2021-09-03, 20:14
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har allihop, men antalet jag kan ladda upp är begränsad. Här är de som berör bägge morden:

3 negrer med samma namn?
Eller samma neger häktad för 3 dåd?
Citera
2021-09-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-thrust
Musse och talang kommer åka till Spanien så fort de muckar den saken är klar. De två har absolut ingen anledning att vara kvar här och kriga.

De har inte bara vunnit kriget utan har resurser och tillgångar att kunna fortsätta med knarkaffärerna eller bara ta det lugnt i Spanien. Kan försäkra att DP kärnan har ingen stor hämndlysten som de övriga i shottaz som blivit total förnedrade och förlorar en dyr medlem nästan varannan månad. DP kärnan har inte förlorat en jätte nära medlem sens kriget startade 2015 så dessa 4 grabbar har inga planer på att kriga.

Farre var den enda som hade ett litet övertag gentemot DP men den övertaget gick bort när de klippte hans bror och svärbror.

De misshandla Yasin, Pissa på Jaffar, skattat halva rinkeby och tensta samt så har deras små junior förnedrat de stora i shottaz/flg. Det här är inte ens ett krig som media och folk försöker måla upp det som. Det är helt enkelt en ensidig historia och jag tror på riktig att DP kärnan skrattar åt det hela medan shottaz medlemmarna är traumatiserad bara de hör Makkan eller någon utav den andras namn.

Dp fångade aldrig Yasin han var i Gbg och sedan Norge när de fångade jb
Senast redigerad av Hss777777 2021-09-03 kl. 20:21.
Citera
2021-09-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag har allihop, men antalet jag kan ladda upp är begränsad. Här är de som berör bägge morden:

Intressant dom blev alltså gripna mindre än en timme efter mordet, känns inte som att detta dåd var noga planerat utan mer som vissa varit inne på att fienderna tog sig till Hjulsta för att attackera men DP fick veta det genom spanare eller infiltration i FLG.

FLG kanske rent av var på väg för att attackera Sixtys hem och DP försvarade sig. Vill man skjuta någon gör man ju gärna inte det utanför sitt eget hem om man vill klara sig undan mord.

En teori kan ju även vara att dom bestämt möte för någon typ av medling som sedan spårade.

Lär bli fällande domar här iaf, enda chansen polisen har är att gripa dom i anslutning till morden det har vi sett tidigare. Lär finnas skrutstänk (kroppen) och teknisk bevisning även om dom började tvätta 20 min innan polisen storma.
Senast redigerad av Bigmike90 2021-09-03 kl. 21:01.
Citera
2021-09-03, 21:07
Medlem
Blev det någon klarhet i om alla 4a skjutningar under kvällen var kopplade till detta?

Om ja, så är de kanske rimligt nånstans att de tillslut slutade där de slutade, om de varit jakt.
Citera
2021-09-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Intressant dom blev alltså gripna mindre än en timme efter mordet, känns inte som att detta dåd var noga planerat utan mer som vissa varit inne på att fienderna tog sig till Hjulsta för att attackera men DP fick veta det genom spanare eller infiltration i FLG.

FLG kanske rent av var på väg för att attackera Sixtys hem och DP försvarade sig. Vill man skjuta någon gör man ju gärna inte det utanför sitt eget hem om man vill klara sig undan mord.

En teori kan ju även vara att dom bestämt möte för någon typ av medling som sedan spårade.

Lär bli fällande domar här iaf, enda chansen polisen har är att gripa dom i anslutning till morden det har vi sett tidigare. Lär finnas skrutstänk (kroppen) och teknisk bevisning även om dom började tvätta 20 min innan polisen storma.

Intressanta idéer! Var det andra personer i lägenheten förutom de gripna?
Citera
2021-09-03, 22:18
Medlem
bees avatar
Hur lever grabbarna?
springer dem bara runt och skjuter på varandra, becknar och köper fejk kläder ?

eller super dem och knarkar själva också??
Citera
2021-09-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Hur lever grabbarna?
springer dem bara runt och skjuter på varandra, becknar och köper fejk kläder ?

eller super dem och knarkar själva också??
Flestas kläder e äkta
Citera
2021-09-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Flestas kläder e äkta

Dom flesta kepsar och T-shirts samt västar är äkta. Det är ett sätt att tvätta pengar. Och visa att man kan få in pengar. Det hela är jättetöntigt för dom kan ju aldrig lägga pengarna på en vettiga saker såsom bostad. En Guccikepsbärare klarar ju ingen kreditkoll. Gucci, versace, och EA7 är så löjliga varumärken. Och dom flesta hittar man för någon hundralapp i Thailand och Turkiet. Svenskar har ju sett dessa märken säljas hur som helst och ofta av dålig kvalitet så ingen normalt funtad vuxen tar dessa varumärken på allvar. Dom är coola i Dubai och Järva men ingen annanstans.
Senast redigerad av Blueberryrice 2021-09-03 kl. 22:58.
Citera
2021-09-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
okej , Fair ,

hur ser business modellen ut då ungefär?

antar att springisar står och becknar 5or kola och får en röding per 5a ?

sen tar dem resten av vinsten ?
De va lite betalt. Säkert 1.5k f de där
Citera
2021-09-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Dp fångade aldrig Yasin han var i Gbg och sedan Norge när de fångade jb

Makkan slog Yasin sönder å samman utanför entré till Rinkeby grillen sommaren 2017. Yasin blev medvetslös, flera vittnen på plats. 2017 va HELA Rinkeby rädda för DP. Makkan gick runt i Rby C med t-shirt å skottsäker väst medvetet.
Citera
2021-09-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henisosynlig
Makkan slog Yasin sönder å samman utanför entré till Rinkeby grillen sommaren 2017. Yasin blev medvetslös, flera vittnen på plats. 2017 va HELA Rinkeby rädda för DP. Makkan gick runt i Rby C med t-shirt å skottsäker väst medvetet.
Stämmer man sa att han fick epilepsi anfall också. Han försvann gömde sig i Västerås bäckby tror jag.
Citera
2021-09-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Stämmer man sa att han fick epilepsi anfall också. Han försvann gömde sig i Västerås bäckby tror jag.

Inte hört något om detta när skulle det hänt isåfall för i jaffar videon de säger vart e Yasin han e inte hära Yani som han flydde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in