, alla svartklädda, vevar med knytnävarna och inte med vapen. Detta är inte modus operandi av babbar. Då hade det varit automatvapen, eventuellt knivar.

Så frågan är bara vilka firmor det gäller. Helsingborg och Malmö FF? Låter väl mest troligt med tanke på platsen
Citera
2021-09-06, 21:46
Medlem
brianmolkos avatar
Hade ni gråtit eller gråter ni om någon av dessa hade dött?
Citera
2021-09-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hade ni gråtit eller gråter ni om någon av dessa hade dött?
Massor av glädjetårar, hoppas allihop kunde stryka med. Men såna kackerlackor brukar vara svåra att bli av med.
Det räcker med 3 blattar i varje stad. 2 pizzabagare + 1 vikarie.
That's enough!
Senast redigerad av Amme16 2021-09-06 kl. 21:55.
Citera
2021-09-06, 21:51
Medlem
Jag tror de inblandade är snälla innerst inne och är de inte det så är det vårt fel. Strukturell rasism, brist på fritidsgårdar och för höga krav leder bara till elände. Jag, du, du och du borde skämmas.
Citera
2021-09-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Lund är Skånes Södermalm.
Och skall så förbli!
Citera
2021-09-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Rätt uppenbart att det är fotbollsfirmor som stämt träff. Ett femtiotal män, alla svartklädda, vevar med knytnävarna och inte med vapen. Detta är inte modus operandi av babbar. Då hade det varit automatvapen, eventuellt knivar.

Så frågan är bara vilka firmor det gäller. Helsingborg och Malmö FF? Låter väl mest troligt med tanke på platsen

Fast är det vanligt att fotbollsfirmor fortsätter slagsmål och bråk även vid sjukhuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in