• 1
  • 2
2021-08-24, 22:03
Medlem
Gromyko-666s avatar
Jag är villrådig och behöver era synpunkter.

Jag är gift sedan 11 år och förhållandet är totalkört sedan flera år. Vi sover knappt i samma rum nuförtiden. Ständigt tjat från kärringen. Inget sex på minst 3 år. Hon totalvägrar all form av kontakt.

Jag har nu till slut gett upp och börjat leta efter en ny donna via kontaktannons och fått napp på en kvinna som jag gillar. Ska ha första dejten med henne under helgen, tid och plats är redan bestämt.

Nu börjar dock mitt samvete krångla.
Jag är mest rädd för att kvinnan ska bli förbannad eller skälla ut mig om eller när det kommer fram att jag fortfarande är gift och fortfarande bor tillsammans med min fru.

Kvinnan verkar vara rätt konservativ, katolik från öst-europa, 60 år och välutbildad. Jag är 58. Ålder är dock inga problem. Problemet, tror jag, blir när hon får reda på jag är gift. Men jag vill skiljas, kanske nya kvinnan kan acceptera detta, eller vad tror ni?

Ska jag ställa in dejten, ta tag i skilsmässa, bodelning först vilket säkert tar minst 8 månader, och sedan börja leta efter nån ny kvinna?

Eller ska jag fortsätta med att dejta henne som planerat under helgen?

Tacksam för råd.
Citera
2021-08-24, 22:06
Medlem
Wallahabibiis avatar
Vänstra men var ärlig med de nya kvinnorna du träffar om att du redan är gift. Många tycker det är spännande att vara med en upptagen man. Din fru får skylla sig själv som inte släppt till på tre år.
Citera
2021-08-24, 22:07
Medlem
Tråkig situation men tyvärr allt för vanligt att kvinnan tar ut sin vrede på sin partner och lägger av när barnen är på plats.

Men var bara ärlig med de du skall dejta. Antingen är det ok eller inte.

Vissa går igång på gifta män med.

Öppna kort är alltid bäst (inom rimliga gränser så klart).
Citera
2021-08-24, 22:09
Medlem
Du är en ynklig man som tänker vara otrogen. Du får skilja dig först innan du ger dig in i leken.
Citera
2021-08-24, 22:16
Medlem
note-its avatar
Skilj dig först, dejta sen. Enkel matematik.
Citera
2021-08-24, 22:16
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromyko-666
Jag är villrådig och behöver era synpunkter.

Jag är gift sedan 11 år och förhållandet är totalkört sedan flera år. Vi sover knappt i samma rum nuförtiden. Ständigt tjat från kärringen. Inget sex på minst 3 år. Hon totalvägrar all form av kontakt.

Jag har nu till slut gett upp och börjat leta efter en ny donna via kontaktannons och fått napp på en kvinna som jag gillar. Ska ha första dejten med henne under helgen, tid och plats är redan bestämt.

Nu börjar dock mitt samvete krångla.
Jag är mest rädd för att kvinnan ska bli förbannad eller skälla ut mig om eller när det kommer fram att jag fortfarande är gift och fortfarande bor tillsammans med min fru.

Kvinnan verkar vara rätt konservativ, katolik från öst-europa, 60 år och välutbildad. Jag är 58. Ålder är dock inga problem. Problemet, tror jag, blir när hon får reda på jag är gift. Men jag vill skiljas, kanske nya kvinnan kan acceptera detta, eller vad tror ni?

Ska jag ställa in dejten, ta tag i skilsmässa, bodelning först vilket säkert tar minst 8 månader, och sedan börja leta efter nån ny kvinna?

Eller ska jag fortsätta med att dejta henne som planerat under helgen?

Tacksam för råd.
Först släpp samvetet. Ni har ingen relation längre mer än förmodligen ekonomiska åtaganden.
Var däremot helt ärligt mot dejten. Att du berättar att du lever i en relation som är slut sedan många många år är extremt vanligt. Träffa dejten och om den känns bra och bra för båda och är ömsesidig så är det ju bara att gå vidare och skilja sig.
Gjort det själv svar ja efter 22 års förhållande träffade kvinna som var i samma sits vi är fortfarande efter nu nästan 15 år ihop och har det fint och härligt ihop . Det beror ju på att vi är intresserade av väldigt mycket tillsammans. Vi är alltså ihop för att vi trivs ihop och gör saker ihop. Inte bara betalar räkningar så att säga.
Samlivet är så och vansinnigt viktigt, om det är borta så är det slut.
Fick ett råd innan jag träffade nuvarande underbara kvinna , av en annan mogen erfaren dam.
Hon frågade om jag kunde sätta tre ord på sammanfattningen av en bra relation.
Tillit-Trohet-Kommunikation. Det visar sig att hon har rätt.
Om man alltid ser till att man alltid har tillit-trohet och kommunikation i sitt förhållande så funkar det man bryr sig om varandra lika mycket och alltid.
Lycka till
Citera
2021-08-24, 22:19
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2021-08-24, 22:20
Medlem
BasedChads avatar
Dejta henne, var ärlig om att du är gift. Om din nuvarande fru "kommer på dig" svarar du helt enkelt som det är och varför. Dread game brukar olja upp dåliga relationer, så att säga...

Men om ni ej legat på 3 år kan du räkna med att hon har någon vid sidan av. Kvinnor är generellt sett okapabla att leva i celibat mer än någon månad.
Citera
2021-08-24, 22:22
Medlem
kristofferGs avatar
Vad är du utbildad inom? Sådant är viktigt för Östeuropéer, och kan överskugga det faktum att du fortfarande är gift.
Citera
2021-08-24, 22:34
Medlem
Ännu ett bevis varför långvarigt monogami förhållande inte fungerar.

Med det sagt så hoppas jag TS har lärt sig en läxa för resten av sitt liv och ska inte tro att han kan hoppa in i ett nytt förhållande och gifta sig igen och förvänta sig ett bättre och annorlunda resultat.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-08-24 kl. 22:40.
Citera
2021-08-24, 22:42
Medlem
peergs avatar
Om du inte har stake nog att vara ärlig mot din fru så var i alla fall ärlig mot dejten. Om hon inte uttryckligen bett om att bli insmetad i en otrohetsaffär så kan hon väl i alla fall få chansen att dra sig ur innan det uppstår en massa drama (för frugan din kommer ju att komma på dig förr eller senare).
Citera
2021-08-24, 22:52
Medlem
Niggwards avatar
Ifall din fru verkligen är som du säger och eran situation är som du beskriver, så är det naturligt att du söker dig till annat. Att du ens orkade 3 år utan att hon släppt till är starkt. Hade visat mitt missnöje rätt snabbt och ifall det hade gått över 6 månader hade jag släppt relationen eller varit otrogen.

Om man ändå ska leva sexlöst, varför dras med en kärring då för
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in