2024-04-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Med andra ord så tycker du att en kvinna kan förväntas överväga abort.

Jag håller inte alls med här. För många är det ett mer eller mindre omöjligt val, att döda sitt eget barn.
det är helt hopplöst att diskutera med dig. Du läser som fan läser bibeln. Du aktivt vägrar att förstå. Är du ett troll, eller bara dum i huvudet?
Citera
2024-04-15, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
det är helt hopplöst att diskutera med dig. Du läser som fan läser bibeln. Du aktivt vägrar att förstå. Är du ett troll, eller bara dum i huvudet?
Vem vet? Om du började prata som en vuxen människa och inte inleda med ett aggressivt "DU ÄR INGEN RIKTIG MAN" och ha alla taggar utåt för minsta lilla grej så kanske det hade klarnat för dig. Jag misstänker dock att det är en fråga vi aldrig kommer få svar på.
Citera
2024-04-15, 11:41
Citat:
Fortfarande måste ALLA män ha valmöjligheter precis som kvinnan, oavsett situationne. Samtyckeslagen MÅSTE inkludera samtycke för att skaffa barn samt att mannen också ska kunna få tycka till. Man kan inte säga att "man är två om att skaffa barn" ifall bara ena parten har all makt. Inser du inte själv hur vrickat det är, eller är du trög?
Tyvärr, det går inte att dela ut sin sperma till höger och vänster och mena att man inte samtyckte till att den fick användas.
Citera
2024-04-15, 11:44
Citat:
I en sådan situation måste fortfarande SAMTYCKE finnas. Vill mannen INTE ha barn i den situationen, eller liknande, så ska juridisk abort finnas i det fall där kvinnan vägrar göra aborten. Precis som samtycke ENLIGT LAG krävs för att ha sex eller vilken sexuell handling som helst, så ska också samtycke för att skaffa barn finnas. Så vill mannen inte i ett sådant fall ha barn, så får ju kvinnan då antingen göra abort eller så får hon stå för allting själv, inklusive kostnad. Har hon inte råd så får hon väl tvingas ta ett csn-liknande lån som täcker för alla kostnader då, som hon sedan får betala tilbaka, precis som ett ritkigt csn-lån. Inget konstigt med det. Belastar inte heller skattebetalar utan enbart henne då hon tvunget vill behålla ungen mot mannens vilja.
Ska barnet ta ett lån också då istället för att kräva sin pappa på matpengarna?
Citera
2024-04-15, 11:46
Medlem
Citat:
Vem vet? Om du började prata som en vuxen människa och inte inleda med ett aggressivt "DU ÄR INGEN RIKTIG MAN" och ha alla taggar utåt för minsta lilla grej så kanske det hade klarnat för dig. Jag misstänker dock att det är en fråga vi aldrig kommer få svar på.
Snarae du som behöver öva på läsförståelse. Jag har INTE inlett med att du inte är en riktig man. Jag inledde med annat. Men du verkar tycka om att hitta på och sitta och ljuga.
Citera
2024-04-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tyvärr, det går inte att dela ut sin sperma till höger och vänster och mena att man inte samtyckte till att den fick användas.
Du är alltså trög.

Man skaffar INTE barn genom pattasprut, hj eller bj. Att kvinnan missbrukar sperman utan samtycke, är inte mannes fel eller ansvar. Det är något som borde vara självförstått och inkludera samtycke. men du visar här med ditt idiotargument att du är en hjärndöd lallare.
Citera
2024-04-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ska barnet ta ett lån också då istället för att kräva sin pappa på matpengarna?
Du behöver tydligen också öva på läsförståelse.

Läs igen vad jag skrev. Vad skrev jag för nåt?
Citera
2024-04-15, 11:53
Citat:
Snarae du som behöver öva på läsförståelse. Jag har INTE inlett med att du inte är en riktig man. Jag inledde med annat. Men du verkar tycka om att hitta på och sitta och ljuga.
Jag svarade på ett av dina inlägg och ställde en fråga. Det här är vad du svarade då, och det är ditt första inlägg till mig:

Citat:
Nej, det är INTE oerhört enkelt att undvika om man vill kunna ha sex överhuvudtaget eller göra något sexuellt alls, behöver inte ens vara penetration. Men du är ingen riktig man eftersiom du tycker att det är okej med lagar som är kraftigt diskriminerande mot män.
Citera
2024-04-15, 11:54
Citat:
Du är alltså trög.

Man skaffar INTE barn genom pattasprut, hj eller bj. Att kvinnan missbrukar sperman utan samtycke, är inte mannes fel eller ansvar. Det är något som borde vara självförstått och inkludera samtycke. men du visar här med ditt idiotargument att du är en hjärndöd lallare.
Nä, och det säger du förstås när du lämnat ut ditt bank-ID också?
Citera
2024-04-15, 11:55
Medlem
Citat:
Jag svarade på ett av dina inlägg och ställde en fråga. Det här är vad du svarade då, och det är ditt första inlägg till mig:
Det är inte första meningen alltså ingen inledning.

Dessutom är påståendet korrekt, så vad bölar du över?
Citera
2024-04-15, 11:56
Citat:
Du behöver tydligen också öva på läsförståelse.

Läs igen vad jag skrev. Vad skrev jag för nåt?
Ja du skrev att kvinnan skulle ta lån om hon inte hade råd med sitt barns underhåll.

Sen då, ska barnet ta lån för att täcka pappans del av underhållet?
Citera
2024-04-15, 11:56
Medlem
Citat:
Nä, och det säger du förstås när du lämnat ut ditt bank-ID också?
Jag lämnar inte ut mitt bank-id. Men du visar tydligt att endast kvinnor ska ha all makt, alla rättigheter, alla valmöjligheter och noll, ansvar och noll konsekvenser, enbart mannen ska ha ansvar, betalningsskyldighet och konsekvenser. Korkade jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in