2021-11-27, 15:09
Medlem
Vet inte om du vet men hans bror Abshir sitter inne livstid för mord. Sen 2013 om jag minns rätt.

Alpo blev ju själv gripen med automatvapen på Älvsjös pendeltågsstation för ett par år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av RufusX
Tänkte väl det.. mitt företag var och jobbade där mycket för några år sedan och han hjälpte mig gräs under dom perioderna... Måste säga att han är en av dom trevligaste langare jag träffat, alltid i tid och alltid pratglad och välkomnande.. kommer ihåg en gång när jag skulle möta honom nattetid och fick ett lusthus i Älvsjö som mötpunkt. När jag väl kom dit var det typ 10-15 grabbar som chillade där som frågade vad jag sökte..

Svarade att jag skulle träffa Abdi varav alla blev glada och bjöd in mig o chilla och kicka en gås med dom medans jag väntade för han skulle komma snart. Rökte en med hans hand grabbar innan han dök upp och när han väl dök upp tyckte han det var så trevligt att jag hade chillat med hans grabbar så han bjöd mig på en extra bag!
Citera
2021-11-27, 15:16
Medlem
Så kan det vara. Det var mycket skjutningar och grova vapenbrott i Tensta/Hjulsta under sommaren fram till den här händelsen. Polisen har gjort ett bra jobb och flera personer sitter fängslade eller häktade på sannolika skäl. En av anledningarna till att det har varit tyst i området senaste tiden. Ett argument för att det troligen handlat om samma gm.

Flera timmar innan den här skjutningen sköts det i Tensta allé. Hämnd kan vara iblandad men i det här fallet var det FLG som var på jakt efter DP då brottsplatsen var Hjulsta backar. Knappast att FLG hängde där och DP smög sig på dom.

Se på mitt inlägg här där jag samlat alla händelser under sommaren med trådarna. Efter det här skedde dubbelmordet på Glömmingegränd den 16 aug och händelsen här. Sen har det varit knäpptyst.

(FB) Två män ihjälskjutna i port, Glömmingegränd, Tensta Stockholm 2021-08-16

Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Så kan det men tror dps yngre hämnades på det som dubbelmord i Tensta som hände under sommaren
Senast redigerad av TopDogg08 2021-11-27 kl. 15:24.
Citera
2021-11-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så kan det vara. Det var mycket skjutningar och grova vapenbrott i Tensta/Hjulsta under sommaren fram till den här händelsen. Polisen har gjort ett bra jobb och flera personer sitter fängslade eller häktade på sannolika skäl. En av anledningarna till att det har varit tyst i området senaste tiden. Ett argument för att det troligen handlat om samma gm.

Flera timmar innan den här skjutningen sköts det i Tensta allé. Hämnd kan vara iblandad men i det här fallet var det FLG som var på jakt efter DP då brottsplatsen var Hjulsta backar. Knappast att FLG hängde där och DP smög sig på dom.

Se på mitt inlägg här där jag samlat alla händelser under sommaren med trådarna. Efter det här skedde dubbelmordet på Glömmingegränd den 16 aug och händelsen här. Sen har det varit knäpptyst.

(FB) Två män ihjälskjutna i port, Glömmingegränd, Tensta Stockholm 2021-08-16

Enligt polisen så letade FLG efter Dp

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ebedragerierna

Det verkar som att FLG/Shottazhar velat leta efter Dp under en längre tid här artikel från april 2021 :
https://www.aftonbladet.se/a/Kyg3m4

Vilka blev dom häktade i det ärendet?
Citera
2021-11-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Du glömde kommatecknet mellan svenska och ditt. //Språkpolisen nr.2

Du är sorglig.
Citera
2021-11-28, 14:50
Medlem
Citat:

Det verkar som att FLG/Shottazhar velat leta efter Dp under en längre tid här artikel från april 2021 :

Kan du citera ur artikeln (den är låst) och återge det mest matnyttiga ur den?
Citera
2021-11-28, 14:58
Medlem
Enligt AB:

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Kan du citera ur artikeln (den är låst) och återge det mest matnyttiga ur den?

Citat:
Två män häktades i söndags vid Solna tingsrätt, på sannolika skäl misstänkta för grovt vapenbrott. De två männen är båda i 20-årsåldern och greps i fredagskväll i Hjulsta i norra Stockholm. På sig hade de ett vapen.

– Den togs i beslag vid ingripandet och är nu på analys, säger åklagare Carl Mellberg, som är förtegen om händelsen och utredningen.

Enligt Aftonbladets uppgifter handlar det om två personer knutna till det kriminella nätverket Shottaz. De ska vid tillfället ha burit på en pistol och upptäcktes av en händelse av en förbipasserande polispatrull. Vapnet ska de ha försökt slänga ifrån sig när poliserna tog upp jakten på dem.

Pistolen var skarpladdad och männen ska också ha burit maskering och tunga skyddsvästar. Att de greps i just Hjulsta är av vikt då det rivaliserande gänget Dödspatrullen under den senaste tiden vunnit mark i området. Polisens arbetsteori är därför att männen var i Hjulsta för att leta efter medlemmar från det rivaliserande gänget att skjuta, enligt Aftonbladets uppgifter.
Citera
2021-11-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Enligt AB:
häktningsprotokoll?
Citera
2021-11-30, 15:50
Medlem
Ja, dom har snurrat i Hjulsta sen början av det här kriget på jakt efter fienden. Var det inte FLG som låg bakom mordet i mars i Hjulsta backar då någon från Jakobsberg dog?

Ingen aning men är det vapen inblandad så lär det bli åtal.

Citat:

Citera
2021-12-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja, dom har snurrat i Hjulsta sen början av det här kriget på jakt efter fienden. Var det inte FLG som låg bakom mordet i mars i Hjulsta backar då någon från Jakobsberg dog?

Ingen aning men är det vapen inblandad så lär det bli åtal.

Du menar när shahab dog? Han uppges vara i sällskap med Capone,Sixty och flera i Dp tror att han var vid fel plats vid fel tillfälle helt enkelt
Citera
2021-12-03, 18:05
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/kri...digt-av-polis/
Citera
2021-12-03, 19:38
Medlem
Citat:
Du menar när shahab dog? Han uppges vara i sällskap med Capone,Sixty och flera i Dp tror att han var vid fel plats vid fel tillfälle helt enkelt

Helt fel, han trodde han var Dp men vart klippt av Dp istället för ett kontrakt som dom yngre i Dp hade tagit på sig eftersom han umgicks med dom å var deras springis, så han vart ett lätt byte
Citera
2021-12-03, 19:39
Medlem
Svensken verkar ha klarat sig, men tidningen skriver som att han har golat, eftersom dom skriver tack vare att polisen kunde höra mannen som låg skjuten I huvudet kunde flera gärningsmän gripas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in