Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Alla som inte har en akademisk examen (eller studerar på universitet i syfte att skaffa sig en sådan) är att betrakta som rent slödder. Alla under akademikerklass är rent slödder. Egna företagare tjänar inte sällan mindre än industriarbetare, och sliter ofta mer, dvs ren arbetarklass. Springer man omkring på gator och torg och slåss, som slöddret i Lund gjorde idag, så är man lägre arbetarklass.
Jag har taktikröstat SD i många val, skyll inte på mig. Vad har du själv röstat på?
Uppenbart att du inte tog till dig mycket av din "fina" utbildning.
Din definition av hederliga arbetare som slödder säger en hel del om dig, får jag gissa på att din far köpte utbildningen åt dig?
De familjer som slogs i Lund tillhör en "samhällsklass" vi inte är så vana vid i Sverige, skulle hugga huvudet av dig om du kallade dem underklass. Och sitter på betydligt mer kapital och våldskapital än vad din släkt kan ställa upp.
Skall vi någonsin komma till rätta med detta bekymmer så måste vi lära oss vilka vi har med att göra.
Detta är inte arbetarklass och har inte varit det under de senaste 500 åren. Detta är en "kriminell handel" klass.