2022-04-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jag tror inte DP barnen tog Alpo och svenskens vapen, jag hade iallafall inte vågat gå ner till motståndaren när man vet de finns fler FLG som är beväpnade bortanför. Som jag förstått FUPen så har DP bara varit uppe på loftgången alternativt någon som gått ner i porten också? Det här verkar väldigt impulsivt av FLG då man faktiskt inte har samlat ”hela” ligan, Ghost tex var påväg att resa med familjen till Somalia. Dom ända som var påväg till Hjulsta eller på plats är Kawala, Alpo Svensken bröderna Plies om jag förstått allt rätt.. Och dom har färdats på elsparkcyklar dit! Timmarna innan i Tensta var dom väldigt många, Ghost blev visiterad och dom tog kort på honom vid porten i Tensta. Vem är den andra killen i brun jacka som åkte Elsparkcykel i Tensta och som samlades med FLG? Lite äldre typ Turk eller nått? Trodde först de va H från 24K
Kan du lägga bilden upp?
Citera
2022-04-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall.1
Kan du lägga bilden upp?
Vem är bröderna Plies?
Citera
2022-04-24, 14:28
Medlem
Citat:
Vem är bröderna Plies?

En vet ja kallas Shamodi
Citera
2022-04-24, 14:30
Medlem
Citat:
Vem är bröderna Plies?
Shamodi & Plies är bröder
Citera
2022-04-24, 14:42
Medlem
Om DP-medlemmar skulle fällas här. Kommer de åtalas för morden i Glömmingegränd också? Med tanke på att det aktuella vapnet har använts där. Hur motbevisar man DNA som visar att man har hanterat vapnet?
Citera
2022-04-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Om DP-medlemmar skulle fällas här. Kommer de åtalas för morden i Glömmingegränd också? Med tanke på att det aktuella vapnet har använts där. Hur motbevisar man DNA som visar att man har hanterat vapnet?
Det här vet nog andra bättre, men rimligtvis behöver åklagaren bevisa att man hanterat vapnet vid just mordtillfället, inte bara att ens DNA är på det.

Heykal och Ayyes ex var för övrigt, vad jag förstår, inte syskon som Chicago163 påstår. De har bara samma efternamn.
Citera
2022-04-24, 14:52
Medlem
vem har fup på svensken och alpo och 60
Citera
2022-04-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Det här vet nog andra bättre, men rimligtvis behöver åklagaren bevisa att man hanterat vapnet vid just mordtillfället, inte bara att ens DNA är på det.

Heykal och Ayyes ex var för övrigt, vad jag förstår, inte syskon som Chicago163 påstår. De har bara samma efternamn.

Det jag tänkte också på var att Sixty blir ju åtalad även för skottlossning i Tensta tidigare på kvällen för mordförsök. Det är grad +4 att vapnet använts i alla de här tre fallen och han blir åtalad i 2 av 3. Just i det här fallet är ju vapnet precis använt och det går nog bevisa.
Citera
2022-04-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jag tror inte DP barnen tog Alpo och svenskens vapen, jag hade iallafall inte vågat gå ner till motståndaren när man vet de finns fler FLG som är beväpnade bortanför. Som jag förstått FUPen så har DP bara varit uppe på loftgången alternativt någon som gått ner i porten också? Det här verkar väldigt impulsivt av FLG då man faktiskt inte har samlat ”hela” ligan, Ghost tex var påväg att resa med familjen till Somalia. Dom ända som var påväg till Hjulsta eller på plats är Kawala, Alpo Svensken bröderna Plies om jag förstått allt rätt.. Och dom har färdats på elsparkcyklar dit! Timmarna innan i Tensta var dom väldigt många, Ghost blev visiterad och dom tog kort på honom vid porten i Tensta. Vem är den andra killen i brun jacka som åkte Elsparkcykel i Tensta och som samlades med FLG? Lite äldre typ Turk eller nått? Trodde först de va H från 24K
Enligt vittne gick Hjulsta barnen fram och hånade döda oppsen. Kawala sprang iväg när Dp kom
Citera
2022-04-24, 17:16
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Enligt vittne gick Hjulsta barnen fram och hånade döda oppsen. Kawala sprang iväg när Dp kom
Vad hände dagarna innan, Sveriges enda regelrätta gatustrider eller mest på buskar och postlådor?
Citera
2022-04-24, 17:26
Medlem
Citat:
Slutsats
Resultaten talar varken för eller emot att den person, varifrån respektive skjuthandsprover
5311/37163-21/S014 till 5311/37163-21/S019, samt tillhörande papperspåsar är säkrade,
nyligen (inom ca fyra timmar innan provtagningen) har varit i nära anslutning till
skjutvapen då det avfyrats eller har varit i kontakt med skjutvapen eller något annat
vapenrelaterat, t ex patronhylsor (Grad 0).

Hur tungt väger detta i en rättegång?
Citera
2022-04-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shottazbyn
Shamodi & Plies är bröder
Så brödera, Ace, Alpo å Svensken åker till hjulsta? Hmm vad är plies insta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in