Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Säger du att det inte är enkelt för att du själv tycker att det är svårt?
Att du måste dra till med "du är inte en riktig man" säger en hel del om dig. Utöver det så anser jag inte att lagarna är diskriminerande. Eller tycker du att det är rimligt att begära att en gravid kvinna överväger abort?
Nej. Jag säger att det inte är enkelt eftersom om du använder hjärnan och tänker lite längre än snoken räcker, så borde du med kunna komma fram till att det finns åtskilliga sätt för en kvinna att komma över sperma från en man och trycka in det i sig och bli gravid. Penetrerande sex behöver inte ens ha utförts, vilket innebär då att om en man inte vill ha barn, år 2024, där man främst har sex för att det är skönt och INTE för att skaffa barn, så får en man helt enkelt avstå helt från all typ av sexuell aktivitet med en kvinna eftersom risken är för hög. Är det jämställt? Är det rättvist att enbart kvinnan ska kunna få göra exakt hur hon vill utan tvång eller konsekvenser eller risk för förstörd ekonomi?
Nej, det säger inte ett dugg om mig, snarare dig som kämpar FÖR att inte ha några rättigheter alls i ämnet,. du kämpar FÖR ojämställdhet. Det gör inte en riktig man.
Återigen, om du inte vet vad en JURIDISK abort är, googla det då istället för att skämma ut dig med din okunnighet.