2024-04-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
I praktiken är det helt omöjligt som ensamstående man. Du har större chans att vinna på lotto än att bli godkänd, medans för en ensamstående kvinna är det relativt enkelt.

Surrogatmödraskap är olagligt i Sverige, så nej.

Backa upp det påståendet.

Påstår inte att surrogatmödraskap är lagligt. Jag påstår att ingen hindrar dig från att insemineras. Vi bor i Sverige, inte Uganda.
Citera
2024-04-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Backa upp det påståendet.

Påstår inte att surrogatmödraskap är lagligt. Jag påstår att ingen hindrar dig från att insemineras. Vi bor i Sverige, inte Uganda.

Surrogatmödraskap är inte tillåtet i Sverige.
Citera
2024-04-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Surrogatmödraskap är inte tillåtet i Sverige.

Det påstår jag inte heller.
Citera
2024-04-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Fråga:

Skulle du hellre vilja vara den som väljer mellan de tre alternativen om en sexakt resulterar i graviditet?

Själv är jag ganska nöjd med att aldrig behöva göra det valet. I synnerhet eftersom det är så oerhört lätt att undvika det. Är också rätt nöjd med att slippa behöva genomgå en graviditet vid barnskaffande.
Nej, det är INTE oerhört enkelt att undvika om man vill kunna ha sex överhuvudtaget eller göra något sexuellt alls, behöver inte ens vara penetration. Men du är ingen riktig man eftersiom du tycker att det är okej med lagar som är kraftigt diskriminerande mot män.
Citera
2024-04-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Totalt efterblivet förslag med juridisk abort, barnets rätt till sin far/faders resurser är mycket viktigare för samhället än mäns önskemål om att få doppa utan att riskera några konsekvenser.
Snarare du som är efterbliven med ditt resonemang.
Citera
2024-04-14, 15:35
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Nej, det är INTE oerhört enkelt att undvika om man vill kunna ha sex överhuvudtaget eller göra något sexuellt alls, behöver inte ens vara penetration.
Säger du att det inte är enkelt för att du själv tycker att det är svårt?

Citat:
Men du är ingen riktig man eftersiom du tycker att det är okej med lagar som är kraftigt diskriminerande mot män.
Att du måste dra till med "du är inte en riktig man" säger en hel del om dig. Utöver det så anser jag inte att lagarna är diskriminerande. Eller tycker du att det är rimligt att begära att en gravid kvinna överväger abort?
Citera
2024-04-14, 15:50
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Snarare du som är efterbliven med ditt resonemang.
Gör du någon på smällen är du ansvarig och ska försörja barnet. Vill du inte riskera erhålla det ansvar som faderskap innebär så får du väl börja ligga med 50+taggare eller vasektomera dig.
Citera
2024-04-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Vad är svårt att förstå? Man vill ha valmöjligheten, precis som kvinnor får, möjligheten att välja om man ska bli juridisk förälder eller inte, inte tvingad.
Exakt detta. Konstigt att folk har så svårt att få in det i skallen, särskilt andra män.
Citera
2024-04-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om du är man så förstår jag inte hur du inte bara inte bry dig om dina egna rättigheter utan kämpar för att inte ha några. Hur kan man förklara hur någon kan aktivt kämpa för att inte ha några rättigheter? Det är en sådan extrem slavmentalite som är totalt obegripligt såvida personen inte är en robot utan självmedvetande.

Om fokus ska ligga på att det är kvinnans kropp, så ska som sagt också all ansvar falla på henne, det är inte ett argument emot att män inte ska få avgöra om de ska vara förälder eller inte utan för. Det är ganska så absurt att ansvar för vad som sker i kvinnans kropps ska tvingas på mannen. Ska du bära ansvar för min skit och torka mig i r*ven efter du har gett mig mat? Eller faller det ansvaret på mig?
Det är inte lönt att försöka förstå. Vissa är bara hjärndöda och hjärntvättade får.
Citera
2024-04-15, 10:10
Medlem
Citat:
Fast man är inte tvingad till ett skit. Som karl har man ett par lager av säkerhet.

Man kan prata igenom saken med den man vill ligga med och sen kan man se till att skydda sig. Har man den enorma oturen att både skyddet fallerar och bruttan ändrar sig så får man stå sitt kast men då har man fortfarande alternativet att vägra vara en del i ungens liv.
Fast det ärb man visst. Försök att tänka utanför ramarna så lär du förhoppningsvis begripa att så länge bara kvinnan kommer över din sperma, så är du i riskzonen, t.ex ett bj, hj, eller sprut på pattarna är illa nog. Kvinnan kan skopa upp det och trycka in det i fittan och har du otur så funkar det just den gången och du är körd. De kan ta det från kondom med. De kan sabba dina kondomer när du inte vet om det.
Citera
2024-04-15, 10:11
Medlem
Citat:
Når man det stadiet så kan man lägga benen på ryggen och dra. Man är inte tvingad tll ett skit annat än underhåll. Nåt som jag inte vill betala åt dig.

Rätt undergivet av dig att säga att du har lägre värde än kvinnor btw.
Vem säger att DU ska betala det åt honom?
Citera
2024-04-15, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ifall rättigheterna kolliderar med någon annans rättigheter är det inte så konstigt. Till exempel så ser jag ingen anledning att kämpa för att få spela hur hög musik jag vill mitt i natten eftersom det kolliderar med mina grannars rättighet att inte bli störda. Ser dessutom inte varför jag skulle kämpa för rättigheten till juridisk abort, då bristen på den rättigheten till 99% bara drabbar idioter och aldrig kommer vara en issue för mig.

Svara på frågan nu. Tycker du att man kan förvänta sig att en gravid kvinna överväger abort?
Nej. Därför bör juridisk abort införas. Vet du inte vad det är, så får du googla. *Hint* Det är ingen fysisk abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in