Citat:
Ursprungligen postat av
Gromyko-666
Jag är villrådig och behöver era synpunkter.
Jag är gift sedan 11 år och förhållandet är totalkört sedan flera år. Vi sover knappt i samma rum nuförtiden. Ständigt tjat från kärringen. Inget sex på minst 3 år. Hon totalvägrar all form av kontakt.
Jag har nu till slut gett upp och börjat leta efter en ny donna via kontaktannons och fått napp på en kvinna som jag gillar. Ska ha första dejten med henne under helgen, tid och plats är redan bestämt.
Nu börjar dock mitt samvete krångla.
Jag är mest rädd för att kvinnan ska bli förbannad eller skälla ut mig om eller när det kommer fram att jag fortfarande är gift och fortfarande bor tillsammans med min fru.
Kvinnan verkar vara rätt konservativ, katolik från öst-europa, 60 år och välutbildad. Jag är 58. Ålder är dock inga problem. Problemet, tror jag, blir när hon får reda på jag är gift. Men jag vill skiljas, kanske nya kvinnan kan acceptera detta, eller vad tror ni?
Ska jag ställa in dejten, ta tag i skilsmässa, bodelning först vilket säkert tar minst 8 månader, och sedan börja leta efter nån ny kvinna?
Eller ska jag fortsätta med att dejta henne som planerat under helgen?
Tacksam för råd.
Först släpp samvetet. Ni har ingen relation längre mer än förmodligen ekonomiska åtaganden.
Var däremot helt ärligt mot dejten. Att du berättar att du lever i en relation som är slut sedan många många år är extremt vanligt. Träffa dejten och om den känns bra och bra för båda och är ömsesidig så är det ju bara att gå vidare och skilja sig.
Gjort det själv svar ja efter 22 års förhållande träffade kvinna som var i samma sits vi är fortfarande efter nu nästan 15 år ihop och har det fint och härligt ihop . Det beror ju på att vi är intresserade av väldigt mycket tillsammans. Vi är alltså ihop för att vi trivs ihop och gör saker ihop. Inte bara betalar räkningar så att säga.
Samlivet är så och vansinnigt viktigt, om det är borta så är det slut.
Fick ett råd innan jag träffade nuvarande underbara kvinna , av en annan mogen erfaren dam.
Hon frågade om jag kunde sätta tre ord på sammanfattningen av en bra relation.
Tillit-Trohet-Kommunikation. Det visar sig att hon har rätt.
Om man alltid ser till att man alltid har tillit-trohet och kommunikation i sitt förhållande så funkar det man bryr sig om varandra lika mycket och alltid.
Lycka till