2022-04-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Jag har läst fupen han säger inte nånstans att han var beväpnad! Han har inget vapen på sig Heller, Det är därför han är gripen för samförstånd!

Jo men Dp barnen sprang fram och tog dom har jag för mig. Man pratade om de i ett avslysnat samtal.
Citera
2022-04-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy
Jo men Dp barnen sprang fram och tog dom har jag för mig. Man pratade om de i ett avslysnat samtal.
Ok
Citera
2022-04-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Stämmer bra det. 09:30 inleds det hela. Kommer bli väldigt intressant att följa.
Va tro du då stefan e de starka bevis jag känner de finns inga bevis alls vilka som sköt
Citera
2022-04-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Va tro du då stefan e de starka bevis jag känner de finns inga bevis alls vilka som sköt
tänkte samma, bara att alla greps i lägenheten åklagaren kommer inte bevis vem som sköt
Citera
2022-04-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
tänkte samma, bara att alla greps i lägenheten åklagaren kommer inte bevis vem som sköt

Åklagare behöver inte bevisa vem som sköt så länge det kan bevisas att det gjorts tillsammans och i samförstånd.
Citera
2022-04-24, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Varför tog dom inte bara med sig två handgranater bara slänga in genom rutan, dom bodde väl på första våningen?

Nu blir det ännu värre, visste inte pappan och lilla systern också bodde i samma lägenhet med sina söner. Och fuck den ser ut som den gör, rena bombnedslaget. Finner inga ord.

Nån som vet om Sixty o hans familj kan turkiska? Hans mamma har ju utvandrat dit till släktingar sen några år tillbaka. Tycker alltid lika roligt när svarta i turkiet pratar turkiska ser så roligt ut haha

Har också noterat det tidigare att det är andra personer som skrivna på adressen men frågan är om de bor där eller hur mycket dom är där? När polisen återvänder till lägenheten efter mordnatten verkar det som att ingen har varit där.

Det var likadant här: (FB) Tre personer från Dödspatrullen gripna för vapenbrott, Hjulsta, Stockholm, 2021-12-07

Efter gripandet verkar det som att ingen har varit i lägenheten.

Angående handgranater så bodde de högst upp.
Citera
2022-04-24, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public.Enemy

Det som talar emot det är isf hur DP lyckades göra sig av med det vapnet men inte sin egna.
Citera
2022-04-24, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det som talar emot det är isf hur DP lyckades göra sig av med det vapnet men inte sin egna.
Jag tror inte DP barnen tog Alpo och svenskens vapen, jag hade iallafall inte vågat gå ner till motståndaren när man vet de finns fler FLG som är beväpnade bortanför. Som jag förstått FUPen så har DP bara varit uppe på loftgången alternativt någon som gått ner i porten också? Det här verkar väldigt impulsivt av FLG då man faktiskt inte har samlat ”hela” ligan, Ghost tex var påväg att resa med familjen till Somalia. Dom ända som var påväg till Hjulsta eller på plats är Kawala, Alpo Svensken bröderna Plies om jag förstått allt rätt.. Och dom har färdats på elsparkcyklar dit! Timmarna innan i Tensta var dom väldigt många, Ghost blev visiterad och dom tog kort på honom vid porten i Tensta. Vem är den andra killen i brun jacka som åkte Elsparkcykel i Tensta och som samlades med FLG? Lite äldre typ Turk eller nått? Trodde först de va H från 24K
Citera
2022-04-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jag tror inte DP barnen tog Alpo och svenskens vapen, jag hade iallafall inte vågat gå ner till motståndaren när man vet de finns fler FLG som är beväpnade bortanför. Som jag förstått FUPen så har DP bara varit uppe på loftgången alternativt någon som gått ner i porten också? Det här verkar väldigt impulsivt av FLG då man faktiskt inte har samlat ”hela” ligan, Ghost tex var påväg att resa med familjen till Somalia. Dom ända som var påväg till Hjulsta eller på plats är Kawala, Alpo Svensken bröderna Plies om jag förstått allt rätt.. Och dom har färdats på elsparkcyklar dit! Timmarna innan i Tensta var dom väldigt många, Ghost blev visiterad och dom tog kort på honom vid porten i Tensta. Vem är den andra killen i brun jacka som åkte Elsparkcykel i Tensta och som samlades med FLG? Lite äldre typ Turk eller nått? Trodde först de va H från 24K
jag tror han är arab, han har arabisk namn
Citera
2022-04-24, 10:42
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Vilka tillhörde det upphittade vapnet som låg vid husfasaden bredvid en låst liten brunn?
Citera
2022-04-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Vilka tillhörde det upphittade vapnet som låg vid husfasaden bredvid en låst liten brunn?

Inget fingeravtryck hittades på vapnet men det fanns DNA från flera personer som befann sig i lägenheten på olika delar av vapnet.
Citera
2022-04-24, 12:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Vitten i området säger att först en man, sedan flera män efter skjutningarna var framme vid Alpo och Svensken. De var först en man där som sedan sedan och gömde sig bakom husknuten då några andra kom. Dessa sa vad fan gör ni i Hjulsta eller likande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in